  • 111. Data: 2017-09-23 22:05:50
    Temat: Re: Jak się przepali LED, to co?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Nie o to. Taraz mamy dozwolone w PL 140km/h. Wtedy ile było?

    130.

    > ile było aut na drogach?

    Mniej.

    > - 140 przy obecnym ruchu wymaga sporej
    > koncentracji. Trudno ją osiągnąć w aucie bez klimy przy 35 st. w cieniu.

    Ale odnieś się do tego co zacytowałem.

  • 112. Data: 2017-09-23 22:18:57
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-09-23 o 17:00, Budzik pisze:

    > To ciekawe dlaczego biały bus nagrzewa sie latem na pace sporo powyzej
    > temperatury powietrza...

    Faktycznie ciekawe, bo fizycznie mało możliwe.
    Jak sądzisz, dlaczego skrzynki z termometrami do pomiaru temperatury
    powietrza zawsze były w kolorze białym?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 113. Data: 2017-09-24 10:22:54
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 23 września 2017 22:19:02 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

    > Faktycznie ciekawe, bo fizycznie mało możliwe.
    > Jak sądzisz, dlaczego skrzynki z termometrami do pomiaru temperatury
    > powietrza zawsze były w kolorze białym?

    Kup sobie pirometr i przejdz sie w słoneczny dzień po parkingu marketowym. Szybko sie
    zdziwisz i albo stwierdzisz ze mało wiesz albo ci sie wyda ze pirometr zepsuty.

    Juz tu w watku pokazywalem tabelki z parametrami farb. W praktyce biala nagrzewa sie
    podobnie jak czarna bo temperature stagnacji maja podobna. To ze biala sie troche
    wolniej nagrzewa wiele nie zmienia.

    Gdyby biala sie wogole nie nagrzewala to cysterny nie mialy by takich dodatkowych
    blach na wierzchu oddzielonych cienkimi wspornikami.

    Ale spoks, jak uważasz jak uważasz i nie zmienisz zdania to jakos przeboleje ze
    zyjesz w bledzie :)
    Jednak zalecam wizyte z pirometrem na parkingu.

  • 114. Data: 2017-09-24 11:00:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Akarm a...@w...pl ...

    > Faktycznie ciekawe, bo fizycznie mało możliwe.

    Ok, ale jak mam rozumiec twoja odpowiedz? Sugerujesz ze kłamie czy ze nie
    wzielismy pod uwage wszystkich czynników?

    > Jak sądzisz, dlaczego skrzynki z termometrami do pomiaru temperatury
    > powietrza zawsze były w kolorze białym?

    A takie skrzynki umieszcza sie w miejscu nasłonecznionym?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

  • 115. Data: 2017-09-24 12:14:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Sep 2017 01:22:54 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Kup sobie pirometr i przejdz sie w słoneczny dzień po parkingu
    > marketowym. Szybko sie zdziwisz i albo stwierdzisz ze mało wiesz
    > albo ci sie wyda ze pirometr zepsuty.

    Jesli zakladamy rozny wspolczynnik emisyjnosci i odbicia ... to
    pirometr nie jest dobra metoda pomiaru.

    Co prawda kolor farby nie ma zadnego zwiazku z emisyjnoscia w dalekiej
    podczerwieni ... i mowisz, ze pirometr pokaze odwrotnie ?

    Za to czarny niewatpliwie wiecej promieniowania slonecznego pochlonie.

    Ale pomacac reka mozna.
    Biala tez sie nagrzewa, niestety - eksperyment raczej za 8 miesiecy
    :-)

    J.

  • 116. Data: 2017-09-25 14:41:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-22 o 19:07, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    >Nie każdy jeździ autostradami.
    >Poza nią bywa niezbędna jak w upale stoisz w korku w mieście,

    A na autostradzie to niby nie stoisz w korkach ? No, nie zawsze,
    glownie na niemieckich :-)

    >jak stoisz to otwarcie okien figę daje.

    Duzo daje ... ale nadal za malo, no i ten smog ... choc po prawdzie,
    to klima przeciez tym samym powietrzem dmucha :-)

    J.

  • 117. Data: 2017-09-25 15:33:21
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 22.09.2017 o 19:44, J.F. pisze:

    > Nie bardzo sobie wyobrazam jak mozna jezdzic bez klimy ... a przeciez
    > sam jezdzilem :-)
    > Lata teraz bardziej upalne, czy kiedys czlowiem byl mlodszy, zdrowszy,
    > odporniejszy ...

    po prostu przyzwyczaiłeś się do dobrego. Tak samo jak można się
    przyzwyczaić do elektrycznych szyb, lusterek (jak zamieniasz się z żoną
    autem przydatne), czujników parkowania, tempomatu itd.
    Ja bym nigdy już nie kupił auta bez klimy, choćby miała się przydać 7
    dni w roku.
    W ogóle myśląc na jakie wyposażenie zwracam teraz uwagę to sobie
    uświadamiam że jeszcze kilka lat temu nie miałem żadnej z tych rzeczy i
    mi nie przeszkadzało:
    - tempomat (w trasie super, ale jakbym musiał to kupiłbym auto i bez niego)
    - skrzynia automat (tego akurat nie mam w każdym aucie, ale fajnie by było)
    - elektryczne szyby
    - elektryczne lusterka
    - centralny zamek (!)
    - klimatyzacja

    Łukasz

  • 118. Data: 2017-09-25 15:39:59
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    > Ostatecznie kupiłem wersję
    > "Laureate+" i jest wszystko git, ubolewam tylko nad zmuszaniem człowieka
    > do brania klimatyzacji której ten w ogóle nie potrzebuje.

    jesteś jedyną znaną mi osobą która chciałaby auto bez klimy. Myślę że
    takich jak ty jest mały odsetek, dlatego nie warto producentowi się tym
    przejmować. A jak ci się klima zepsuje to po prostu jej nie naprawiaj -
    chyba w 99% przypadków eksploatacja takiego auta nie będzie cię
    kosztować więcej.

    p.s. klimę w aucie naprawiałem dwa razy - w jednym aucie nie działała od
    zakupu i kosztowało mnie to więcej (ale nie ukarałbym pracownika autem
    bez klimy w dzisiejszych czasach), w drugim wymieniłem kawałek rurki za
    120zł + czynnik za ok. drugie tyle. Ale jakbym tego nie zrobił to byłoby
    to po prostu auto bez klimy

    Łukasz

  • 119. Data: 2017-09-25 17:01:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddddddd" napisał w wiadomości grup

    >po prostu przyzwyczaiłeś się do dobrego.

    To nie tylko kwestia przyzwyczajenia, to kwestia wytrzymania tej sauny
    w srodku.
    Saune akurat lubie.

> [...]
    >i mi nie przeszkadzało:
    >- tempomat (w trasie super, ale jakbym musiał to kupiłbym auto i bez

    IMO - malo przydatne. Mam, czasem uzywam, na naszych drogach
    uzytecznosc taka sobie, spokojnie moge sie obejsc bez.

    >- skrzynia automat (tego akurat nie mam w każdym aucie, ale fajnie by
    >było)

    Jeszcze sie nie przekonalem. Bo tez nie mialem :-)

    >- elektryczne szyby

    przybywa platnych parkingow, bramek, szlabanow - przydaje sie ta od
    kierowcy.
    Reszta ... jak sie ma klime i nawigacje, to w zasadzie niepotrzebna
    :-)

    >- elektryczne lusterka

    Przy zmianie kierowcow cenne. Inaczej ... tak sobie.

    Ja dopisze:
    -czujniki parkowania - w Vectre np widocznosc zerowa. ALe sie popsuly
    i musze sobie radzic bez :-)
    -automatyczna klima - dopoki sie nie zepsuje :-)
    -ESP ... chyba by sie przydal, bo do rajdowych umiejetnosci nie
    pretenduje,
    -ASR/TCS ... na nartach przydatny, nawet jesli raz na dwa lata.
    -ale za to ABS ... nie widze zalet :-)
    -zestaw glosnomowiacy do telefonu ... choc wady tez ma.

    J.

  • 120. Data: 2017-09-25 17:59:37
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

> [...]

    Duzo daje ... ale nadal za malo, no i ten smog ... choc po prawdzie,
    to klima przeciez tym samym powietrzem dmucha :-)
    ---
    Dach, otwórzcie dach :-)