  • 21. Data: 2011-09-25 21:38:06
    Temat: Re: Jak sprzedać motorower gdy nieletni współwłaściciel umarł???
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

    >Do sprzedaży potrzebny jest tylko i wyłącznie właściciel. Wystarczy umowa z
    >właścicielem i tyle. Współwłaściciela się nie wyszczególnia wogóle w
    >umowie. Przerabiałem taki temat. Prosto i szybko, bez problemów. Pozdr.

    Obawiam się ze sprawa jest zależna od WK albo przepisy są niejasne. Kupiłem
    skuter, sprawdziłem czy w dowodzie jest jakikolwiek współwłaściciel, nie
    było wiec spisałem umowę z kolesiem. Wróciłem do siebie dokumenty do WK i tu
    zonk dostali info ze pojazd miał więcej właścicieli niż ten wyszczególniony
    na umowie i musiałem załatwić aby wpisali swoje dane do umowy odręcznie,
    imię, nazwisko, nr dowodu, pesel i podpis, i dopiero po tym zarejestrowali
    mi pojazd.
    Ma to sens, gdyż jak jest współwłasność to jedna osoba nie może decydować o
    całości bo można to podciągnąć pod dysponowanie cudzym mieniem, w tym
    przypadku nierozerwalna częścią mienia. Ale jak widać zależy od urzędu lub
    innych czynników. Dodam ze wszyscy właściciele skutera o którym pisałem
    żyją.

    Buniek