  • 11. Data: 2011-11-22 20:07:04
    Temat: Re: Jak wyłaczyć czujnik otwarcia laptopa?
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 18/11/2011 17:15, Pszemol wrote:
> [...]
    > Kończy się zwykle na tym, że uśpiony laptop budzi się w torbie
    > wyładowując swoje baterie i grzejąc się mocno bez wentylacji w torbie.
    >
    > Obchodzę ten problem aktualnie tak, że usypiam lapka, potem go
    > budzę, i w czasie gdy pojawia się logo TOSHIBY w biosie to naciskam
    > guzik power. To go wyłacza całkowicie i już wtedy nie reaguje na
    > czujnik. Problem w tym że to wymaga specjalnych czynności no i czas.
    >
    > Czy jest jakiś sposób na "ubicie" tego czujnika bez otwierania lapka?
    > Sposób softwareowy? BIOS? Konfiguracja systemu Windows itp?

    Toshiba ma 'własne plany zasilania'.
    Obadaj może:
    http://aps2.toshiba-tro.de/kb0/HTD12017W0001R01.htm
    Sleep:
    Allow wake timers
    A program or scheduled task might be waking your computer. By default,
    Power Option settings do not allow scheduled tasks to wake the computer
    from sleep or hibernate. However, some programs might awaken the
    computer if these settings have been changed. Set this option to
    "disabled" to prevent programs waking your computer.

    Może tu coś siedzi.

    U mnie bez problemu w Toshiba Portege można ustawić, aby wychodził z
    hibernacji po otworzeniu klapy.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 12. Data: 2011-11-23 17:02:42
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 19.11.2011 12:34, Jacek Maciejewski pisze:

    > A tego nie wiedziałem :) Proszę o jakąś wskazówkę gdzie w XP widzi
    > się/można ustawić relacje miedzy OS-em a BIOS-em.

    Nie można. System sam tym zarządza. Niektóre moduły mogą
    zgłaszać potrzebę wybudzania komputera, na przykład robi
    to mechanizm aktualizacji (sam byłem świadkiem jak kiedyś
    komputer wybudził się z uśpienia by pobrać i zainstalować
    aktualizacje).

    PS. Rozmowa robi się NTG, więc ustawiam FUT na pl.comp.os.
    ms-windows.winnt.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./