  • 1. Data: 2002-07-20 18:23:42
    Temat: Jak inteligentnie pozbywac sie tych co udostepniaja sygnal netu z kablowki...
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    Mam sie zajmowac za jakis czas planowaniem i wdrazaniem Internetu
    poprzez sieć kablową w moim miasteczku. Ponieważ jest to projekt
    powiedzmy sobie prototypowy z punktu widzenia tego przedsiebiorstwa
    sprawa cennika jest rowniez do przedyskutowania i to wlasnie cennik
    jak nic innego zdecyduje o pozniejszych ewentualnych zyskach kablowki.

    Sprawa wyglada mniej wiecej tak:

    Potencjalni dostawcy:
    PolpakT - możliwosci techniczne są, nie wiadomo ile skasuja. Czy w
    związku z tym, że nie ma na centrali węzła Polpak-T (jest tylko półka
    dostępowa SDI) TPSA będzie kasowała za dzierżawe łącza do najbliższego
    węzła ???
    TelEnergo - Do miasteczka dochodzą światłowody, czy ktoś już gdzieś
    korzysta z Internetu poprzez TelEnergo i ile sobie kasują.
    PKP - Linia kolejowa przebiega, światłowodów brak, jak wygląda sprawa
    uzyskiwania stałego dostepu do Internetu od PKP ???
    Dwukierunkowe łącze satelitane - ???

    Potencjalni konkurenci:
    TPSA - wyłącznie usługa SDI (130zł/mies) na razie brak możliwości
    technicznych, ale zapewne takowe pojawią się jak kablówka zacznie
    cokolwiek świadczyć. Neostrady brak i według planów raczej nie
    zapowiada się.

    Potencjalni klienci:
    Klienci indywidualni - orientacyjna cena 60zł/mies
    Firmy/sieci osiedlowe - ???

    Moje pytanie jest następujące:
    Jak wykreować cene oraz właściwości usługi dla firm i sieci
    osiedlowych aby opłacało im się skorzystać z oferty droższej, bo
    postawienie, czyli aby nie opłacało im się łamać regulaminowego zakazu
    udostępniania sieci. Mówiąc inaczej jak inteligentnie (stosując zasade
    marchewki a nie kija) to zrobić.

    Czy da się skutecznie upierdzielać userom porty na usługi peer-to-peer
    ???
    Czy zastosowanie limitu powiedzmy 20GB/mies dla łącza 128kbps nie
    odstraszy userów indywidualnych ???

    Jakieś inne propozycje ???

    --
    futszaK
    MSISDN 504213565 POTS (59)8339018

  • 2. Data: 2002-07-20 19:20:20
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@W...irc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprawa cennika jest rowniez do przedyskutowania i to wlasnie cennik
    > jak nic innego zdecyduje o pozniejszych ewentualnych zyskach kablowki.

    [ciach]

> [...]
    > ???
    > Czy zastosowanie limitu powiedzmy 20GB/mies dla łącza 128kbps nie

    Jesli chodzi o limit, to raczej odstraszy ludzi. W znajomej sieci maja tak:
    jest niepisany uklad, ze sciaganie masowe mp3 i filmow tylko w nocy, a jesli
    ktos sie wylamuje, to dostaje na sztywno limit 128kb/s i tyle sie nacieszyl
    szybkim laczem.

    A jesli chodzi o udostepnianie, to jest tak: 1 komp - 65zl, 2 komy 80zl, 3
    kompy 100zl, (ceny +-10zl).

    pzdr
    Zbyszek

  • 3. Data: 2002-07-20 19:39:43
    Od: "Przemysław 'Repcio' Gubernat" <P...@G...Gubernat.NET>

    On Sat, 20 Jul 2002 18:23:42 +0000 (UTC), futszaK <f...@W...irc.pl> wrote:
> [...]
    > związku z tym, że nie ma na centrali węzła Polpak-T (jest tylko półka
    > dostępowa SDI) TPSA będzie kasowała za dzierżawe łącza do najbliższego
    Do tej pory było tak.... Płacisz za Polpak-T i więcej cię nie interesuje
    (a to że idzie to np. kanałem cyfrowym przez 40 km to ICH problem)

    > TelEnergo - Do miasteczka dochodzą światłowody, czy ktoś już gdzieś
    > korzysta z Internetu poprzez TelEnergo i ile sobie kasują.
    Tak... mam klientów którzy używają (defacto IP dostajesz z podsieci
    ATMANu) AFAIR ok 10 tyś zł za 2 Mbit (w każdym razie na targach w Łodzi
    podawali taką cenę)

  • 4. Data: 2002-07-22 10:44:22
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    [ciach]

    hehe - za duzo myslisz futszak aby Ci udalo w biznesie :)

    Czasy teraz mamy takie ze na starcie wygrywaja te szczury ktore maja
    instynkt :)

    januszek

  • 5. Data: 2002-07-29 22:36:13
    Od: "Przemysław Gubernat" <P...@G...com.invalid>

    > cena zaporowa ???
    >
    > Jaki CiR ???
    EIR=CIR=2 MBit

  • 6. Data: 2002-07-31 12:26:55
    Od: rasz <r...@k...pulse.pdi.net>

    futszaK <f...@W...irc.pl> wrote in

    > Jesli pakiet podstawowy to 60zl/mies* za net (64kbps i poprzycinane
    > porty peer-to-peer, dynamiczne IP), to pakiet rozszerzony Internetu
    > powiedzmy 120zl/mies wraz z powidzmy 128kbps wraz z pelnym dostepem
    > ale dynamicznym IP, oraz powiedzmy 512kbps za dajmy na to 280zl ze
    > stalym IP i pelnym dostepem.
    >
    > Co wy na to ???

    nie przejdzie bo taka kablufka ma 100 useruf i 2mbit :) 4 wykupi ta 'pelna'
    usluge i siec lezy

    Pozdrawiam.
    --
    RusH // BigTowerATX CaseMod
    http://top.gry-online.pl/

  • 7. Data: 2002-08-02 19:19:57
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Wed, 31 Jul 2002 12:26:55 +0000 (UTC), rasz
    <r...@k...pulse.pdi.net> wrote:

    >nie przejdzie bo taka kablufka ma 100 useruf i 2mbit :) 4 wykupi ta 'pelna'
    >usluge i siec lezy

    dlaczego tak sadzisz ???

    sugerujesz ze tych 4 userow bedzie generowalo ruch o charakterze
    izochronicznym ???

  • 8. Data: 2002-08-02 23:57:30
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@W...irc.pl> napisał w wiadomości
    > fajnie, zastanawia mnie jednak czy takie stopniowanie nie bedzie polem
    > do naduzyc ze strony userow (podepna 5 kopow, beda placili za 3)

    No wlasnie chodzi o to, ze dla 10zl nie warto kombinowac (Polak potrafi?)
    A tak, to ludzie wogole beda sie przyznawali do jednego.

> [...]
    >
    > Jesli pakiet podstawowy to 60zl/mies* za net (64kbps i poprzycinane
    > porty peer-to-peer, dynamiczne IP), to pakiet rozszerzony Internetu

    IMHO jest Internet albo go nie ma, takie kawalki sa bez sensu.

    > powiedzmy 120zl/mies wraz z powidzmy 128kbps wraz z pelnym dostepem
    > ale dynamicznym IP, oraz powiedzmy 512kbps za dajmy na to 280zl ze
    > stalym IP i pelnym dostepem.

    A to ostatnie to juz prawie InternetDSL, a nie tania siec osiedlowa ;)

    pzdr
    Zbyszek