  • 1. Data: 2016-01-22 08:01:59
    Temat: Jaka opona na zapas?
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    Witam
    Chciałbym sprawić sobie "pełny" zapas na bazie opony
    wielosezonowej/uniwersalnej. No i mam kłopot, bo większość (wszystkie?)
    takich opon jest kierunkowa, czyli musiałbym wozić dwa zapasy :) na
    prawą i na lewą stronę.
    Znacie jakąś w miarę markową oponę, która nie jest kierunkowa?
    Popularny internetowy sklep oponiarski nie podaje informacji o
    "kierunkowości" opony, a na fotkach rzadko widać taki szczegół.
    Po bieżniku nie zawsze da się poznać. Może jest jakiś sklep, w którym da
    się filtrować po takim parametrze, albo przynajmniej podają to w opisie?

    Rozmiar popularny: 195x65R15 minimum 91H

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2016-01-22 08:12:01
    Temat: Re: Jaka opona na zapas?
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu piatek, 22 stycznia 2016 08:03:03 UTC+1 uzytkownik Miroo napisal:
    > Witam
    > Chcialbym sprawic sobie "pelny" zapas na bazie opony
    > wielosezonowej/uniwersalnej. No i mam klopot, bo wiekszosc (wszystkie?)
    > takich opon jest kierunkowa, czyli musialbym wozic dwa zapasy :) na
    > prawa i na lewa strone.
    > Znacie jakas w miare markowa opone, ktora nie jest kierunkowa?

    Vredestein Quatrac. Ja mam Quatrac 3 i one sa asymetryczne, nie kierunkowe.

    Pozdrawiam
    MK

  • 3. Data: 2016-01-22 08:29:59
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    > się filtrować po takim parametrze, albo przynajmniej podają to w opisie?
    >
    > Rozmiar popularny: 195x65R15 minimum 91H

    Zaraz, bo nie rozumiem. Tzn, że twoja prawa strona jedzie do przodu a
    lewa do tyłu ?

  • 4. Data: 2016-01-22 08:31:29
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-01-22 o 08:29, Czesław Wiśniak pisze:

    > Zaraz, bo nie rozumiem. Tzn, że twoja prawa strona jedzie do przodu a
    > lewa do tyłu ?

    hahaha

  • 5. Data: 2016-01-22 08:49:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >zapasy :) na prawą i na lewą stronę.
    >Znacie jakąś w miarę markową oponę, która nie jest kierunkowa?

    Debica Navigator sie lapie ? O ile kojarze, to ten rozmiar jeszcze
    jest.

    Ale mnie sie wydaje, ze wiekszosc jest obu-kierunkowa.

    J.

  • 6. Data: 2016-01-22 08:56:07
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-01-22 o 08:29, Czesław Wiśniak pisze:
    > Zaraz, bo nie rozumiem. Tzn, że twoja prawa strona jedzie do przodu a
    > lewa do tyłu ?

    Już miałem odpowiadać, ale patrzę - Wiśniak. Wygląda na to, że jednak
    będę musiał narysować i to grubą kreską :)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2016-01-22 09:03:15
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Już miałem odpowiadać, ale patrzę - Wiśniak. Wygląda na to, że jednak
    > będę musiał narysować i to grubą kreską :)
    >
    > Pozdrawiam

    Narysuj bo jestem jakiś niekumaty. Co ma opona kierunkowa to lewej czy
    prawej strony?

  • 8. Data: 2016-01-22 09:11:28
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-01-22 o 09:03, Czesław Wiśniak pisze:

    > Narysuj bo jestem jakiś niekumaty. Co ma opona kierunkowa to lewej czy
    > prawej strony?

    Nie chce mi się rysować :)
    Opona może być po prawej lub lewej stronie (bo nie ma - jeszcze -
    prawych i lewych opon), ale opona kierunkowa założona na obręczy będzie
    pasowała tylko z jednej strony samochodu. Jak przełożysz koło z prawej
    strony auta na lewą, to strzałka będzie wskazywała ruch do tyłu.
    Gdyby obręcze były dwustronne, problemu by nie było :)

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2016-01-22 09:23:12
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    > strony auta na lewą, to strzałka będzie wskazywała ruch do tyłu.
    > Gdyby obręcze były dwustronne, problemu by nie było :)

    A, o to ci chodzi. Ja wychodze z zalozenia, że mam to w d bo takie kolo
    to słuzy mi do dojazdu najblizszej wulkanizacji, a tak w ogole to gumy
    nie zlapalem od xx lat.

  • 10. Data: 2016-01-22 09:31:47
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-01-22 o 08:49, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Debica Navigator sie lapie ? O ile kojarze, to ten rozmiar jeszcze jest.
    >
    > Ale mnie sie wydaje, ze wiekszosc jest obu-kierunkowa.

    W popularnym sklepie oponiarskim Dębica Navigator kończy się na indeksie
    T, a ja wolałbym H.

    Jak tak patrzę w w/w sklepie po odfiltrowaniu opon budżetowych (nie
    chciałbym, żeby mi się opona "zwulkanizowała" z bagażnikiem po kilku
    latach nieużywania), to na oko kierunkowe to: Michelin, Kumho, Kleber,
    BFGoodrich, Firestone, Dunlop, Goodyear, Pirelli.

    Czyli pozostają Nokian, Bridgestone, Falken, Vredestein, Hankook. Muszę
    doczytać, może będzie coś w opisach lub komentarzach o bieżniku.

    ps. Kierunkowych jest niestety więcej :)