  • 21. Data: 2011-07-03 01:25:00
    Temat: Re: Jak wyszukać duże pliki w XP ?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafał Łukawski" iuni8a$cld$...@n...onet.pl

    > Na siłe nie kupowałbym XP chociażby dlatego, że dzięki wysiłkowi producenta, coraz
    więcej nowego oprogramowania będzie słabo
    > (directx) lub wcale współpracowało z XP, a W7 wizualnie dość
    > mocno można dostosować (kwestia indywidualna) do XP w sensie
    > zmniejszenia/zlikwidowania wszystkiego co się rusza/rozprasza
    > i zabiera czas.

    A co zrobić z tym, co zabiera miejsce na dysku (WXP z wszelkimi łatkami
    mogę pomieścić na skompresowanej partycji jednogigabajtowej, czego nie
    potrafię uczynnić z W7Starterem) i miejsce w RAMce (WXP zadowolę jedną
    setką megabajtów, zaś W7S raczej ;) zażyczy sobie kilka razy więcej)?

    IMO największą zaletą WXP względem W7S jest zajmowanie miejsca na
    dysku i w RAMce. Jeśli partycja systemowa WXP zajmuje 1 GB -- mogę
    mieć kilka, a nawet kilkanaście takich partycji na jednym, całkiem
    niedużym dysku. Ale jeśli taka partycja zajmuje 25 GB -- 20 takich
    partycji zajmuje cały półterabajtowy dysk...

    A jeśli mam 1 GiB RAMek, W7Starter i pod nim (na wirtualnej maszynie)
    mam WXP z jego kilkoma partycjami?... Dysk można (i trzeba) wymienić
    (wymieniłem) na większy) RAMkę także?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2011-07-03 01:31:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "1634Racine" iunrjg$6pc$...@i...gazeta.pl

    > to taki szpan pseudopostępowy; ledwie machną nowym OS-em, juz muchy sie
    > zlatują i pobzykują buńczucznie,że poprzedniego OS-a nie da sie jesc (a
    > wczoraj wsuwały aż miło :)

    Z zapartym zaś tchem ;) instalowały SP1, później SP2, widząc (muchy mają oczy?)
    wady i niebezpieczeństwa tegoż, po czym zwiesiły swe skrzydła, gdy okazało się,
    że trzeba jeszcze do tego gó... Znaczy -- do tego głównego dania dodać SP3... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2011-07-03 12:25:20
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    >
    > A jeśli mam 1 GiB RAMek, W7Starter i pod nim (na wirtualnej maszynie)
    > mam WXP z jego kilkoma partycjami?... Dysk można (i trzeba) wymienić

    w/w sytuacje są raczej czysto teoretyczne/akademickie. W praktyce np.
    firma kupuje notebooka z systemem - ma W7, kupuje bez systemu i z
    najtansza licencja typu np. MAPS (co nawet kupuja pojedyncze osoby) ma
    wszystkie wersje W7.

    Do pracy nie zakłada się 32 1GB partycji, rozważanie o dysku, gdy b.
    szybka 320GB kosztuje 100zł brutto a 500 pare zł więcej są raczej (j/w)
    teoretyczne.

    Nie twierdze, ze ktos moze ze specyficznych powodow (oprogramowanie)
    potrzebowac XP/DOS. Jak potrzebuje to niech instaluje, aczkolwiek z
    dostępnością będzie coraz trudniej. Co do dosa, to jest pare
    freeware'owych (aczkolwiek nigdy nie korzystałem poza livecd/fdd).

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 24. Data: 2011-07-03 16:08:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafał Łukawski" iupn49$69d$...@n...onet.pl

    > w/w sytuacje są raczej czysto teoretyczne/akademickie.

    Opisałem swoją sytuację. :)

    > W praktyce np. firma kupuje notebooka z systemem - ma W7, kupuje bez systemu i z
    najtansza licencja typu np. MAPS (co nawet kupuja
    > pojedyncze osoby) ma wszystkie wersje W7.

    > Do pracy nie zakłada się 32 1GB partycji,

    Ja mam cała masę malutkich partycji. Nie aż tyle (32) i nie
    aż tak małych -- z uwagi choćby na pliki hibernacyjne (które
    najwyraźniej muszą należeć do swoich partycji) oraz z uwagi
    na różne zapasy -- plik do SWAPowania jest raczej wspólny
    dla wszystkich systemów.

    > rozważanie o dysku, gdy b. szybka 320GB kosztuje 100zł brutto a 500 pare zł więcej
    są raczej (j/w) teoretyczne.

    Ale W7 szybko zapełnia nawet 500 GB (jak u mnie) i niewiele
    pozostaje na (przykładowo) RAWki... (fotki)

    > Nie twierdze, ze ktos moze ze specyficznych powodow (oprogramowanie) potrzebowac
    XP/DOS.

    XP to nie DOS. W9x (i wcześniejsze W) to DOS.
    WXP to już inny system.

    > Jak potrzebuje to niech instaluje, aczkolwiek z dostępnością będzie coraz trudniej.
    Co do dosa, to jest pare freeware'owych
    > (aczkolwiek nigdy nie korzystałem poza livecd/fdd).

    Ja potrzebuję choćby OE -- w W7 tego nie ma. Mógłbym pobawić się
    w instalację OE pod W7? Pewnie tak, ale jeśli do tej pory nikt
    tego nie zainstalował oficjalnie, to znaczy, że skórka nie jest
    warta wyprawiania. Niestety do OE przyzwyczaiłem się i nie chcę
    go wymieniać na coś innego.

    -=-

    W7 zabiera dużo miejsca w RAMce -- 100 MB raczej ;) nie starczy na sam system.
    I zabiera sporo miejsca na dysku -- 1 GB też raczej ;) nie starczy na sam system.
    WXP potrzebuje dla siebie mniej niż 100 MB w RAMce i mniej niż 1 GB na dysku.

    1 GiB DDR2 do netbooka nie sprzedam -- nawet za 10 złotych.
    (bo nie ma chętnych) Więc muszę kupić 2 GiB a 1 GiB wywalić
    do śmietnika, aby mieć W7 i pod nim WXP. Chyba, że jakoś
    odchudzę W7 -- co zamierzam uczynić. Niestety sama Opera
    niemydlana potrafi zajmować w RAMce ponad 1 GiB bez żadnego
    trudu... Gdy pewnego dnia, rozzłoszczony rozrzutnością owej
    niemydlanej zastępować począłem ją innymi przeglądarkami,
    okazało się, że Opera jest oszczędna...

    -=-

    Na razie mieszczę się na 1 GiB RAMki z W7S i pod nim chodzącym WXP,
    jednak do zupełnie komfortowej pracy brakuje mi kilkuset MiB w RAMce.
    I gdybym o te kilkaset MiB odchudził W7S -- nie musiałbym kupować
    (kosztuje to około 100 złotych) 2 GiB RAMek...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2011-07-04 11:35:42
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2011-07-01 17:16, Heniutek pisze:

    > Jak wyszukać na dysku duże pliki?

    http://w3.win.tue.nl/nl/onderzoek/onderzoek_informat
    ica/visualization/sequoiaview/

    T.

  • 26. Data: 2011-07-04 13:07:02
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Tomasz Finke" <t...@i...pwr.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:ius8id$n6f$1@news.dialog.net.pl

    > http://w3.win.tue.nl/nl/onderzoek/onderzoek_informat
    ica/visualization/sequoiaview/

    Widze ze jest to podobne do tego co uzywam. http://windirstat.info/
    Tak czy inaczej jest to bardzo dobry sposob wizualizacji co tam w katach
    siedzi.

    pzdr.

  • 27. Data: 2011-07-04 13:20:50
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
> [...]
    > najwyraźniej muszą należeć do swoich partycji) oraz z uwagi
    > na różne zapasy -- plik do SWAPowania jest raczej wspólny

    Czy możesz mi wytłumaczyć (NOSPANC, ciekawość tylko, może w końcu zrozumiem)
    po jaką cholerę masz "całą masę malutkich partycji"?
    Zakładam jeden system operacyjny na kompie i jeden dysk.
    Przem

  • 28. Data: 2011-07-04 23:07:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przemek" iusenj$oln$...@i...gazeta.pl

    > Czy możesz mi wytłumaczyć (NOSPANC, ciekawość tylko, może w końcu zrozumiem) po
    jaką cholerę masz "całą masę malutkich partycji"?
    > Zakładam jeden system operacyjny na kompie i jeden dysk.

    Masz też jeden katalog i jeden plik? :) Jeden pojemnik na sól, pieprz, cukier?...
    Jeden talerz do wszystkiego, czy może jesz prosto z garnka?... ;)

    Rozrzutni ludzie nawet pakują wiertła pojedynczo...

    -=-

    Nie umiem wytłumaczyć Polakom, po co mi:

    -- wentylacja
    -- ciepła woda do mycia
    -- wiele ,,kompletów'' bielizny
    -- wiele par spodni, wiele swetrów, koszul, różnych kurtek...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2011-07-04 23:37:27
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > Masz też jeden katalog i jeden plik? :) Jeden pojemnik na sól,
    > pieprz, cukier?... Jeden talerz do wszystkiego, czy może jesz prosto
    > z garnka?... ;)

    Raczej masz osobną kuchnię na sól i osobną na pieprz.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 30. Data: 2011-07-05 03:41:42
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-07-05 01:07, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > -- ciepła woda do mycia
    > -- wiele ,,kompletów'' bielizny
    > -- wiele par spodni, wiele swetrów, koszul, różnych kurtek...

    w/w to proste, zas nascie partycji - jakie jest sensowne wytłumaczenie?
    Ilekroc zakladalem wiecej niz 2-3 partycje na dysk (lub obslugiwalem
    znajomych) - problemy byly podobne, da partycji konczylo sie miejsce -
    czy trzeba kupic nowy dysk, ew ,przenoszenie z jednej na druga.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/