  • 121. Data: 2017-09-25 20:01:03
    Temat: Re: Jak się przepali LED, to co?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ja dopisze:
    > -czujniki parkowania - w Vectre np widocznosc zerowa. ALe sie popsuly
    > i musze sobie radzic bez :-)

    Mozesz dokupic za circa 50zł...

    > -zestaw glosnomowiacy do telefonu ... choc wady tez ma.

    To mozna chyba zrealizowac za pomoca radia z bluetooth

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 122. Data: 2017-09-25 20:34:47
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2017 o 14:41 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Duzo daje ... ale nadal za malo, no i ten smog ... choc po prawdzie, to
    > klima przeciez tym samym powietrzem dmucha :-)

    Niby tak, ale masz filtr weglowy, a w niektórych autach dodatkowo
    jonizator powietrza, który skutecznie niweluje smrody z zewnatrz :-)

    TG

  • 123. Data: 2017-09-25 20:40:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2017 o 22:05 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Ale odnieś się do tego co zacytowałem.

    Sorki, przeoczyłem.
    Też jeździłem kiedyś golfem III do Syrakuz (na Sycylii :-)) - dlatego
    wiem, jaka jest różnica w podróżowniu autem bez klimy i współczesnym z
    klimatyzacją. Mimo dodatkowych 20lat na karku zajdę tam szybciej i
    bezpieczniej w klimatyzowanym aucie.

    TG

  • 124. Data: 2017-09-26 10:17:04
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 25 Sep 2017 14:39:59 +0100, ddddddddddddd wrote:
    > jesteś jedyną znaną mi osobą która chciałaby auto bez klimy. Myślę że
    > takich jak ty jest mały odsetek, dlatego nie warto producentowi się tym
    > przejmować.

    Też tak sądzę. Teraz ludzie wygodni, a oferta handlowa to odzwierciedla.
    Ostatecznie to i tak nie dla mnie auto, tylko dla żony, więc temat jest
    dla mnie drugorzędny. A jak te dwa, trzy razy w roku nim pojadę gdzieś to
    po prostu zamknę jedno oko by nie widzieć pokrętła klimy :)
    Do poważnych zastosowań mam swój, prawdziwy samochód (Niva), a tam
    wszystko jest na odpowiednim miejscu i bez wodotrysków.

    Mateusz

  • 125. Data: 2017-09-26 16:35:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    .

    >Też tak sądzę. Teraz ludzie wygodni, a oferta handlowa to
    >odzwierciedla.

    IMO - klima to nie tylko kwestia wygody.
    Ale moze lepiej tolerujesz upal

> [...]
    >gdzieś to
    >po prostu zamknę jedno oko by nie widzieć pokrętła klimy :)

    Gorzej, jak ci sie spodoba :-)

    >Do poważnych zastosowań mam swój, prawdziwy samochód (Niva), a tam
    >wszystko jest na odpowiednim miejscu i bez wodotrysków.

    Niva sie kiedys zuzyje i trzeba bedzie kupic nowe :-)

    J.

  • 126. Data: 2017-09-26 18:25:37
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

> [...]
    > wiem, jaka jest różnica w podróżowniu autem bez klimy i współczesnym z
    > klimatyzacją. Mimo dodatkowych 20lat na karku zajdę tam szybciej i

    To jest oczywiste.
    Co nie znaczy że się nie jeździło autami bez klimy i to grubo więcej niż
    rzeczone 140.
    Więc nadal nie wiem co chciałeś wtedy napisać....

  • 127. Data: 2017-09-26 18:27:01
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 26-09-2017 o 16:35, J.F. pisze:
> [...]
    > Ale moze lepiej tolerujesz upal

    > Gorzej, jak ci sie spodoba :-)

    > Niva sie kiedys zuzyje i trzeba bedzie kupic nowe :-)

    To sobie Dustera kupi.
    Nawet jak ma klimę w wysokich wersjach, to tak jakby nie miał, bo działa
    bardzo słabo.

  • 128. Data: 2017-09-26 18:56:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2017 o 18:25 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > To jest oczywiste.
    > Co nie znaczy że się nie jeździło autami bez klimy i to grubo więcej niż
    > rzeczone 140.
    > Więc nadal nie wiem co chciałeś wtedy napisać....

    Chciałem napisać to co napisałem :-)
    Aut więcej, prędkości większe, średnia temp na świecie rośnie :-) - trzeba
    minimalizować ryzyko wypadków zapewniając lepszy komfort kierowcom.
    Czy tego chcą - czy nie (bo słabo u nich z wyobraźnią).
    Każda duperela pomaga. W poprzednim aucie miałem szyby termiczne ale nie
    warstwowe.
    W obecnym mam termiczne, akustyczne, warstwowe. Na jazdach testowych - bez
    różnicy, pewnie jakieś wyciąganie kasy.
    Jak pojechałem w tym roku na południe to po dniu jazdy od razu czułem
    różnicę. Mimo ciemnego ubrania nie "nagrzewałem się". Było mi komfortowo.
    W poprzednim aucie słońce prażyło, klima mroziła, po całym dniu jazdy
    byłem tym zmęczony, mimo zimna w kabinie, "lepiłem się". W nowym aucie
    czułem się jakbym siedział w przyjemnym cieniu.
    Druga sprawa - szyby warstwowe i lepsze uszczelki w drzwiach - praktycznie
    zero męczących szumów od powietrza - kolejny duży plus. Takie "drobnostki"
    znacząco podnoszą bezpieczeństwo bo zmniejszają zmęczenie i dekoncentrację
    kierowcy.
    Świadomy wybór nowego auta osobowego bez klimy (jeśli nie wynika z
    ekonomii, przymusu) to głupota.

    TG

  • 129. Data: 2017-09-26 19:06:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >To sobie Dustera kupi.
    >Nawet jak ma klimę w wysokich wersjach, to tak jakby nie miał, bo
    >działa bardzo słabo.

    Dustery do tego czasu tez sie zuzyja, trzeba bedzie kupic Dustera 2
    czy 3, w ktorym byc moze klima tez juz nie bedzie przeszkadzala z
    powodu zepsucia ... ale ciekaw jestem czy bedzie mogl powiedziec

  • 130. Data: 2017-09-26 20:40:44
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 26 Sep 2017 18:56:12 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Świadomy wybór nowego auta osobowego bez klimy (jeśli nie wynika z
    > ekonomii, przymusu) to głupota.

    Aby jechać 2x w tygodniu 20km do sklepu? Mieszkając 900 m.n.p.m? Litości.

    Głupotą jest wychodzenie z założenia że każdy człowiek na świecie ma te
    same potrzeby i życie co ty.

    Mateusz