  • 11. Data: 2009-06-06 19:00:54
    Temat: Re: Jak ściągnąć zapieczone łożysko?
    Od: "Mateusz Nowaczyk" <n...@p...pl>

    Michal Jankowski wrote:
    > 1. WD40
    > 2. Ciąć
    > 3. Pralkę na szrot.
    >
    > 8-)

    Dzięki,
    Penetrator nie pomógł, a punkt 2. został pominięty, gdyż koszt odpowiedniego
    narzędzia znacząco przekraczał koszt kolejnej pralki :)
    Będzie następna PS-ka (z jakimś tam defektem elektryki), a ta "na kanibala",
    bo ma stosunkowo sporo nowych części, mimo "81" na tabliczce :)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Nowaczyk

  • 12. Data: 2009-06-07 07:54:08
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "bujnos@smutec" <b...@s...pl> writes:

    > WD to water displacement a nie smar, nawet działa odwrotnie na dłuższą metę
    > bo wypłukuje inne smary (choć wodę wypiera też)

    Ktos proponowal uzycie zamiast smaru? Nie zauwazylem.

    MJ

  • 13. Data: 2009-06-07 14:02:15
    Od: "bujnos@smutec" <b...@s...pl>

  • 14. Data: 2009-06-07 17:44:08
    Temat: Re: Jak ?cišgnš? zapieczone ?o?ysko?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 06 Jun 2009 08:50:45 -0500, A.L. wrote:
    >Niestety, nie zgadazm sie. Moje sruby rowno olewaly w40 i podobne
    >rzczy. Moj znajomy mechanik mowi ze jak coca-cola nie pomoze to nic
    >nie pomoze.

    Jeszcze mozna sprobowac plynem hamulcowym.

    Ale przypomne trzy prawdy podstawowe:

    -nic na sile, wszystko mlotkiem
    -nie wysilaj sie - wez ciezszy mlotek,
    -bez mlota nie robota ..

    J.

  • 15. Data: 2009-06-07 18:31:42
    Temat: Re: Jak ?ci&#65533;gn&#65533;? zapieczone ?o?ysko?
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > nie pomoze.
    >
    > Acha, i nie moze byc "diet", musi byc normalna

    Tyle że sobie Twój mechanik pogada. Jak coca cola ma spenetrować miedzy
    zapieczonymi elementami jak nie ma właściwości penetrujących. A jak będzie
    chociaż trochę tłuste to zadziała jak czysta woda. Odrobina kwasu fosforowego w
    coca coli też za dużo nie po odrdzewia. Do odkręcania zapieczonych śrub trzeba
    używać penetrantów potrafiących rozpuścić tłuszcz. Najprostszy i najtańszy, a
    jednocześnie bardzo skuteczny to zwykła nafta do lampy. Zmoczyć śrubę, owinąć
    szmatką zmoczoną naftą. Następnego dnia musi się odkręcić. Natychmiast działa
    tylko palnik do spawania. Każdy preparat potrzebuje czasu. One wszystkie są
    robione na bazie lekkiej nafty. Tylko różnie się nazywają. I w zależności jak
    mądrze jest napisane w ulotce to proporcjonalnie więcej kosztują. A wracając do
    zapieczonego łożyska. Ono nie jest zapieczone. Bo niby jak łożysko zamontowane
    zgodnie z zasadami sztuki ma się zapiec. W pralce jest pewno ten przypadek
    osadzania łożysk że ciasno na wałku a luźno w obudowie. Prasa albo dedykowany
    ściągacz potrzebny a nie chęci i młotek.

  • 16. Data: 2009-06-07 19:12:24
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 07 Jun 2009 20:31:42 +0200, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:

    >Tyle że sobie Twój mechanik pogada. Jak coca cola ma spenetrować miedzy
    >zapieczonymi elementami jak nie ma właściwości penetrujących

    Wylej troche coca coli na maske twojego samochodu i poczekaj z pol
    godziny. Potem poszukaj dobrego lakiernika.

    A.L.

    P.S> Tylko zeby nie bylo na mnie

  • 17. Data: 2009-06-07 21:25:22
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Wylej troche coca coli na maske twojego samochodu i poczekaj z pol
    > godziny. Potem poszukaj dobrego lakiernika.
    >
    > A.L.
    >
    > P.S> Tylko zeby nie bylo na mnie
    Widzisz coś zapieczonego na masce samochodu? Jakieś łożysko albo śrubę. Dyskusja
    jest o sposobach luzowania uszkodzonych połączeń a nie o dewastacji maski przez
    idiotę, bo skoro wiesz że działa to znaczy że wypróbowałeś. Co chcesz udowodnić
    pisząc bzdurę. Że odszczeknąć się potrafisz. Pokazałeś że potrafisz. Bez związku
    z tematem napisałeś dwie głupoty. Jedna że jakiś mechanik coś mówi. Różni ludzie
    mówią różne rzeczy. Jedni mądrze mówią a inni jak Ty i ten mechanik. Jak byś
    napisał że sam polałeś colą i się odkręciło. To można by podejść do tego z pewną
    rezerwą. Bo kto wie czy bez polania by się też odkręciło. Na jakiś pogromcach
    mitów sprawdzali czy cola działa. I nie działała. Druga głupota jaką popełniłeś
    to zmiana tematu żeby coś udowodnić. Dla mnie udowodniłeś że zbyt mądry nie
    jesteś. Jak chcesz zniszczyć lakier to gwoźdź lepszy, nie trzeba czekać pół
    godziny a efekt zawsze 100 procentowy.

  • 18. Data: 2009-06-10 05:45:14
    Od: "bujnos@smutec" <b...@s...pl>

    > Ktos proponowal uzycie zamiast smaru? Nie zauwazylem.

    slowo nie padlo ale jesli srodek nie demontuje spomiedzy powierzchni tlenkow
    i soli to musi pelnic role smarowidla, no i w swiadomosci mnostwa ludzi wd
    funkcjonuje jako smar wlasnie

  • 19. Data: 2017-04-27 20:40:33
    Od: k...@g...com