  • 51. Data: 2010-10-19 22:16:57
    Temat: Re: Jak sie zabezpieczyć przed nieuczciwym sprzedawcš
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-19 00:27, J.F. pisze:

    > A niemieccy dealerzy ponoc musza dawac dwa lata gwarancji ..

    No ale to handlarz i on ma ryzyko gwarancyjne wkalkulowane w
    działalność, ale nie prywatny właściciel.

    > Chyba ze nie sa glupi - dwa lata pod warunkiem przegladow co 10kkm, a
    > przeglady beda drogie :-)

    Też pewnie nie do końca.
    Jak jakieś 20-to letnie pudło w stanie agonalnym sprzeda, to co? Też
    musi dać dwa lata gwarancji?

  • 52. Data: 2010-10-19 22:32:40
    Temat: Re: Jak sie zabezpieczyć przed nieuczciwym sprzedawcą
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-10-19 08:07, Seba pisze:

    > Ej, Ty się tam ode mnie odstosunkuj.
    > Mi też nie działa jedno gniazdo zaplaniczki - się wczoraj okazało ;)

    No to ja bym na twoim miejscu nakładł po pysku sprzedawcy. ;)
    A tak poważnie - z całą resztą się zgadzasz? Czy nie? :)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 53. Data: 2010-10-19 23:37:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Oct 2010 22:16:57 +0200, Tomasz Pyra wrote:

    >Też pewnie nie do końca.
    >Jak jakieś 20-to letnie pudło w stanie agonalnym sprzeda, to co? Też
    >musi dać dwa lata gwarancji?

    Ja tam niemieckich przepisow nie czytalem, ale tak gadaja, gadaja -
    albo oni tez nie czytali, albo musi dac, bo nie przypuszczam zeby byly
    wyjatek dla 20 letnich pudel w stanie agonalnym.

    No coz, moze sobie po prostu rynek nakrecaja - starszych niz 8 lat nie
    skupuja wcale, a za starsze niz 4 lata cena mocno spada.
    I klient przychodzi co 3 lata ..

    J.

  • 54. Data: 2010-10-19 23:38:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Oct 2010 00:36:28 +0200, Dżeronim wrote:

    >Są lepsze metody na wyłudzanie kasy niż wyciąganie pieniędzy za naprawy
    >samochodu, ten argument jak dla mnie absurdalny :)

    Jak ci sie kiedys zepsuje skrzynia biegow, to inaczej pomyslisz.

    J.

  • 55. Data: 2010-10-20 02:51:29
    Od: Dżeronim <2...@s...com>

    > Jak ci sie kiedys zepsuje skrzynia biegow, to inaczej pomyslisz.

    Jakie jest prawdopodobieństwo uszkodzenia skrzyni ? Moim zdaniem bliskie
    zeru, w każdym razie w swoim życiu nie poznałem nikogo, kto miałbym z nią
    problem, ale znając opinie na grupie to każdemu sie to zdarzyło
    wielokrotnie.

    --
    Jarek

  • 56. Data: 2010-10-20 02:53:44
    Od: Dżeronim <2...@s...com>

    <r...@p...onet.pl> wrote in message

    > Takich pierdół to jako kupujący bym nie liczył,
    > Ważny jest tylko silnik i przeniesienie napędu.

    To sprawdzi mi serwis, przeciekającego dachu niestety nie, a chyba bardziej
    bym sie wkur* gdybym miał zalewaną regularnie podsufitówkę niż spalone
    sprzęgło.

    --
    Jarek

  • 57. Data: 2010-10-20 08:49:44
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 19 Oct 2010 22:32:40 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
    napisał(a):

    > No to ja bym na twoim miejscu nakładł po pysku sprzedawcy. ;)

    Jeszcze go o tym nie poinformowałem. Ale zamierzam oczywiście to uczynić
    :)

    > A tak poważnie - z całą resztą się zgadzasz? Czy nie? :)

    Każdy przedmiot użytkowy ma to do siebie, że się po prostu z biegiem
    czasu zużywa. Ciężko mi sobie wyobrazić, żeby nawet uczciwy, normalny
    sprzedawca (o jakiego w naszym kraju niezwykle ciężko - to taki swoisty
    biały kruk ;)) użytkowanego przez siebie bolidu był w stanie
    przewidzieć, że np. gniazdo zapalniczki się spieprzy 2 tygodnie po
    sprzedaży auta - no dajmy spokój.

    Ale uważam też, że w naszej szarej strefie rynku samochodów używanych
    JAKIEKOLWIEK logiczne i uczciwe normy nie istnieją - kupno auta (nie
    patrząc nawet przez pryzmat okazji cenowej - znasz moje podejście) to po
    prostu moment, w którym człowiek styka się z jedną wielką ściemą,
    oszustwem i łamaniem obowiązującego prawa. A co najlepsze, żadna ze
    służb nie ma interesu ani chęci, żeby obowiązujący stan rzeczy ukrócić.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 58. Data: 2010-10-20 11:32:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 19 Oct 2010 23:37:04 +0200 osobnik zwany J.F. wystukał:

    > Ja tam niemieckich przepisow nie czytalem, ale tak gadaja, gadaja - albo
    > oni tez nie czytali, albo musi dac, bo nie przypuszczam zeby byly
    > wyjatek dla 20 letnich pudel w stanie agonalnym.

    nie gwarancji a rękojmi. A dać musi jeśli szprzedaje konsumentowi czyli
    osobie prywatnej. Stąd ogłoszenia z zaznaczeniem "na eksport" lub "dla
    firm" bo wtedy to nie obowiązuje.

    do tego to są koszty działalności gospodarczej i pewnie nawet da się od
    tego ubezpieczyć.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 59. Data: 2010-10-21 14:10:20
    Od: r...@m...com

    Brac prywatnie, od pierwszego właściciela,
    wiek właściciela powyzej 60 lat,
    bez wnuków i dzieci.

  • 60. Data: 2010-10-21 23:29:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-21 14:10, r...@m...com pisze:
    > Brac prywatnie, od pierwszego właściciela,
    > wiek właściciela powyzej 60 lat,
    > bez wnuków i dzieci.

    No i najlepiej żeby właściciel prawka nie miał i sam też nie jeździł ;)