  • 31. Data: 2017-09-04 12:58:56
    Temat: Re: Jaka jest prawda o światłach ledowych?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:ooheoe$log$...@u...news.interia.pl...
    >Z LED-ami niewiele miałem do czynienia, natomiast od czasu do czasu
    >jeżdżę z ksenonami - które w zasadzie świecą podobnie, jak starsze
    >auta z LED-ami nie-adaptacyjnymi.

    >W niektórych autach linia odcięcia jest na tyle ostra, że w nocy
    >widzisz słupek (znaczy: stoi jakiś znak), ale samego znaku już nie
    >zobaczysz, bo jest w ciemności.
    >Oraz: może być pieszy, i może być, że czarnych spodni nie zauważysz,
    >to nieco jaśniejszej kurtki też nie zauważysz, bo jest już w
    >"cieniu". Cieniu, którego nie ma w klasycznym reflektorze.
    >Moim zdaniem jest to duży problem.

    W ksenonach problemu ze znakami raczej nie mam.
    One wyzej odciecia troche swieca, wystarczy, zeby odblaskowe znaki
    widziec dobrze.
    A w ogole to po prawej stronie odciecie podniesione, wiec znaki na
    slupkach powinno dobrze oswietlac.

    Piesi, jezdnia, rowerzysci bez swiatel to inna bajka - czasem
    faktycznie kiepsko widac, bo swiatlo siega "blisko".

    J.

  • 32. Data: 2017-09-04 13:00:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik jerzu.xyz napisał w wiadomości
    On Fri, 1 Sep 2017 10:41:47 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Wbrew pozorom dość popularne. Sporo nowych aut ma już LEDy. Mazda 6,
    >Mondeo, BMW 3, Volkswagen CC...

    Biorac pod uwage sprzedaz nowych samochodow w Polsce, szczegolnie
    wyzszych klas, to jednak malo popularne i trudno o opinie :-)

    J.

  • 33. Data: 2017-09-04 14:00:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Te "zwykle" sa tanie i trwale.
    > Ale jak ktos sobie "lepsze" zainstaluje, to one juz nie sa takie
    > trwale :-)

    Wszystko zalezy od sposobu uzytkowania no i samochodu.
    W ducato te zwykłe wytrzymuja 2 miesiace, kupowałem jakies o wzmocnionej
    trwałoci, wytrzymywały 4 miesiace. Kupiłem o wytrzymałosci super hiper -
    wytrzymały ok pol roku ale one juz kosztuja kilkadziesiat złotych.
    Założyłem ledy za circa 100zł i o problemie zapomniałem :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 34. Data: 2017-09-04 14:48:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >wytrzymały ok pol roku ale one juz kosztuja kilkadziesiat złotych.
    >Założyłem ledy za circa 100zł i o problemie zapomniałem :)

    A ja w jednym samochodzie zalozylem "lepsze", to po roku byla wymiana.
    Inne ... nawet nie wiem ile wytrzymaly.

    J.

  • 35. Data: 2017-09-04 14:54:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Jeździłem Insignią z ksenonami, teraz Astrą z ledami.
    >Ksenony były trochę jaśniejsze. Najlepsze jest jednak to, że te ledy
    >są "inteligentne" :). W nocy włączam automatykę i poza terenem
    >zabudowanym (wykrywa lampy przy drodze) jadę cały czas na długich :)
    >Za nic bym ich nie zamienił na Insigniowe ksenony :)

    Juz nie pamietam kiedy na dlugich jechalem.
    No, moze i niedawno, ale ile - minutke, dwie ?
    Wiecej sie nie da - ruch za duzy.

    Jak nie z przeciwka, to przede mna - w lusterko tez swiecic nie
    wypada.
    Astra wylacza wtedy odpowiedni segment czy oslepia ?

    No i autostrad przybylo - jak jezdzicie - na dlugich czy krotkich ?
    Predkosc podpowiada dlugie, ruch z przeciwka krotkie.

    Niekiedy sa zaslonki na srodku, ale tirmani przeciez wysoko siedza.

    J.

  • 36. Data: 2017-09-04 17:47:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2017 o 10:01 Poldek <p...@i...eu> pisze:

    > Lada dzień mam kupić nowy samochód z konfiguratora. W standardzie są
    > światła do jazdy dziennej i kierunkowskazy LED. Swiatła mijania oraz
    > drogowe halogenowe. Za dopłatą 2200 zł mogę mieć z przodu światła w
    > całości na LEDach.
    >
    > Nie jeździłem samochodem z całkowicie ledowymi światłami z przodu.
    > Czy dopłata ma sens?

    Mój ranking jest taki:
    1. biksenony adaptacyjne (o normalnej mocy)
    2. ledy
    3. halogeny

    Jak masz wybór 1 lub 2 to nad 3 się w ogóle nie zastanawiaj.
    2k dopłaty za ledy to wcale nie tak dużo :-)

    TG

  • 37. Data: 2017-09-04 17:56:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2017 o 14:00 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

> [...]
    > wytrzymały ok pol roku ale one juz kosztuja kilkadziesiat złotych.
    > Założyłem ledy za circa 100zł i o problemie zapomniałem :)

    Kiedyś tak miałem w jakieś renówce, halogeny padały co 2-3 miesiące.
    Zakupiłem na znanym portalu kable oporowe (2 lub 3 PLN za mb) i problem
    ustał. Wystarczyło na żarówkach obniżyć napięcie z 14-14,5V do 13,5V

    TG

  • 38. Data: 2017-09-04 18:17:37
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Poldek"

> [...]
    >

    > Moim zdaniem jest to duży problem.
    > ---
    > Ale gdzie tu problem ? Nie oślepiasz pieszych i pojazdów z naprzeciwka

    Problem polega na tym, że super widać to, co jest w obszarze do 50 m
    przed autem. Dalej jest tylko ciemność.
    ---
    Dobrze, ale tak właśnie ma być. Światła samochodowe świecą poziomo i muszą
    gdzieś kończyć się by nie raziło innych. By widzieć więcej bez
    przeszkadzania innym masz właśnie światła długie lub te adaptacyjne
    załączane w razie możliwości.

  • 39. Data: 2017-09-04 20:40:19
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    > 3. halogeny
    >
    > Jak masz wybór 1 lub 2 to nad 3 się w ogóle nie zastanawiaj.
    > 2k dopłaty za ledy to wcale nie tak dużo :-)

    Wybrałem halogeny. Tzn. standardowe lampy zespolone z migaczami i
    dziennymi na ledach, a mijania i drogowe na halogenach.
    Jednak halogeny to technologia dopracowana od dziesięcioleci, a ledy
    wciąż są moim zdaniem niedopracowane. Barwa światła jest nienaturalnie
    ostra, linia odcięcia daje czarną dziurę poza 50 m, rażą innych. Światła
    drogowe mam włączone pewnie nie dłużej niż łącznie 5 min w roku.

  • 40. Data: 2017-09-04 21:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A ja w jednym samochodzie zalozylem "lepsze", to po roku byla wymiana.
    > Inne ... nawet nie wiem ile wytrzymaly.

    Wszystko zalezy czy "lepsze" oznacza trwalsze czy jasniejsze.
    Ja kupowałem coraz trwalsze.
    A ze ducato tak ma a po drugie odpalane po kilkadziesiat razy dziennie to
    sie zarówki czesto przepalały.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo