  • 101. Data: 2012-03-03 11:58:18
    Temat: Re: Jak działa taka dziwna prądnica?
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Piotr Gałka <p...@C...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    > wiadomości news:jistt6$de2$1@inews.gazeta.pl...

    > Z 0,5kW zrobiło się 1,5kW.
    > Zapominasz o cieple parowania i usuwaniu ciepła przez dyszenie (kiedyś
    > gdzieś czytałem, że właśnie zdolność dyszenia na jakimś tam etapie dała
    > ssakom przewagę).
    > No i przyjmujesz tempo wspinania się po schodach 0m/s (cała moc idzie w
    > ciepło).
    > P.G.

    0,5kW moc użyteczna, przy sprawności mięśni 25% na ciepło idzie 1,5kW. Dasz
    radę dmuchając ustami na włączoną grzałkę 1,5kW utrzymać jej temperaturę na
    poziomie 36,6 + 0,2? Przy 0m/s moc użyteczna = 0. Po to człowiek ma dziwny
    zawias w kolanach że jak stoi to mięśnie nie pracują.

  • 102. Data: 2012-03-03 12:26:46
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:jit10q$lbj$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > poziomie 36,6 + 0,2? Przy 0m/s moc użyteczna = 0. Po to człowiek ma dziwny
    > zawias w kolanach że jak stoi to mięśnie nie pracują.

    Dmuchanie na grzałkę to kompletnie co innego niż gdyby grzałka co kilka
    sekund (zmęczona raczej co 1s) wdychała 4L powietrza 20st i wydychała je
    ogrzane do 36st. i do tego miała odpowiednio dużą powierzchnię polaną wodą
    (potem) cały czas parującą.
    Gdyby grzałka miała formę chłodnicy przez którą przelatywało by te parę L
    powietrza tak aby przelatując było ogrzewane z 20 do 36 to by mniej więcej
    odpowiadało wydajności usuwania ciepła przez dyszenie.
    Nie wiem jakie jest ciepło właściwe powietrza i nie chce mi się szukać.
    P.G.

  • 103. Data: 2012-03-03 12:54:52
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Piotr Gałka <p...@C...pl> napisał(a):

> [...]
    odpowiadało wydajności usuwania ciepła przez dyszenie.
    Nie wiem jakie jest ciepło właściwe powietrza i nie chce mi się szukać.
    Powietrze ciepło właściwe 1000J/(kg x K) ciężar właściwy 1,2kg/m3
    Widzę ze dla uproszczenia przyjąłeś że nie ma Afryki, Australii i że w Polsce
    nie występują temperatury powyżej 30 st.C. Człowiek działa i pracuje również w
    temperaturach wyższych niż 36,6 st.C. Można i tak. Jeśli fakty nie pasują do
    Twoich przekonań, tym gorzej dla faktów.

  • 104. Data: 2012-03-03 13:03:20
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2012-03-03 13:54, kogutek pisze:

> [...]
    > temperaturach wyższych niż 36,6 st.C. Można i tak. Jeśli fakty nie pasują do
    > Twoich przekonań, tym gorzej dla faktów.

    A od kiedy człowiek w afryce zaczął wydychać suche powietrze i przestał
    pocić się?

  • 105. Data: 2012-03-03 14:37:30
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > kilka
    > stopni. Ja mogę rozgrzać o 0,1 góra 0,2 stopnia. Zmiennocieplny jesteś?

    Stałocieplny, dlatego idzie mi dużo wody na mały przyrost temperatury.
    Mój rekord to 7x1,5litra w ciągu doby - na rowerze właśnie.

    --
    Desoft

  • 106. Data: 2012-03-03 15:30:09
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Desoft <N...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Stałocieplny, dlatego idzie mi dużo wody na mały przyrost temperatury.
    > Mój rekord to 7x1,5litra w ciągu doby - na rowerze właśnie.

    24 godziny jechałeś na rowerze? Robi się coraz ciekawiej.

  • 107. Data: 2012-03-03 16:25:39
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > 24 godziny jechałeś na rowerze? Robi się coraz ciekawiej.

    Jasiu w szkole, mówi do pani: co to jest? jest na trzy litery i się napęża.
    Pani: Jasiu!! jak możesz!!!
    Jasiu: Proszę pani to jest łuk, ale podoba mi się pani sposób
    rozumowania....

    Podoba mi się Twój sposób rozumowania....

    --
    Desoft

  • 108. Data: 2012-03-04 19:00:31
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > więcej odpowiadało wydajności usuwania ciepła przez dyszenie.
    > Nie wiem jakie jest ciepło właściwe powietrza i nie chce mi się szukać.

    Ciepło właściwe powietrza suchego ma małe znaczenie przy cieple
    parowania wody - od powiedzmy 50-60% wilgotności względnej w 20
    stopniach Celsjusza do 90-98% wilgotności względnej w 36 stopniach... To
    para wodna jest głównym nośnikiem ciepła w wydychanym powietrzu.

    Gdyby było inaczej to ludzie by sie nie pocili a pies nie miał by
    takiego długiego języka...

    --
    Darek

  • 109. Data: 2012-03-04 19:03:12
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Desoft napisał:

> [...]
    >
    > Stałocieplny, dlatego idzie mi dużo wody na mały przyrost temperatury.
    > Mój rekord to 7x1,5litra w ciągu doby - na rowerze właśnie.

    A potem strasznie drapie - i nie jest to piach... Krystalizacja soli na
    skórze to paskudne przeżycie, na rowerze latem często doznawane.

    Ale pietuch zza biurka nigdy nie wyszedł (a może babcia na niego wołała
    "nie biegaj bo się spocisz") - to i skąd ma to wiedzieć?

    --
    Darek

  • 110. Data: 2012-03-04 19:04:43
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Desoft napisał:

    > Jasiu w szkole, mówi do pani: co to jest? jest na trzy litery i się napęża.
    > Pani: Jasiu!! jak możesz!!!
    > Jasiu: Proszę pani to jest łuk, ale podoba mi się pani sposób
    > rozumowania....

    Właściwa odpowiedź pani powinna być - Jasiu, jak możesz, dwója z
    ortografii! To na co mnie próbowałeś napuścić nie jest na trzy litery!

    --
    Darek