  • 1. Data: 2009-08-17 13:29:42
    Temat: Jak oprogramować logikę podświetlania opcji menu?
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Mam problem natury koncepcyjnej. Otóż jest sobie CMS. Wyświetla on pewną
    strukturę menu, którego pozycje wskazują na jakieś dokumenty. Klikamy na
    pozycji menu, strona musi przeładować się. Chciałbym aby kliknięty przycisk
    menu został podświetlony. Wymyśliłem więc, że do URL dopiszę ID przycisku
    menu, który ma być podświetlony. Wtedy jednak bezpośrednie wejście na dany
    URL nie podświetli tego przycisku. Mógłbym też badać URL strony i
    podświetlać te pozycje menu, które go zawierają. Też źle... więcej niż jeden
    przycisk w menu może mieć ten sam URL. WIęcej jest takich sprzeczności. Jak
    to zrobić optymalnie? Jakie stosujecie zasady?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-08-17 13:48:27
    Od: ant <a...@n...tld>

    Marek wrote:
> [...]
    > więcej niż jeden przycisk w menu może mieć ten sam URL. WIęcej jest
    > takich sprzeczności. Jak to zrobić optymalnie? Jakie stosujecie zasady?

    Zend_Navigation http://framework.zend.com/manual/en/zend.navigation.
    html
    Może wyglądać początkowo strasznie, ale później to już miód i maliny.

  • 3. Data: 2009-08-17 18:56:21
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Zend_Navigation http://framework.zend.com/manual/en/zend.navigation.
    html
    > Może wyglądać początkowo strasznie, ale później to już miód i maliny.

    Widzę, że ktoś się napracował :-)
    Ciekaw jestem czy to rozwiązuje w/w problemy. Czy gdzieś można efekt pracy
    tego cuda zobaczyć?

    Przeanalizowałem na szybko tą bibliotekę... czy to przypadkiem nie jest
    dedykowane HTMLowi? Menu Helper zawiera metodę renderMenu(), w której piszą,
    że daje to listę ul. Jeśli tak, to niestety nie przyda się mi to narzędzie
    gdyż często system menu generuję w postaci XML. Ponadto chyba tylko
    przenoszone są w tej bibliotece podstawowe parametry dla opcji w menu. Nie
    widziałem czy da się ustawić np. identyfikator okna w jakim ma się otworzyć
    łącze z menu. Albo czy można też uwzględnić jakieś charakterystyczne dla
    danego CMS informacje w postaci atrybutów opcji menu?

  • 4. Data: 2009-08-17 21:02:41
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    Marek pisze:
> [...]
    > więcej niż jeden przycisk w menu może mieć ten sam URL. WIęcej jest
    > takich sprzeczności. Jak to zrobić optymalnie? Jakie stosujecie zasady?

    Słusznie by było, gdyby menu odwzorowywało mapę witryny jednoznacznie.
    Nawet jeśli w wielu miejscach nawigujesz do tego samego widoku, id
    powinno być unikalne. To pomaga potem chociażby cofnąć się do właściwego
    miejsca, ale rozwiąże też twój problem.

    artur

  • 5. Data: 2009-08-17 22:21:16
    Od: ant <a...@n...tld>

    Marek wrote:
    html
    > Widzę, że ktoś się napracował :-)
    > Ciekaw jestem czy to rozwiązuje w/w problemy. Czy gdzieś można efekt
    > pracy tego cuda zobaczyć?

    <http://www.zendcasts.com/zend_navigation-dynamicall
    y-creating-a-menu-a-sitemap-and-breadcrumbs/2009/06/

> [...]
    > się otworzyć łącze z menu. Albo czy można też uwzględnić jakieś
    > charakterystyczne dla danego CMS informacje w postaci atrybutów opcji menu?

    Generalnie możesz wszystko ;) Napisz po prostu klasę, która dziedziczy
    po odpowiedniej i zmień metody odpowiedzialne za ul li na produkujące
    wymagany przez Ciebie XML. Ale to chyba w najgorszym wypadku.

    Tu jest chwila dyskusji o ul'ach
    <http://framework.zend.com/wiki/display/ZFPROP/Zend_
    Navigation+-+Robin+Skoglund>

    No i wychodzi na to, że ten problem rozwiążesz przy pomocy tego:
    <http://framework.zend.com/manual/en/zend.view.helpe
    rs.html#zend.view.helpers.initial.navigation.menu>

  • 6. Data: 2009-08-17 22:30:02
    Od: ant <a...@n...tld>

    Rzuć też okiem tutaj:

    <http://www.youtube.com/results?search_query=zend_na
    vigation>

  • 7. Data: 2009-08-18 21:56:57
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Dziękuję za obszerne informacje :) Wydaje się to faktycznie nietrudne.

  • 8. Data: 2009-08-18 22:09:12
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Słusznie by było, gdyby menu odwzorowywało mapę witryny jednoznacznie.

    Jest pewien przypadek, który ma rację logicznego bytu a nie spełania w/w.
    Otóż menu linkuje do jakiegoś dokumentu z pewnej logicznej grupy dokumentów
    (fizycznie należą one do wspólnej kategorii). Gdy otwiera się którykolwiek z
    tych dokumentów to automatycznie rysowane jest drugie menu niezależne od
    w/w, zawierające de facto listing zawartości całej kategorii. Kliknięcie na
    jakimkolwiek linku w tym drugim menu nie powinno zmieniać podświetlenia z
    menu głównego bo cały czas jesteśmy w sekcji danej mimo, że teraz dokument o
    innym ID jest wyświetlany.

    Reasumując - w tym przypadku przycisk w menu głównym kieruje w tle do całej
    grupy dokumentów mimo iż zawiera ID konkretnego jednego dokumentu. ID
    konkretnego dokumentu oznacza w zasadzie dokument satrtowy w danej
    kategorii.

    > Nawet jeśli w wielu miejscach nawigujesz do tego samego widoku, id powinno
    > być unikalne.

    ID opcji menu czy ID dokumentu, do którego opcja menu ma linkować ?

    > To pomaga potem chociażby cofnąć się do właściwego miejsca, ale rozwiąże
    > też twój problem.

    Tu musisz mi dorzucić parę słów wyjaśnienia bo nie załapałem :(