  • 11. Data: 2017-05-07 16:46:39
    Temat: Re: Jak wylaczyc drugi dysk w laptopie?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-07 o 12:00, Budzik pisze:

    > Szukałem rozwiazania jakis czas temu i NIEDASIE.

    Da się, chociaż nie koniecznie zdalnie.
    Musisz partycje odmontować logicznie, jak go po tym odłączysz
    to nic nie powinno go włączyć. Ale osobiście tego nie sprawdzałem.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2017-05-07 18:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Olaf Frikiov Skiorvensen B...@i...invalid ...

    > Mountvol:
    > https://www.microsoft.com/resources/documentation/wi
    ndows/xp/all/proddo
    > cs/en-us/mountvol.mspx?mfr=true ewentualnie usuwanie z managera
    > urządzeń. Reszta(stop spindle) w Hdparm for Windows.

    win7
    Możesz podpowiedziec jak to zrobić zeby pewne okreslone dyski nigdy sie nie
    włączały do czasu az innym poleceniem znow je włącze?
    Zrobiłbym sobie 2 pliki bat START i STOP i w koncu byłby spokój z ciagłym
    włączaniem / wyłączaniem o ryzyku awarii dysku nie wspominajac...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

  • 12. Data: 2017-05-07 18:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Da się, chociaż nie koniecznie zdalnie.
    > Musisz partycje odmontować logicznie, jak go po tym odłączysz
    > to nic nie powinno go włączyć. Ale osobiście tego nie sprawdzałem.

    Dziękuję postoję, jeszcze przez przypadek zawartosc zniknie...
    Nie da się jakos prosto - typu - program ON OFF i już...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 14. Data: 2017-05-07 18:47:50
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 7 May 2017 16:00:50 +0000 (UTC)
    doszła do mnie wiadomość
    <X...@1...0.0.1>
    od Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> :
> [...]
    >Zrobiłbym sobie 2 pliki bat START i STOP i w koncu byłby spokój z ciagłym
    >włączaniem / wyłączaniem o ryzyku awarii dysku nie wspominajac...

    W Hdparm prosto(przykład):
    turn off hard disk spindle motor : hdparm -Y hdx
    turn on hdd spindle motor : hdparm -y hdx
    W helpie Hdparm powinno być.
    Przed tym koniecznie odmontować woluminy tego dysku.

  • 15. Data: 2017-05-07 20:13:12
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-07 o 18:00, Budzik pisze:

    > Dziękuję postoję, jeszcze przez przypadek zawartosc zniknie...
    > Nie da się jakos prosto - typu - program ON OFF i już...?

    Tak prosto raczej nie.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2017-05-07 22:01:08
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > turn on hdd spindle motor : hdparm -y hdx
    > W helpie Hdparm powinno być.
    > Przed tym koniecznie odmontować woluminy tego dysku.

    Caly czas szukam sposobu ktory pozwalałbym to zrobić jednym kliknieciem,
    np. w przygotowany wczesniej plik bat.
    Czyli musielibyśmy do tego jeszcze dopisać odmontowywanie woluminów? Chodzi
    o odpiecie liter dysków?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 17. Data: 2017-05-07 22:35:50
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 7 May 2017 20:01:08 +0000 (UTC)
> [...]
    >np. w przygotowany wczesniej plik bat.
    >Czyli musielibyśmy do tego jeszcze dopisać odmontowywanie woluminów? Chodzi

    Trzeba zrobić tak:
    -zamknięcie aplikacji mających otwarte na tym dysku pliki
    -flush cache tego dysku
    https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb8
    97438.aspx
    -umount

    https://www.microsoft.com/resources/documentation/wi
    ndows/xp/all/proddocs/en-us/mountvol.mspx?mfr=true
    -spin down(hdparm).
    hdparm -Y hdx

    Ponowny start:
    -spin up(hdparm -y hdx)
    -mount w odpowiednie miejsce

    Prawdę mówiąc do końca nie wiem, jak to pod Windows zadziała, nie
    testowałem, wolę odpalić ręcznie np hddscan i wyklikać(v3.3 ma taką
    opcję, chyba nawet z linni poleceń).

    Jeśli to dysk sata w trybie AHCI, to pewnie można go ustawić jako
    wyjmowalny, wtedy można go odmontować z linii poleceń za pomocą
    Sysinternals Sync:
    https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb8
    97438.aspx
    Lub z menu obok zegara "bezpieczne usuwanie sprzętu".

    Nie wykluczone, że sam znajdziesz jakiś gotowy skrypt lub program,
    który to zrobi:
    https://www.google.pl/search?q=windows+7+unmount+and
    +spin+down+hdd+script&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei
    =yYQPWejsNMjcwAKU0KWwBQ

  • 18. Data: 2017-05-08 06:00:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > https://www.google.pl/search?q=windows+7+unmount+and
    +spin+down+hdd+scri
    > pt&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=yYQPWejsNMjcwAKU0K

    Dziękuje, poszukam w chwili wolnego czasu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 19. Data: 2017-05-08 13:43:35
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 02.05.2017 2late <d...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > wlaczyc od czasu do czasu zdalnie (teamviewer). Docelowo bedzie na tym
    > komputerze linuks. Glownie chodzi o wyeliminowanie halasu.

    Docelowo na Linuksie nie montuj zasobów z tego dysku.
    Sam się uśpi.

    A ręcznie możesz wymusić uśpienie komendą hdparm -Y /dev/sdb,
    która wyśle do dysku polecenia ATA_OP_SLEEPNOW1,
    ATA_OP_SLEEPNOW2 -wystarczy wrzucić to do ulubionego autostartu.

    Hdparm ma też port dla Windows- możesz potestować.

    [co śmieszniejsze, kiedyś miałem dysk w zewnętrznej
    chińskiej obudowie usb, który po wysłaniu komendy
    ATA_OP_SLEEPNOW2 się wybudzał :-) Ale wystarczyło
    w źródle hdparma ustawić wysyłanie tylko ATA_OP_SLEEPNOW1,
    przekompilować- i grzecznie szedł spać :-)]

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.