  • 11. Data: 2009-10-23 09:15:22
    Temat: Re: Jak prosto zmierzyć prąd silnika 230 V ATMegą?
    Od: "TomT" <tom18pl@WywalTO_op.pl>

    Użytkownik "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b7db05c4-a878-43d1-b5af-d279785b341e@l31g2000vb
    p.googlegroups.com...
    On Oct 23, 10:43 am, "TomT" <tom18pl@WywalTO_op.pl> wrote:

    1. Zajrzyj tam, gdzie RoMan polecił
    2. Na partaczenie, weź mały dławik na rdzeniu toroidalnym i przewlecz
    przez niego 2-3 razy jedną żyłę od zasilania silnika i zobacz, co się
    wyindukuje na oryginalnym uzwojeniu - może Ci wystarczyć taki
    prowizoryczny przekładnik.

    Dzięki wszystkim za sugestie.
    Znalazłem też przekładniki Talemy w TME. Myślę, że się nadadzą. Ale zacznę
    od tej prowizorki i jak znam życie to będzie najlepsze rozwiązanie.

    TomT

  • 12. Data: 2009-10-23 09:35:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek Lewandowski napisał:

> [...]
    > przez niego 2-3 razy jedną żyłę od zasilania silnika i zobacz, co się
    > wyindukuje na oryginalnym uzwojeniu - może Ci wystarczyć taki

    3. Jeszcze można spróbować nawinąć sobie cewkę Rogowskiego.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2009-10-23 09:47:00
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Oct 23, 11:12 am, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Straszne partaczenie - toroidy dławików, to rdzenie o małej
    > przenikalności - sprzężenie będzie jeszcze gorsze niż na
    > przekładnikach z Ferystera. Tak gdzieś ze 200 razy.

    Wiem, ale on nie chce prądu tyle mierzyć, co wykrywać. Może mu to
    wystarczyć. Nie wiem, co on ma w szufladzie, ja taki toroid miałbym od
    ręki a na przekładnik prawdziwy to musiałbym czekać.
    Poza tym ta partanina może być sensowna - słabe sprzężenie może
    wystarczyć jako zabezpieczenie przed zniszczeniem układu w przypadku
    zwarcia po stronie silnika
    Marek

  • 14. Data: 2009-10-23 10:02:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Friday, October 23, 2009, 11:35:10 AM, you wrote:

    > 3. Jeszcze można spróbować nawinąć sobie cewkę Rogowskiego.

    Jasne. Ale to wymaga dokładnie dobranego integratora z wejściem
    prądowym.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2009-10-23 10:03:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marek,

    Friday, October 23, 2009, 11:47:00 AM, you wrote:

> [...]
    > Poza tym ta partanina może być sensowna - słabe sprzężenie może
    > wystarczyć jako zabezpieczenie przed zniszczeniem układu w przypadku

    Bez przesady - ile tam może popłynąć? 100A? I zaraz wywalą
    bezpieczniki.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl