  • 1. Data: 2012-06-27 00:48:10
    Temat: Jak zaprogramować Atmega 328 ?
    Od: "VSS" <s...@v...pl>

    Witam !

    Mam zagwozdkę od kilku dni. Potrzebuje zaprogramowac dwa proce atmega328.
    Próbowałem uzyć avrdude ale on nie obsługuje takiego proca, nakładka
    burn-o-mat tez niechce. bascom nie widzi go. z tego samego programatora i
    w/w programów swobodnie programuję atmegi 8 i 32 więc programator jak i komp
    działają. Posiadam programator AVRUSB v2. Jakiego programu uzyć ?

    --
    VSS

  • 2. Data: 2012-06-27 01:01:13
    Temat: Re: Jak zaprogramować Atmega 328 ?
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    "VSS" <s...@v...pl> wrote in message news:jsde8f$7bt$1@news.icm.edu.pl...
> [...]
    > w/w programów swobodnie programuję atmegi 8 i 32 więc programator jak i
    > komp działaj?. Posiadam programator AVRUSB v2. Jakiego programu uzyć ?

    Ja te procki (88, 168, 328) ponyprogiem traktuję, ale niestety programator
    mam zmontowany wedle schematu lancosa i podłączony do rzeczywistego rs-a.

  • 3. Data: 2012-06-27 08:20:18
    Temat: Re: Jak zaprogramowa? Atmega 328 ?
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com>

    W dniu 27.06.2012 00:48, VSS pisze:
    > Witam !
    >
    > Mam zagwozdk? od kilku dni. Potrzebuje zaprogramowac dwa proce atmega328.
    > Pr?bowa?em uzy? avrdude ale on nie obs?uguje takiego proca, nak?adka
    > burn-o-mat tez niechce. bascom nie widzi go. z tego samego programatora i
    > w/w program?w swobodnie programuj? atmegi 8 i 32 wi?c programator jak i komp
    > dzia?aj?. Posiadam programator AVRUSB v2. Jakiego programu uzy? ?

    Wystarczy dopisać odpowiedni wpis w pliku konfiguracyjnym avrdude,
    najlepiej oprzeć się na podobnym. Dopisywanie jest łatwe, jeżeli nie
    trzeba robić wpisu od początku.
    Jeżeli ma być obsługiwane w burn-o-mat, to tam trzeba zrobić dodatkowo
    wpis w pliku konfiguracyjnym burn-o-mata, bo to tylko nakładka na avrdude.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 4. Data: 2012-06-27 10:37:57
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    VSS powiada :
    > Witam !
    >
    > Mam zagwozdkę od kilku dni. Potrzebuje zaprogramowac dwa proce atmega328.
    > Próbowałem uzyć avrdude ale on nie obsługuje takiego proca, nakładka

    [steev]/home/steev > avrdude -c usbasp -p h |& grep m328
    m328p = ATMEGA328P [/etc/avrdude.conf:9236]

    ?

    Sławek
    --
    ________ Wszystko rozumiem. Mieliśmy przewidzieć,
    _/ __/ __/ że oberwiemy po głowach. - Kajko

  • 5. Data: 2012-06-27 20:39:44
    Od: "VSS" <s...@v...pl>

    w moim avrdude nie ma wpisu o a328, którą wersję masz tego programu ?

    --
    VSS

  • 6. Data: 2012-06-27 20:40:40
    Od: "VSS" <s...@v...pl>

    Ja RSa w notebooku mam, LPTa też. Może zroiś zwykły programator ISP na LPT ?

    --
    VSS

  • 7. Data: 2012-06-28 11:13:09
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Autor listu na który odpowiadam to VSS :
    > w moim avrdude nie ma wpisu o a328, którą wersję masz tego programu ?

    avrdude: Version 5.11.1, compiled on Dec 4 2011 at 15:16:50
    Copyright (c) 2000-2005 Brian Dean, http://www.bdmicro.com/
    Copyright (c) 2007-2009 Joerg Wunsch

    Sławek
    --
    ________ [...]przyszła mu do głowy myśl osobliwa, że skorożołnierze pożerają
    _/ __/ __/ swoim oficerom pasztety, to Austria wojny wygrać nie może. (Szwejk)

  • 8. Data: 2012-06-28 14:14:46
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    W dniu środa, 27 czerwca 2012 20:40:40 UTC+2 użytkownik VSS napisał:
    > Ja RSa w notebooku mam, LPTa też. Może zroiś zwykły programator ISP na LPT ?

    Jak masz LPT to zmontuj programator ISP i programuj programem Dybkowskiego.
    Zresztą na jego stronie jest schemat (prosty jak konstrukcja cepa).

    pytajacy

  • 9. Data: 2012-07-02 22:19:43
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2012-06-28 14:14 pytajacy napisał(a):

    > Jak masz LPT to zmontuj programator ISP i programuj programem Dybkowskiego.
    > Zresztą na jego stronie jest schemat (prosty jak konstrukcja cepa).

    Nie polecam. ISP Programmer nie jest już rozwijany a sprzętowe porty LPT
    dawno wyginęły. Ja się przerzuciłem na AVR Studio i programator na USB.
    A jeżeli potrzebuję programowania odpalanego skryptem (np. z make'a) to
    avrdude umie prawie wszystko.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/