  • 41. Data: 2011-12-21 00:13:17
    Temat: Re: Jak narysować ślimak?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Dec 2011 23:29:07 +0100, Irek N. napisał(a):

    > Ja nawet nie jestem pewien, czy dało by się toto wytoczyć.

    Daloby sie - tzn mam na mysli tylko kwestie zaprogramowanie ruchu noza,
    pomijam np osiagalne predkosci, jakosc skrawania przy tak wolnym ruchu,
    moment na wrzecionie, sztywnosc slimaka itp.

    > Gdyby były
    > napędzane narzędzia to na pewno, ale czy to jeszcze toczenie jest?
    > Pomijam, że to bardziej jak dłutowanie by wyglądało ;)

    Tokarka z fortunka to stary pomysl :-)
    Ale zaiste - czy to jeszcze tokarka jest?
    http://www.youtube.com/watch?v=MzODgegrlLQ

    Te szesciokaty robia wrazenie :-)

    P.S. A tak sie robi slimaki, niestety - kiepski "film" ;-)
    http://www.youtube.com/watch?v=46sMbPZadPo

    PPS. Slimak o zmiennym ... trzeba miec fantazje synku:
    http://www.youtube.com/watch?v=N1HZztie5ac

    J.

  • 42. Data: 2011-12-21 07:47:32
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Ale program sie upraszcza :-)
    Dlaczego?

    > Co bardziej ambitne frezarki stosowano np do obrobki srub okretowych, wiec
    > musialy byc i odpowiednie programy umozliwiajace zadanie tak fikusnych
    > ksztaltow.
    > Ale taka sruba droga jest, to i program moze byc drogi ... a najwyrazniej
    > tansze produkty nie maja takich opcji, bo bys nie pytal :-)

    Kiedy widzisz ja mam problem z CAD-em, a nie CAM-em. Mam problem
    narysować bryłę, a nie ją wyfrezować.
    Gdyby w SW nie było błędu, narysowanie takiego ślimaka trwało by pewnie
    z 10 minut, a tak - rzeźbimy jak możemy i ideału nie ma :(

    > Ale czy mozesz w nim potrzebny Ci slimak zaprojektowac ?
    > Bo jak nie, to amatorszczyzna :-)

    Nie, bo to CAM jest, więc jego CAD-owskie funkcje są bardzo surowe. Z
    tym CAM-em to było nawiązanie do fragmentu o frezowaniu/toczeniu w
    odniesieniu do profesjonalności oprogramowania narzędziowego w aspekcie
    topnienia lodowców Antarktyki, jako czynnika opiniotwórczego w branży
    przetwórstwa krabów. Jednym słowem... chyba nie powinienem w to CAM-a
    mieszać :)

    Miłego,
    __
    Pzd,
    Irek.N.

  • 43. Data: 2011-12-21 07:59:44
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Tokarka z fortunka to stary pomysl :-)
    > Ale zaiste - czy to jeszcze tokarka jest?
    > http://www.youtube.com/watch?v=MzODgegrlLQ

    No właśnie, pomijając jakieś frezowanie w 1:40 z boku (nie widać co),
    cała reszta spokojnie frezowalna jest na 3 osiach.

    > PPS. Slimak o zmiennym ... trzeba miec fantazje synku:
    > http://www.youtube.com/watch?v=N1HZztie5ac

    Widziałem, niezłe. Kamień jest mi zupełnie obcy, nie wiedziałem
    natomiast że jest możliwe pozyskanie kawałka tak jednorodnego i że taki
    kawałek się sam nie rozsypie.

    Miłego.
    __
    Pzd,
    Irek.N.

  • 44. Data: 2011-12-21 09:51:32
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 21 Gru, 07:59, "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote:
    > Kamień jest mi zupełnie obcy, nie wiedziałem
    > natomiast że jest możliwe pozyskanie kawałka tak jednorodnego i że taki
    > kawałek się sam nie rozsypie.

    Wpadnij do mnie, pokażę Ci Stonehenge :-)
    Konrad

  • 45. Data: 2011-12-21 10:00:03
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Wpadnij do mnie, pokażę Ci Stonehenge :-)

    Kusisz? Oj... uważaj... ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 46. Data: 2011-12-21 11:04:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości
    J.F. wrote:

    >Ślimak o zmiennym skoku nie jest prostą bryłą.

    sam liniowo zmienny skok to nie sa jakies strasznie skomplikowane
    wzory,

    >Nie mówię, że to niemożliwe, ale na pisanie własnego programu
    >generującego program dla CNC do zwykłego ślimaka ze stałym skokiem
    >zeszłoby Ci trochę (dni, miesięcy) A co dopiero na wygenerowaniu
    >ścieżek do zmiennego skoku.

    Ja tez nie pisalem ze bez problemu generuje np slimak ewolwentowy -
    bralem raczej pod uwage co Irek pokazal - slimak ktory moglby byc
    naciety zwyklym kolowym frezem jednej srednicy.
    Nie wiem na ile zmiennego ksztaltu musi byc wrab tego slimaka - ale
    jesli daje sie opisac, to pewnie i daje sie zaprogramowac :-)

    A jesli to ma byc slimak do maszynki do miesa czy wtryskarki - to ten
    wrab nie jest chyba bardzo krytyczny.

    J.

  • 47. Data: 2011-12-21 17:00:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    J.F wrote:

    > Nie wiem na ile zmiennego ksztaltu musi byc wrab tego slimaka - ale
    > jesli daje sie opisac, to pewnie i daje sie zaprogramowac :-)

    Nie mam takich talentów pedagogicznych,
    żeby Ci to jakoś jaśniej wytłumaczyć.

  • 48. Data: 2011-12-21 23:04:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Dec 2011 08:47:32 +0100, Irek N. napisał(a):
    > Dlaczego?

    Nie trzeba sinusa i cosinusa, a moze nawet kilku.
    Prosta zaleznosc jednej zmiennej od kata obrotu.

> [...]
    > Gdyby w SW nie było błędu, narysowanie takiego ślimaka trwało by pewnie
    > z 10 minut, a tak - rzeźbimy jak możemy i ideału nie ma :(

    No ale to wczesniej pisales i dlatego pytalem po co ci to.
    Skoro mozesz wyfrezowac, to po co rysowac ?
    Chyba ze zle zrozumialem - jak juz cos masz w Solidworks, to frezarka sobie
    radzi, ale problem z wpisaniem tego slimaka w SW ?

    J.

  • 49. Data: 2011-12-22 23:10:07
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > Chyba ze zle zrozumialem - jak juz cos masz w Solidworks, to frezarka sobie
    > radzi, ale problem z wpisaniem tego slimaka w SW ?

    Dokładnie tak, mam bryłę w SW - mam ją w realu. :)

    Miłego Jarku.
    __
    Pzd,
    Irek.N.

  • 50. Data: 2011-12-22 23:55:06
    Od: nur <n...@b...eu>

    W dniu 2011-12-18 18:25, Irek N. pisze:
    > Temat nadal aktualny.
    > W SW jakoś rzeźbimy, ale dalekie to od doskonałości.
    > Wszystkie inne systemy do których dotarłem wysypały się (Inventor, Rhino).
    > Co Creo nie dotarłem, mam jeszcze w zapasie TFlex-a, ale to trochę potrwa.
    > Jakieś sugestie?
    >
    > __
    > Irek.N.

    Czy możesz przybliżyć na jakiej obrabiarce i jakim sterowaniu chcesz to
    wykonać?