  • 1. Data: 2015-06-05 22:47:09
    Temat: Jak one to szrobili i czy da się to zronić za normalne pieniądze.
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    Stoi fotoradar i robi zdjęcia uśmiechniętym kierowcom. Robienie zdjęć proste bo każdy
    aparat fotograficzny umie je zrobić. Pomiar prędkości mnie nie interesuje. Jak
    fotoradar nacyka zdjęć to je potem przesyła siecią komórkową do tych co nagrody dają
    za najlepszy uśmiech. Czy jak aparat ma w bebechach wifi to router co można kupić w
    sklepach operatorów komórkowych da radę to jakoś przesłać do mnie do komputera albo
    na jakąś chmurę? Mam kaprys narobić zdjęć z wysokiego komina. Zasilanie z sieci 230V
    tam jest. Nie chciałbym codziennie włazić na komin tylko dwa razy. Raz jak bym
    zakładał skrzynkę z aparatem a drugi jak bym ją zdejmował za pół roku. Jak to ugryźć?
    Są katy sd eyefi. Ale one najpierw wysyłają zdjęcia gdzieś do USA a potem sobie mogę
    je ściągnąć. Też by pasowało bo ta karta jak zobaczy sieć wifi to przesyła fotki i
    kasuje je na karcie. To niby można zrobić chamski włącznik co raz dziennie włączy
    router na czas potrzebny do przesłania zdjęć. Tylko czy to zatrybi?

  • 2. Data: 2015-06-05 23:08:49
    Temat: Re: Jak one to szrobili i czy da si? to zroni? za normalne pieni?dze.
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 05.06.2015 o 22:47, Zachariasz Dorożyński pisze:
    > włączy router na czas potrzebny do przesłania zdjęć. Tylko czy to zatrybi?

    Bierzesz aparat w pełni wspierany przez gPhoto, ruterek z USB, wspierany
    przez OpenWRT reszta to konfiguracja i prosty skrypt.
    Inteernet może być z modemu GSM, ale skoro to komin, to pewnie łatwo się
    dogadać z jakimś lokalnym radiowym providerem.

    Sądząc po Twoich wypowiedziach na grupie i tak tego nie zrobisz więc
    szkoda klawiatury.

    --
    Mirek.

  • 3. Data: 2015-06-05 23:12:48
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    router na czas potrzebny do przesłania zdjęć. Tylko czy to zatrybi?

    najprościej to dobra kamera ip, połączona z rouerem mifi. jeśli
    wystarczy Ci 1.3 pixela - to masz rozwiązanie. jeśli nie - postaraj się
    o aparat fotograficzny, któremu komputer może nakazać zrobienie
    fotografii, i zapisanie jej na dysku.

    ToMasz

  • 4. Data: 2015-06-05 23:21:21
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 05.06.2015 o 23:12, ToMasz pisze:

    > najprościej to dobra kamera ip, połączona z rouerem mifi. jeśli
    > wystarczy Ci 1.3 pixela

    Zapewne megapiksela, ale skąd to ograniczenie?
    Miałem w rękach kamerę IP 29 megapikseli.

    --
    Mirek.

  • 5. Data: 2015-06-05 23:45:06
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 czerwca 2015 23:12:48 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > wystarczy Ci 1.3 pixela - to masz rozwiązanie. jeśli nie - postaraj się
    > o aparat fotograficzny, któremu komputer może nakazać zrobienie

    I co mi po tym zdjęciu na dysku? Tutaj potrzebne jest rozwiązanie aparat wifi router
    3G chmura albo jakiś fotosik itp. Aparat co potrafi pracować z miesiąc zanim zapełni
    kartę kosztuje tysiaczka. Ale ma przetwornik wielkości połowy paznokcia i zdjęcia
    robi marne. Do czegoś takiego to kompakt z matrycą 4/3 albo pól klatki

  • 6. Data: 2015-06-06 10:28:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 5 Jun 2015 13:47:09 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński
> [...]
    > pół roku. Jak to ugryźć? Są katy sd eyefi. Ale one najpierw
    > wysyłają zdjęcia gdzieś do USA a potem sobie mogę je ściągnąć.

    Mozesz sprobowac na routerze oszukac - adres ip przekierowac, dns
    podstawic inny adres. Ciekawe czy sprawdzaja wiarygodnosc serwera.

    Sa tez jakies narzedzia, ale co potrafia, to nie wiem.

    Niektore aparaty moga byc z zewnatrz zarzadzane ...
    http://chdk.wikia.com/wiki/FAQ

    J.

  • 7. Data: 2015-06-06 11:41:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 5 Jun 2015 14:45:06 -0700 (PDT), Zachariasz
    Dorożyński<k...@g...com> wrote:
> [...]
    > nik wielkości połowy paznokcia i zdjęcia robi marne. Do czegoś taki=
    > ego to kompakt z matrycą 4/3 albo pól klatki

    Robiłem coś takiego z kompaktem+ dowolna płytka linuxem i usb +
    skrypt z gphoto robiący zdjęcie tym aparatem i pobierający go do
    wysyłki dalej.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2015-06-06 12:19:38
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu sobota, 6 czerwca 2015 10:28:47 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > Sa tez jakies narzedzia, ale co potrafia, to nie wiem.
    >

    > Niektore aparaty moga byc z zewnatrz zarzadzane ...

    Rozwiązanie juz znalazłem i opisałem jak chciałbym to zrobić. Że karta eyefi że
    router LTE-wifi od operatora. W cenie karty jest rok darmowego nie limitowanego
    wysyłania na jakiś hamerykański dysk. Jak znam życie to jak spytam w sklepie zwanym
    salonem operatora to sprzedawca zwany konsultantem rybkę zrobi. Opinie w necie o
    działaniu karty rożne. Od pełnych euforii do wyrzuconych pieniędzy. Pytając tutaj
    specjalnych złudzeń nie miałem że ktoś to ćwiczył. Raptem jest nas tutaj kilku, może
    kilkunastu. Ale nie zapytanie było by typowym grzechem zaniechania. A to najgorszy ze
    wszystkich grzechów. Na razie nie wiem nic więcej niż wiedziałem.

  • 9. Data: 2015-06-06 12:21:36
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu sobota, 6 czerwca 2015 11:42:36 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    >
    > Robiłem coś takiego z kompaktem+ dowolna płytka linuxem i usb +
    > skrypt z gphoto robiący zdjęcie tym aparatem i pobierający go do

    Za skomplikowane jak dla mnie.

  • 10. Data: 2015-06-06 12:36:08
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 06.06.2015 o 12:19, Zachariasz Dorożyński pisze:

    > Rozwiązanie juz znalazłem i opisałem jak chciałbym to zrobić. Że karta eyefi że
    router LTE-wifi od operatora. W cenie karty jest rok darmowego

    To ślepy zaułek. GPhoto daje nieporównanie większe możliwości. Darmowy
    serwer to śmiech na sali - zrobisz to na dowolnym (darmowym) ftp, albo
    vpn do domu, dropbox - cokolwiek sobie zamarzysz. Jak nie potrafisz to
    gotowy jestem pomóc - za uczestnictwo w projekcie. Ale wyjść trzeba od
    aparatu wspieranego przez gPhoto - to jest podstawa.

    --
    Mirek.