  • 41. Data: 2019-10-16 20:34:09
    Temat: Re: Jak namierzyc wlasciciela auta
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-10-16 o 12:37, j...@o...pl pisze:

    > Pojazd jest ubezpieczany, porusza sie po drogach, na wszystko mam dowody.
    >
    > Nadal jest zarejestrowany na mnie
    >
    > Ale jak takie pismo do policji zatytulowac? Przeciez on tam na komendzie wysmieja
    :)

    > Myslalem zeby zlozyc zawiadomienie po popelnieniu wykroczenia w mysl art 97 kw -to
    by moglo zaskoczyc ale moga odbic dwojako:

    > - niszka szkodliwosc spoleczna albo
    > - przedawnienie karalnosci (10 lat).
    >
    > A wystarczy ze policja wystapi do PZU z wnioskiem o udzielenie danych.

    Widzę, że chcesz się mścić na nowym właścicielu za własne błędy. Kolego
    nie tędy droga.

    Jak nie chciałeś mieć problemów wystarczyło tylko zgłosić w urzędzie
    zbycie samochodu, pozostawiając kserokopię umowy K-S i nikt by się już
    nie mógł Ciebie czepiać. Byłbyś czysty i kryty, nieważne czy nowy
    właściciel zarejestrowałby to auto na siebie czy też nie. Oficjalnie w
    urzędzie przy tym aucie widniałby w systemie nowy właściciel, a nie Ty.

    Po prostu sam sobie jesteś winien, tym bardziej, że zgubiłeś umowę K-S.

    Twierdzisz, że masz dowody na to, że pojazd jest ubezpieczony i porusza
    się po drogach. Jakie to są dowody?

  • 42. Data: 2019-10-16 20:41:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    https://obywatel.gov.pl/kierowcy-i-pojazdy/moj-pojaz

  • 43. Data: 2019-10-16 20:58:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A jak tluku ktos sprzedal samochód, ma umowę i nie zgłosił sprzedaży a kupujący nie
    zgłosił kupna i bylo to 10 lat temu to skad urząd ma wiedzieć czyj jest samochod?
    Zeby nie bylo takich sytuacji to specjalisto od wodnego chleba i szamb zrobili karę
    jak się nie zgłosi sprzedaży/kupna. Ale nowa kara dotyczy tylko spraw po dacie
    uprawomocnienia nowych przepisów. Dochodzę do wniosku że ty nie jesteś głupi a że
    jesteś bardzo glupi. Co do taty to nie opisuj jak twój cię uczył pływać. Ale zanim
    zaczales płynąć to na środku dużego stawu musiałeś wyjść z wrzuconego do ww stawu
    worka zawiązanego drutem i obciążonego kamieniami.

  • 44. Data: 2019-10-16 21:13:48
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-10-16 o 18:08, kk pisze:

    > A musiałbyś tego dowodzić? Nie jest tak, że opłaty dotyczą tego, kto
    > samochód zaparkował?

    Skąd miały instytucje czy urzędy wiedzieć kto zaparkował? Przecież jak
    dostajesz karę za parkowanie bez biletu parkingowego to zawsze ścigają
    właściciela. Jak się okazało auto kupił jakiś łebek i nawet go nie
    ubezpieczył.

    > I jak urząd wykaże, że to akurat autor wątku jest winny?

    Bo nadal widnieje w systemie jako właściciel.

    > Możesz podać podstawę prawną?

    Nie pamiętam gdzie to było, a nie chce mi się teraz szukać, ale tak
    jest. Jak chcesz zarejestrować auto, którego np. 2 czy 3 poprzednich
    właścicieli nie przerejestrowywało tego auta, a nie posiadasz wszystkich
    umów to w urzędzie tego auta Ci nie zarejestrują. Musisz mieć komplet
    wszystkich umów pomiędzy poszczególnymi, kolejnymi właścicielami i do
    tego muszą to być oryginały.

    Jeżeli sprzedajesz takie auto, którego nie zarejestrowałeś na siebie to
    wraz z nową umową K-S musisz przekazać nowemu nabywcy oryginał swojej
    umowy K-S, którą zawarłeś z poprzednim właścicielem.

    Jest to z resztą logiczne, że urząd nie uzna praw własności skoro nie
    wie, że pan A sprzedał auto panu B, a pan B sprzedał panu C. Ty jako D
    przynosisz umowę zawartą z panem C, a w urzędzie widnieje, że to pan A
    jest właścicielem.

    Gdyby nie było takiego prawa jak opisałem wyżej to urząd legalizowałby
    kradzieże samochodów. Teraz sobie wyobraź, że komuś spodobał się na
    ulicy Twój "wózek" i go po prostu kradnie. Złodziej pisze sobie umowę
    K-S wpisując jako sprzedającego jakiegoś bezdomnego i idzie
    zarejestrować auto do urzędu, a urząd to auto rejestruje.

  • 45. Data: 2019-10-16 21:16:44
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, October 16, 2019 at 8:19:57 PM UTC+2, j...@o...pl wrote:
> [...]

    Sporo ludzi jezdzi z "karteczka" z przegladu, nie wymieniaja dowodu, bo to kosztuje
    czas i $. Ostatnio mialy sie zmienic przepisy i mialo to byc 100% legalne...

    > Jak mozna go odebrac? Pokazujac sterte umow kupna/sprzedazy i udowadniajac ze jest
    sie czwartym z kolei wlascicielem pojazdu? :D

    To jest problem - jesli np. zabiora dowod, to musi go odebrac "urzedowy" wlasciciel
    ;)

  • 46. Data: 2019-10-16 21:35:34
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-10-16 20:34, Uzytkownik wrote:

    > Po prostu sam sobie jesteś winien, tym bardziej, że zgubiłeś umowę K-S.

    A musiała być jakaś umowa co da się ją zgubić?

  • 47. Data: 2019-10-16 21:53:23
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-10-16 21:13, Uzytkownik wrote:

> [...]
    > dostajesz karę za parkowanie bez biletu parkingowego to zawsze ścigają
    > właściciela. Jak się okazało auto kupił jakiś łebek i nawet go nie

    Nie wątpię, że czepiają się właściciela, ale wydaje mi się, że umowa o
    parkowanie zawierana jest z tym, kto samochodem przyjechał.

    > Bo nadal widnieje w systemie jako właściciel.

    No właściciel a poszukany jest sprawca.

> [...]
    > umów to w urzędzie tego auta Ci nie zarejestrują. Musisz mieć komplet
    > wszystkich umów pomiędzy poszczególnymi, kolejnymi właścicielami i do

    Chodziło mi o obowiązek przechowywania przez 10 lat. Rozumiem, że nie
    zrozumieliśmy się.

  • 48. Data: 2019-10-16 22:04:46
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 16.10.2019 o 06:33, s...@g...com pisze:

    > Nikogo nie musisz ustalac ani zmuszac.
    > Pisz oswiadczenie do urzedu komunikacji, w zalaczeniu dodaj pisma z ubezpieczalni
    jak ci odpisali ze masz spadac. Daj im co tylko mozesz i wez pieczatke jako dowod ze
    wzieli to do wiadomosci.

    > Takie pismo wysylaj wszystkim co sie do ciebie zglosza z ewentualnymi mandatami czy
    innymi pismami.

    Udowadnianie czegoś własnym oświadczeniem z potwierdzeniem jego odbioru
    przez urząd to nie jest jakoś specjalnie przekonujące, jak dla mnie.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 49. Data: 2019-10-16 22:06:45
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-10-16 19:50, J.F. wrote:
    > Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup

    > To nie mandat, tylko jakas tam podwyzszona oplata za parkowanie, wiec
    > niby powiazana z pojazdem ...

    Bez umowy z właścicielem?

    > nie, to by bylo chyba zbyt proste, gdyby sie dalo powiedziec "to nie ja".

    Kompletnie źle rozumujesz :-) Należy zapytać się kto zaparkował to
    porozmawiasz z nim :-)

    > Szczegolnie, ze skoro to nie mandat, to czy jest kara za "niewskazanie" ?

    Jak nie mandat to OC obejmuje?

    > Urzad nie bedzie wykazywal, wpadna noca, wywala drzwi, za pare dni moze
    > wypuszcza i sie dowie, ze sam jest sobie winny.
    > A moze nie ma alibi i nie wypuszcza :-)

    No jak w komunie :-) Tak mi się skojarzyło ...

    http://niusy.pl/@youtube.com/a8w

    > Szczegolnie, ze przeciez kazdy pijak mowi, ze wcale tym autem nie
    > jechal, tylko sprzedal :-)

    Problem pijaków jest fikcyjny.

  • 50. Data: 2019-10-16 22:13:51
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    > A jak tluku ktos sprzedal samochód, ma umowę i nie zgłosił sprzedaży a kupujący nie
    zgłosił kupna i bylo to 10 lat temu to skad urząd ma wiedzieć czyj jest samochod?

    Należy trzymać umowę przynajmniej do czasu zgłoszenia zbycia pojazdu.
    Nie, to nie jest obowiązek, to tylko dobra rada.

    Pozdr,