  • 41. Data: 2017-09-04 21:02:13
    Temat: Re: Jaka jest prawda o światłach ledowych?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-04 o 14:54, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Juz nie pamietam kiedy na dlugich jechalem.
    > No, moze i niedawno, ale ile - minutke, dwie ?
    > Wiecej sie nie da - ruch za duzy.
    >
    > Jak nie z przeciwka, to przede mna - w lusterko tez swiecic nie wypada.
    > Astra wylacza wtedy odpowiedni segment czy oslepia ?
    >
    > No i autostrad przybylo - jak jezdzicie - na dlugich czy krotkich ?
    > Predkosc podpowiada dlugie, ruch z przeciwka krotkie.

    Nie pamiętam, żebym jechał nocą autostradą i żebym był sam. Nawet o
    03:00 w nocy prawie zawsze ktoś jedzie, albo przede mną, albo z drugiej
    strony. Gdybym był całkiem sam, to pewnie i tak robiłbym podobnie, jak w
    nocy na drodze nie-autostradzie. Czyli cały czas mijania, a długie tylko
    na chwilę, gdy coś mi się wydaje - np. że daleko przede mną idzie
    nieoświetlony pieszy lub coś podobnego i chcę zobaczyć dalszą
    perspektywę. Zanim oczy zaadaptują się do jaśniejszego światła
    przełączam z powrotem na mijania.

  • 42. Data: 2017-09-04 22:01:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >03:00 w nocy prawie zawsze ktoś jedzie, albo przede mną, albo z
    >drugiej strony. Gdybym był całkiem sam, to pewnie i tak robiłbym

    Sytuacje, gdy ten przede mna jest daleko, to sa czeste i stosunkowo
    dlugie.
    Ale z przeciwka jada czesto.

    No i nie wiem - jak wlacze dlugie to bede oslepial tego z przeciwka,
    czy jest na tyle z boku, ze nie musze sie meczyc na krotkich.

> [...]
    >tylko na chwilę, gdy coś mi się wydaje - np. że daleko przede mną
    >idzie nieoświetlony pieszy lub coś podobnego i chcę zobaczyć dalszą

    Na autostradzie nie powinien pieszy isc :-)

    J.

  • 43. Data: 2017-09-05 03:27:59
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

    >1. LEDy świecą ostrym światłem o zimniejszej barwie.

    To jest bardzo dobrze, swiatlo a la prosektorium daje lepsza skutecznosc,
    mimo, ze mniej przyjemne

    >2. Bardzo często oślepiają mnie samochody z takimi zimnymi (ledowymi?)
    >światłami i oślepianie przez taki samochód jest bardziej uciążliwe i
    >denerwujące niż oślepianie przez źle ustawione halogeny.

    Zgadza sie, ale to dotyczy gownianych ledow do jazdy dziennej zazwyczaj.

    >3. Linia odcięcia jest bardzo ostra. Czyli to, co jest blisko przed autem
    >jest doskonale oświetlone, a za linią czarna dziura. Czyli za mało czasu na
    >reakcję.

    Nieprawda

    >4. Nie wiadomo co, gdy w reflektorze ledowym dioda się przepali - obawiam
    >się, że wymiana całej lampy zespolonej za zylion - ?

    Kwestia jaka gwarancja, ale jak jedna dioda sie przepali to pewnie nawet nie
    zauwazysz.

  • 44. Data: 2017-09-05 07:20:24
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-09-04 o 14:54, J.F. pisze:
    > Jak nie z przeciwka, to przede mna - w lusterko tez swiecic nie wypada.
    > Astra wylacza wtedy odpowiedni segment czy oslepia?

    Wyłącza z zadziwiającą skutecznością. W Insigni też była automatyka
    zmieniająca z długich na krótkie i odwrotnie, ale było to nieużywalne.

    > No i autostrad przybylo - jak jezdzicie - na dlugich czy krotkich?
    > Predkosc podpowiada dlugie, ruch z przeciwka krotkie.

    Na adaptacyjnych cały czas - nikt mnie jeszcze nie omrugał :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 45. Data: 2017-09-05 07:24:08
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-09-04 o 12:10, Poldek pisze:

    > Problem polega na tym, że super widać to, co jest w obszarze do 50 m
    > przed autem. Dalej jest tylko ciemność.

    Zaręczam Ci, że w 90% przypadków ksenon lub led święcą jaśniej i dalej
    niż ich halogenowy odpowiednik.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 46. Data: 2017-09-05 07:26:55
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-09-04 o 20:40, Poldek pisze:
    > Wybrałem halogeny.

    Błąd

    Pozdrawiam - Mirek

  • 47. Data: 2017-09-05 08:35:41
    Od: p...@g...com

    a czemu nie ksenony ? nowe auto na halogenach wyglada szczerze mowiac obciachowo :-)

  • 48. Data: 2017-09-05 09:26:05
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2017-09-05 o 03:27, Ghost pisze:

> [...]
    >
    > Nieprawda

    > Kwestia jaka gwarancja, ale jak jedna dioda sie przepali to pewnie nawet

    Tylko, że szybciej przepali się zwykła żarówka halogenowa niż dioda...

  • 49. Data: 2017-09-05 09:50:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >a czemu nie ksenony ? nowe auto na halogenach wyglada szczerze mowiac
    >obciachowo :-)

    A oprocz brak obciachu ksenony jakas zalete maja ?
    No - dlugowiecznosc, co w samochodach, gdzie nie mozna wymienic
    zarowki, jest duzo warte :-)

    P.S. Pojechalem sobie wieczorem w ciemna ulice.
    Znaki odblaskowe dobrze w ksenonach widac, ale jakis prywatny,
    malowany zwykla farba, to faktycznie mozna przeoczyc.

    J.

  • 50. Data: 2017-09-05 09:51:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Zaręczam Ci, że w 90% przypadków ksenon lub led święcą jaśniej i
    >dalej niż ich halogenowy odpowiednik.

    w 50%.
    Poza tym ci powiedza, ze tego sie nie ustawia :-)

    J.