-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Date: Sat, 31 Mar 2018 18:14:41 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 36
Message-ID: <p9oc5l$14q$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1522512885 1178 89.69.207.111 (31 Mar 2018 16:14:45 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 31 Mar 2018 16:14:45 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
X-Mozilla-News-Host: news://news.atman.pl:119
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2627863
[ ukryj nagłówki ]Witam,
Przez różne wątki na forum od czasu do czasu zdarza się komentarz na
temat tego iż benzynowce są znacząco czystsze niż diesle, również w
kontekście osobówek. Miasta europejskie odcinają się od diesli.
Nie znam się na tym ale czy to nie jest jakaś propaganda? Chodzi mi o
nowoczesne auta.
Moje wątpliwości budzi fakt iż we współczesnych dieslach jest więcej
eko-zabezpieczeń przed zatruwaniem środowiska oraz znacząco mniej palą
od benzyniaków. Na wydechu siedzi DPF oraz leje się weń mocznik aby coś
tam zutylizować. Silniki benzynowe nie mają czegoś takiego. No może
dopiero od tego roku będą miały DPFy.
Porównujemy 2 auta o takiej samej masie i przyspieszeniu dla
uproszczenia. Przykładowo mój diesel przy 270KM/574Nm, masie 1800kg i
przyspieszeniu poniżej 7s pali po mieście ok 9.6 - 10.5l (bez
start/stop), poza miastem przy normalnej ale chwilami dynamicznej
jeździe 8.6l a przy mega oszczędnej jeździe (80-90km/h) 6.8l. Owszem,
przy 200km/h przepał wzrasta do 12l. Jeździłem kiedyś sporo lżejszym
Passatem 180KM. Zużycie benzyny rzędu 15l nie było niczym nadzwyczajnym.
A jak się docisnęło to i 18l na trasie wciągał. Pewnie gdyby dodań mu
koni i wyrównać masę, to 25l też by chętnie wciągnął. Nie wiem jak te
proporcje wyglądają współcześnie, ale trzeba je uwzględnić w
rozważaniach. Należy z rozważań wyeliminować chwilowy błąd konstruktorów
w postaci downsizingu gdzie wiele zdechłych koni mechanicznych nie
potrafiło się dogadać z resztkami Nm.
Czy ktoś z Was ma jakieś dane porównawcze na temat emisji PM10, PM2.5 a
także szkodliwych substancji dla obu typów zasilania aut? Nie upieram
się przy w/w założeniach porównawczych - być może są lepsze.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 31.03.18 18:19 Cavallino
- 31.03.18 18:24 Shrek
- 31.03.18 18:31 Marek S
- 31.03.18 18:45 Shrek
- 31.03.18 18:57 Poldek
- 31.03.18 19:00 Poldek
- 31.03.18 19:02 Poldek
- 31.03.18 20:56 Zenek Kapelinder
- 31.03.18 21:00 ToMasz
- 31.03.18 21:14 r...@k...pl
- 31.03.18 21:34 J.F.
- 31.03.18 21:39 J.F.
- 31.03.18 22:15 Tomasz Pyra
- 31.03.18 22:46 Kris
- 31.03.18 22:55 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
- Kopidół
- Pierwsze Twizy :D
- Kolejny pożar
- Walka o prad :D
- jakie klocki do elektryka?
- Czym jeździ Myjk
Najnowsze wątki
- 2024-11-02 piszę list do św Mikołaja
- 2024-11-01 karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-01 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-01 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-01 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-11-01 Warszawa => Dynamics 365 CRM Developer <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Chrzanów => Specjalista ds. PR Produktowego <=
- 2024-11-01 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-01 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=