  • 131. Data: 2017-10-13 15:44:48
    Temat: Re: Jak mieć Tesle za darmo...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:r...@m...org...
    Fri, 13 Oct 2017 15:18:15 +0200, J.F.

    >Jeżdżę Dieslem, z DPFem i nie zamierzam wycinać. :P

    A jak sie zapcha i trzeba bedzie nowy ? :-P

    >Nie zmieniam na
    >benzynę, bo niewiele to zmieni, szczególnie, że bardzo mało jeżdżę.
    >Za to
    >zasadzam się jak najbardziej na elektryka jak tylko dom skończę.

    Ekologicznie to byloby przesiasc sie na rower :-P

    >Może i tego się doczekamy -- jak inne zachodnie państwa.

    W Niemczech zwyzka dla diesla byla dosc wysoka. Ale potem sie
    pozmienialo, teraz juz chyba nie taka duza - tylko przeciez norma
    oszukana :-)

    Tylko ... skutek takiej polityki, to to, ze osoby duzo jezdzace
    kupowaly diesle, bo im sie oplacalo ... i duzo tez truly.

    A trzeba bylo odwrotnie - dowalic duza akcyze do ON :-)
    Tylko do by podnioslo ceny transportu i potem wszystkie ... widac
    wazniejsze tanie bulki dla emeryta niz czyste powietrze.

    Zreszta ... jak juz mowilem - zdrowe powietrze dla emeryta sie
    zdecydowanie nie oplaca :-)

    J.

  • 132. Data: 2017-10-13 15:47:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Fri, 13 Oct 2017 12:35:16 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Solar roads wszędzie!

    W nawierzchni ?
    Nie bardzo w to wierze.
    Ale w daszkach ... tylko nad austrostrada to one drozsze ...

    J.

  • 133. Data: 2017-10-13 16:26:20
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 13-10-2017 o 08:31, Yakhub pisze:

> [...]
    sprzęty chodzące non stop to się zdziwisz.

    > Nie masz lodówki?

    Lodówka chodzi w obu taryfach, siłą rzeczy.
    Płyta i piekarnik też - gdy są potrzebne.

  • 134. Data: 2017-10-13 16:30:06
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 13-10-2017 o 15:44, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup
    > Fri, 13 Oct 2017 15:18:15 +0200, J.F.

    > A jak sie zapcha i trzeba bedzie nowy ? :-P

    To się kupi nowy.
    Samochód rzecz jasna. ;-)

  • 135. Data: 2017-10-13 16:40:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 października 2017 15:41:24 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

    > NIe - czemuż miałbym
    Może dosadniej- albo głupa palisz albo...

    > Znaczy pierwszy był zły?

    A w jakim celu miałbym zły linka podawać?
    Podałem konkretne ceny, podałem tez dwa linki żebyś mu nie zarzucił że ceny które
    podałem z palucha wyssałem

    > Podałeś dwa linki - w jednym było jasno napisane to co podałem, w drugim
    > opłaty za wszystkie możliwe przyłącza itp, ale z pobieżnego przeglądu
    > nigdzie nie było tego co napisałeś. Wybacz - ale jeśli podałeś dwa, i w
    > pierwszym jest dużymi literami podana informacja o której rozmawiamy a w
    > 2 10 stron prawniczego tekstu... Po co mam szukać, skoro jest już w
    > pierwszym _podanym_przez_ciebie_ linku?

    Podejrzewam że dalej manipulujesz bo nie wierze ze nie rozumiesz o czym piszemy
    Coś tam kiedyś pisałeś że z energetyką zawodowo coś masz wspólnego?
    Ale ok- całej ryby nie dostaniesz ale przynętę chociaż dam Tobie żebyś miał łatwiej
    W pierwszym linku jest podana część informacji o której rozmawiamy w drugim linku
    druga część. Nie moja wina że w jednym miejscu tego nie ma a na jakimś innogy polegać
    nie zamierzam
    Jak nie lubisz prawniczego tekstu(ja tez nie lubię) to z mojego drugiego linka
    zerknij w tabelę w pkt 9,2
    Kalkulator w dłoń, w osobnym okienku otwórz link pierwszy i ceny które podałem
    przestaną być dla Ciebie tajemnicą;)

  • 136. Data: 2017-10-13 16:47:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-10-13 o 11:25, Myjk pisze:

    > Akcyzę się stosuje w konkretnym celu. Np. akcyza w paliwie, papierosach,
    > czy alkoholu ma ograniczać spożycie tych "dóbr" a i ma napełniać kabzę na
    > leczenie z tych "dóbr".

    Przyjdzie czas na ograniczenie zużycia prądu, to i akcyzę się podniesie.

    > Prąd, jako zastepnik dla trujących spalinowych aut,
    > akurat akcyzą objęty nie powinien zostać.

    No jasne, bo wydobycie węgla i produkcja prądu, to już środowiska nie
    zatruwa.

  • 137. Data: 2017-10-13 16:49:16
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-10-13 o 15:02, Shrek pisze:

    > Powiem ci jak będzie - albo będą wymienne akumulatory a pokątne
    > "tankowanie" bbędzie przestępstwem jak bimbrownictwo, albo się poczeka
    > aż trochę się elektryki upowszechnią (jakieś 15-20%) i się dopierdoli
    > abonament tele - wróć opłate elektromobilną za możliwość ładowania
    > elektryka - płatne od licznika. A w międzyczasie się będzie łoić
    > większość również za akcyzę w paliwie.

    > Jeszcze wam te całe elektryki bokiem wyjdą, bo dalej będziecie
    > spalinkami jeżdzić i akcyzę bulić, tylko wam nowy abonament dopierdolą.
    > Ministry już myślą, jakby tu zadbać o dobro obywateli.

    I dokładnie tak będzie!

  • 138. Data: 2017-10-13 16:50:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 13 Oct 2017 15:44:48 +0200, J.F.

    > A jak sie zapcha i trzeba bedzie nowy ? :-P

    Jak się zapcha, to się naprawi problem i się filtr automagicznie odetka.
    Nie trzeba go głupkowato wycinać albo wymieniać na nowy. :P Inna sprawa, że
    chetnie bym się już tego klekota pozbył, bo hałasuje, a na dodatek blachę
    żre ruda :P

    > Ekologicznie to byloby przesiasc sie na rower :-P

    Dla ekologii ludzi wystarczy elektryczny samochód.

    > W Niemczech zwyzka dla diesla byla dosc wysoka. Ale potem sie
    > pozmienialo, teraz juz chyba nie taka duza - tylko przeciez norma
    > oszukana :-)

    Co nie zmienia faktu, że starych diesli (bez DPF) się do centrum miast nie
    wpuszcza. U nas nie tylko się wpuszcza, ale także toleruje wycinanie. Nie
    znam nikogo, kto by dostał karę za wyrżnięcie DPFa.

    > Tylko ... skutek takiej polityki, to to, ze osoby duzo jezdzace
    > kupowaly diesle, bo im sie oplacalo ... i duzo tez truly.

    Nie truły tak bardzo jeśli tylko miały DPFy.
    A miały, bo u Niemca się ich nie wycina.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 139. Data: 2017-10-13 17:10:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 13 Oct 2017 16:47:36 +0200, nadir

    > Przyjdzie czas na ograniczenie zużycia prądu, to i akcyzę się podniesie.

    Niewykluczone, wszak pińćset plus i kolesiostwo trzeba zawsze opłacać.

    > No jasne, bo wydobycie węgla i produkcja prądu,
    > to już środowiska nie zatruwa.

    No jasne, bo paliwo do obecnych smrodów to się produkuje (a, przepraszam,
    POZYSKUJE) wąchając fiołki. Z rur spalinowców też pachnie fiołkami, płyny
    eksploatacyjne lejące się hektolitrami na drogi i w serwisach to też
    przecież ekstrakt z fiołków.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 140. Data: 2017-10-13 17:14:00
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-10-13 o 15:41, Myjk pisze:

    > Oczywiście, tak samo jak akcyza w papierosach i alkoholach, których
    > produkcja jest tania jak barszcz, ogranicza ich zużycie. Wielu sobie
    > odpuszcza właśnie ze względu na cenę.

    To po co jest akcyza na CNG? Żeby ograniczyć zużycie?