  • 1. Data: 2015-10-01 00:54:48
    Temat: Jak przetestować procesor?
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    To jest pierwszy podejrzany, bo jest nowy(używany)- w laptopie nowy.
    Nie ma żadnych zwiech, bluskrinów, nic spektkularnego, ale coś działało i
    nie działa.
    Gdzie szukać jakiś subtelnych symptomów feleru procesora? Czy w ogóle
    może procesor może być tak leciuto, tyci walnięty, że objawia się to
    rzadko? Serio pytam.
    W dziennku zdarzeń nic podejrzanego nie widzę.
    Co jest bardzo wrażliwe na błędy procesora?
    Ostatecznie czym najlepiej testować procesor i jaki to musi być sensowny
    czas testu?

  • 2. Data: 2015-10-01 01:45:10
    Temat: Re: Jak przetestować procesor?
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pueblo" <n...@n...pl> napisał w
    news:560c6838$0$27520$65785112@news.neostrada.pl ...
    :
    : Ostatecznie czym najlepiej testować procesor i
    :

    A to AMD, czy Intel może? Na stronie tego drugiego jest narzędzie:
    Intel Processor Diagnostic Tool
    - ale ono tak Bogiem-a-prawdą to sprawdza dość niewiele elementów.
    To znaczy robi jakieś testy, ale na ile one są gruntowne - to Ci nie powiem...

    --

    Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
    pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak

  • 3. Data: 2015-10-01 05:41:45
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia 30 Sep 2015 22:54:48 GMT, pueblo napisał(a):

    > To jest pierwszy podejrzany, bo jest nowy(używany)- w laptopie nowy.
    > Nie ma żadnych zwiech, bluskrinów, nic spektkularnego, ale coś działało i
    > nie działa.

    Co działało i nie działa?

    (ciach...)
    > Co jest bardzo wrażliwe na błędy procesora?

    Obliczenia pod dużym obciążeniem.

    > Ostatecznie czym najlepiej testować procesor i jaki to musi być sensowny
    > czas testu?

    A choćby:
    OCCT
    LinX

    [ ,,Co to jest Bóg?" ,,- No wiesz, kiedy czegoś bardzo chcesz i zamykasz oczy]
    [ i marzysz o tym, to Bóg to jest ten gość, który cię wtedy ignoruje" ]
    [ (Steve Buscemi jako James McCord w ,,The Island") ]

  • 4. Data: 2015-10-01 16:55:07
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Przemysław Ryk, 01 paź 2015 w
    news:lp50pcpo4t8j.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info napisałeś/aś:

    > Co działało i nie działa?

    Bez żadengo powodu przestał się uruchamiać virtualny android :) Tak,
    często mi się przydaje.
    Po ciężkich bojach udało się zainstalować od nowa VBoxa i androida.

    > (ciach...)
    >
    > Obliczenia pod dużym obciążeniem.

    > A choćby:
    > OCCT
    > LinX

    ...Prime95
    To wiem, ale potrzebuję wiedzy z czyjegoś doświadczenia, gdzie są
    największe szanse w jak najktrótszym czasie znaleźć błąd. Nie mam
    ochoty godzinami "gotować" laptopa.

  • 5. Data: 2015-10-01 16:55:58
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj (c)RaSz, 01 paź 2015 w
    news:560c7406$0$575$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> [...]
    >:
    >
    > A to AMD, czy Intel może? Na stronie tego drugiego jest narzędzie:

    Dzięki, użyłem narzędzia Intela - wynik OK.

  • 6. Data: 2015-10-01 20:31:45
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia 01 Oct 2015 14:55:07 GMT, pueblo napisał(a):

    > Bez żadengo powodu przestał się uruchamiać virtualny android :) Tak,
    > często mi się przydaje.
    > Po ciężkich bojach udało się zainstalować od nowa VBoxa i androida.

    To ja bym testowanie rozpoczynał jednak od sprawdzania kondycji dysków,
    pamięci, przydusił kompa pod innym systemem. Skoro jedynie wirtualka z
    Androidem Ci się wypieprzała, to problem nie leży w procesorze, tylko w
    obsłudze owej wirtualki.

    > ...Prime95

    Chce Ci się odpalać tyle instancji, ile wątków w procesorze? Bo ja wolę OCCT
    czy LinX - zawalą od razu całe CPU. :D

    > To wiem, ale potrzebuję wiedzy z czyjegoś doświadczenia, gdzie są
    > największe szanse w jak najktrótszym czasie znaleźć błąd. Nie mam
    > ochoty godzinami "gotować" laptopa.

    Jak Ci się wypieprza li tylko jeden program, to ja bym tu procesora nie
    winił.

    [ Tam gdzie kończy się logika, zaczynają się kobiety:) ]
    [ (http://bash.org.pl/51069) ]

  • 7. Data: 2015-10-01 20:55:30
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-10-01 o 00:54, pueblo pisze:
> [...]
    > Co jest bardzo wrażliwe na błędy procesora?
    > Ostatecznie czym najlepiej testować procesor i jaki to musi być sensowny

    Mam na półce rocznego i5-4570 który ni z gruchy ni pietruchy wali
    błędami pamięci, po czym pogrzebiesz trochę przy kompie to działa przez
    tydzień dobrze i nagle masz bluescreeny... trzy tygodnie temu wsadziłem
    nowego i5-4670 i działa do dziś.

    Miałem też przypadek w laptopie używkę Core i3 wsadziłem, instalacja
    Windows 7 i w momencie ustawiania/inicjalizacji grafiki (pod koniec
    instalacji) bluescreen. Działa tylko 640x480.
    W Windows XP za to działał jak szatan na wszystkich możliwych
    rozdzielczościach.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2015-10-01 21:48:24
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" napisał w wiadomości grup
    o-ip.info...
    > Jak Ci się wypieprza li tylko jeden program, to ja bym tu procesora nie
    > winił.

    Niekoniecznie. Pamiętasz słynny błąd w procesorach intela i arkuszem
    kalkulacyjnym?

  • 9. Data: 2015-10-02 01:31:45
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 1 Oct 2015 20:55:30 +0200, Irokez napisał(a):

> [...]
    > instalacji) bluescreen. Działa tylko 640x480.
    > W Windows XP za to działał jak szatan na wszystkich możliwych

    Miałem swego czasu płytę Intela pod socket 1156 i wsadzony do niej Core i7
    plus 16GB ram. Zero jakiegokolwiek podkręcania. Jedyny dostępny mi wtedy pod
    ręką zasilacz to był 1200W potwór. Zapięte wszystko (grafika to stary Matrox
    G450 na PCI), system z pendrive'a (linux live) coby sprawdzić, czy to
    działa, potem próby instalacji Windows na leżącym też pod ręką SSD. Co ja
    się wtedy naszarpałem, to moje... Co ciekawe - podpiąłem mu 450W zasiłkę -
    problemy przeszły, jak ręką odjął.

    Dalej mam dylemat, czy ta 1200W zasiłka trafiona, czy po prostu na tak
    niskim obciążeniu głupiała. :)

    [ Nie jestem mądrzejszy ani lepszy, mogę być inny. ]
    [ (Piotr 'Orlinos' Kozłowski, pl.pregierz) ]

  • 10. Data: 2015-10-02 01:31:45
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 1 Oct 2015 21:48:24 +0200, qwerty napisał(a):

    > Niekoniecznie. Pamiętasz słynny błąd w procesorach intela i arkuszem
    > kalkulacyjnym?

    Coś mi świta - błąd w dzieleniu gdzieś? Dobrze kojarzę?

    [ - Men do things for women without expecting sex. ]
    [ - Those would be men who just had sex. (The Big Bang Theory 01x02) ]