  • 1. Data: 2013-04-17 11:05:36
    Temat: Jak zabezpieczyć wejście przed podaniem 230V?
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Witam,

    Na listwę zaciskową urządzenia podłącza się czujnik indukcyjny zasilany
    napięciem 12V. W rzadkich przypadkach elektryk w jakimś zakładzie nie
    spojrzy dokładnie albo się pomyli i poda na to wejście napięcie 230V. Jak
    zabezpieczyć układ przed uszkodzeniem w takich przypadkach?

    Robbo

  • 2. Data: 2013-04-17 11:16:45
    Temat: Re: Jak zabezpieczyć wejście przed podaniem 230V?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.04.2013 11:05, Robbo pisze:
> [...]
    > spojrzy dokładnie albo się pomyli i poda na to wejście napięcie 230V.
    > Jak zabezpieczyć układ przed uszkodzeniem w takich przypadkach?

    Hmm... Bezpiecznik + warystor?

    Tylko czy on nie zakłóci odczytów czujnika...

  • 3. Data: 2013-04-17 14:27:54
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Zainkasować należność z tytułu serwisu, dojazdu i zdecydowanie zalecić
    zmianę elektryka .

  • 4. Data: 2013-04-17 14:50:20
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Zainkasować należność z tytułu serwisu, dojazdu i zdecydowanie zalecić
    > zmianę elektryka .

    To jest zdecydowanie dobre podejście do tematu z racji dochodowości. Tylko,
    że od lat nie mogę się do niego przekonać. O wiele bardziej wolę popracować
    nad nowym urządzeniem niż jechać pół Polski, grzebać się w brudzie na
    jakiejś hali, nic nowego się nie nauczyć. Poza tym naprawa to zawsze jest
    jakiś stres, do tego warunki niekorzystne (głośno, brudno, za zimno albo za
    gorąco, wszyscy gapią się na ręce). Co prawda za serwis można pieniądz
    wziąć, ale zdecydowanie bardziej lubię pracować nad projektem czegoś nowego
    niż naprawiać.

    R.

  • 5. Data: 2013-04-17 15:12:03
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2013-04-17 14:50, Robbo wrote:

> [...]
    > za zimno albo za gorąco, wszyscy gapią się na ręce). Co prawda za serwis
    > można pieniądz wziąć, ale zdecydowanie bardziej lubię pracować nad

    Zatrudnij studenta!

    Włodek ;-)

  • 6. Data: 2013-04-17 15:27:50
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-04-17 11:05, Robbo pisze:
> [...]
    > spojrzy dokładnie albo się pomyli i poda na to wejście napięcie 230V.
    > Jak zabezpieczyć układ przed uszkodzeniem w takich przypadkach?

    Bezpiecznik + tyrystor z diodą Zenera między bramką a plusem. Ma to
    piękną nazwę "crowbar circuit".

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 7. Data: 2013-04-17 16:03:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Wednesday, April 17, 2013, 3:27:50 PM, you wrote:

    > Bezpiecznik + tyrystor z diodą Zenera między bramką a plusem. Ma to
    > piękną nazwę "crowbar circuit".

    Ale po drodze jakaś rezystancja do spalenia, żeby wszystko w kulkę się
    nie stopiło...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2013-04-17 16:06:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Ale po drodze jakaś rezystancja do spalenia, żeby wszystko w kulkę się
    > nie stopiło...

    Bezpiecznik nie wystarczy, hmm?

  • 9. Data: 2013-04-17 20:38:26
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-04-17 16:06, Andrzej Lawa pisze:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^

    > Bezpiecznik nie wystarczy, hmm?

    Jeśli użytkownik "się pomyli" i wpakuje tam bezpiecznik "nieco" większy,
    albo co gorsza zwykły, bez piasku, to może nie wystarczyć.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 10. Data: 2013-04-18 11:38:17
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > Jeśli użytkownik "się pomyli" i wpakuje tam bezpiecznik "nieco" większy,
    > albo co gorsza zwykły, bez piasku, to może nie wystarczyć.

    No to zabezpieczyć bezpiecznik przed wymianą przez użytkownika, a jak
    się zepsuje - pojechać, wymienić bezpiecznik i zgarnąć kasę.

    --
    Grzexs