  • 1. Data: 2011-09-09 22:35:49
    Temat: Jak zmierzyć obroty silnika kosiarki?
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Może to nie samochód, ale ma napęd silnikiem 4-suwowym ;-)
    Mam wrażenie, że moja kosiarka nie wchodzi na obroty.
    Jak zmierzyć prędkość obrotową silnika? W warsztacie samochodowym, gdzie
    pytałem mają miernik, ale musi być albo czujnik położenia wału, albo
    przerywacz, a tego w kosiarce nie ma.
    Jakiś pomysł?
    Jacek

  • 2. Data: 2011-09-09 22:42:34
    Temat: Re: Jak zmierzyć obroty silnika kosiarki?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak zmierzyć prędkość obrotową silnika? W warsztacie samochodowym, gdzie
    > pytałem mają miernik, ale musi być albo czujnik położenia wału, albo

    coś tam kosiarce musi mówić, kiedy ma mieć zapłon, wiec raczej jest.

    ps. ale są też mierniki, które zadawalają sie zmiennym polem
    elektromagnetycznym na kablu wysokiego napięcia...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 3. Data: 2011-09-09 22:58:24
    Od: PiteR <e...@z...pl>

    na ** p.m.s ** Jacek pisze tak:

    > W warsztacie samochodowym, gdzie pytałem mają miernik, ale musi
    > być albo czujnik położenia wału, albo przerywacz, a tego w
    > kosiarce nie ma

    spychacze i lenie

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 4. Data: 2011-09-09 23:00:01
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Kiedy ma mieć zapłon "mówi" jej magnes na kole zamachowym przelatujący
    obok cewki. O pomiarze z wykorzystaniem impulsów WN myślałem, ale nie
    mam dostępu do oscyloskopu, a bez niego nie mam pomysłu, jak to zmierzyć.
    Jacek

  • 5. Data: 2011-09-09 23:12:11
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 09.09.2011 22:35, Jacek pisze:
> [...]
    > Jak zmierzyć prędkość obrotową silnika? W warsztacie samochodowym, gdzie
    > pytałem mają miernik, ale musi być albo czujnik położenia wału, albo
    są takie mierniki, które mają oczko, i to oczko patrzy na cokolwiek co
    sie kręci i mierzy prędkość obrotową. nie jest to jakiś wynalazek, i
    często sie toto stosowało w 100% mechanicznych dieslach - tam nie było
    iskry ani czujnika położenia wału....

    ToMasz

  • 6. Data: 2011-09-09 23:58:18
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    nagrać dźwięk komórką i obejrzeć wykres w programie do edycji dźwięku na PC.

  • 7. Data: 2011-09-10 01:56:44
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek"

    > pytałem mają miernik, ale musi być albo czujnik położenia wału, albo
    > przerywacz, a tego w kosiarce nie ma.
    > Jakiś pomysł?

    Silnik jest popsuty - bez czujnika położenia wału, przerywacza, siedmiu
    sond lambda, zaworu ERG, zmiennej geometrii, mapy wtrysku, dwumasy, klap
    wirowych, i sekfencyjnej skrzyni biegów to nie ma prawa działać.

    ps. prawe światło mijania również masz popsute, albo nie działa
    doświetlanie zakrentów :)

  • 8. Data: 2011-09-10 08:01:45
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-09-09 22:35, Jacek pisze:
> [...]
    > Jak zmierzyć prędkość obrotową silnika? W warsztacie samochodowym, gdzie
    > pytałem mają miernik, ale musi być albo czujnik położenia wału, albo

    Podjedz do serwisu sthil, husqwarna. Maja tam mierniki zblizeniowe.
    Oczywiscie dla 4suwa wskazania razy 2 :)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 9. Data: 2011-09-10 09:01:41
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    Ja takie rzeczy mierzę zwykłym multimetrem z częstościomierzem.
    Naklejam białą naklejkę na wirujący element.
    Do wejścia częstościomierza szeregowo fotodioda z małą bateryjką i mam pomiar w
    obrotach na sekundę.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://speedyelise.fora.pl

  • 10. Data: 2011-09-10 16:09:38
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-09-09, Jacek <n...@g...com> wrote:
> [...]
    > Jak zmierzyć prędkość obrotową silnika? W warsztacie samochodowym, gdzie
    > pytałem mają miernik, ale musi być albo czujnik położenia wału, albo

    Masz licznik rowerowy w domu? To go użyj, wyliczenie rpm z jego wskazań
    jest dosyć trywialne.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski