  • 61. Data: 2010-12-12 22:33:10
    Temat: Re: Jak dojechac na przegl?d powypadkowy ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Dec 2010 20:58:56 +0100, R2r wrote:

    >No popatrz... A wiesz ile kosztuje 10 sekundowa reklama w TVP w
    >najatrakcyjniejszym czasie reklamowym? Wartość średniej klasy samochodu
    >to przy tym pikuś.

    A nie masz przypadkiem na mysli "4x dziennie, przez dwa tygodnie" ?

    Bo przewijaly sie raczej kwoty rzedu sredniej klasy samochodu, za
    jedna, 30s emisje.

    >Ruch drogowy stale rośnie a wraz z nim statystyczne dane dotyczące szkód
    >i odszkodowań,

    O nie, ruch rosnie, a wypadkow ubywa.
    Za to srednie odszkodowanie moze rosnac.

    >a cały ten biznes opiera się na statystykach. Rzecz w
    >tym, że jednostkowe przypadki rzadko mają mierzalny wpływ na takie
    >statystyki.

    Jednostkowe oczywiscie nie, ale przeciez to nie jest jednostkowy.
    Wielu tak ma ze dowod zabrany i trzeba dojechac.
    No dobra, troche sie pomylilem, przeliczylem ponownie i mi wychodzi
    jakies 5zl na polise ..

    >Nie, no proszę Cię... Zapłacimy i tak i tak, bez względu czy zakład
    >ubezpieczeniowy będzie miał mniejszy czy większy zysk.

    No nie wiem, nie wiem..

    >To, że obowiązkowość ubezpieczenia wpływa na wysokość składki to akurat
    >jest oczywiste. Przykładem niech będzie ubezpieczenie OC lekarza (akurat
    >temat znam blisko). Dopóki nie było obowiązku, składka roczna przy sumie
    >gwarancyjnej na jedno zdarzenie rzędu 50000 euro i sumie gwarancyjnej na
    >wszystkie zdarzenia rzędu 100000 euro wynosiła 400 zł na rok. Za dodanie
    >do polisy słowa "obowiązkowe" za pół roku przy tych samych sumach
    >gwarantowanych należało dopłacić za pół roku 195 zł czyli jak widać
    >prawie 100%. :->

    I nie bylo innych zmian ?

    >No właśnie chodzi o to, ze grozi i z pewnością tego mandatu OC sprawcy
    >nie pokryje (bo i dlaczego?). Natomiast zachowanie zgodne z prawem
    >wynikające z zaistniałego zdarzenia (transport lawetą samochodu nie
    >mającego prawa do poruszania się po drogach publicznych)

    To wcale nie takie pewne czy nie ma prawa do poruszania sie ..

    >No widzisz, ale powinieneś dodać swoje "ale potem Tobie tez podniosa
    >skladke".

    Nie podniosa, bo jak sprobuja to pojde do firmy ktora woli zatrudnic
    jednego rzeczoznawce wiecej niz placic za dwa tygodnie wynajmu auta
    :-P

    >Tylko, że to będzie miało taki sam związek jak w omawianym
    >przypadku transportu lawetą na badanie techniczne. Czyli praktycznie żaden.

    Gdzies tam ktos przelicza wyniki i mowi "musicie podniesc skladki".

    J.

  • 62. Data: 2010-12-13 12:06:40
    Temat: Re: Jak dojechac na przeglšd powypadkowy ?
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    J.F. wrote:

    > Ja go popieram jakby sie kto pytal :-)

    > O wyuczeniu na pamiec regulek :-)

    Nie. O używaniu słowa w formie pisanej.

    > Tylko po co ..

    Choćby po to, by było jasne jak wygląda odmiana danego wyrazu. Pisownia
    bardzo często wskazuje na odmianę.

    dół - dołu
    muł - muła
    ul - ula

    \SK

  • 63. Data: 2010-12-13 12:11:57
    Temat: Re: Jak dojechac na przegląd powypadkowy ?
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Przemysław Czaja wrote:

    > Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"

    > Jakieś racjonalne aspekty stosowania spółgłosek, których fonetycznie nie
    > jesteś w stanie rozróżnić potrafisz oczywiście przedstawić?

    Jasność użycia innych form danego wyrazu.

    > Język nieustannie się zmienia i pisownia wyrazów również. Kilku znaków
    > już nie ma i nigdy nie wrócą, nawet gdybyś przeczytał wszystkie lektury,
    > czego z całego serca życzę.

    Poza e z kreską (które akurat w lekturach uświadczysz) to nie bałdzo coś
    widzę. Gdy były w języku jery, jory czy jać to jesze nie było polskiej
    pisowni.

    pzdr
    \SK

  • 64. Data: 2010-12-13 14:03:21
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"

    > dół - dołu

    Mam dołu?

    ;-)

  • 65. Data: 2010-12-13 15:38:01
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    > Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"

    > Mam dołu?
    >
    > ;-)

    Masz obszar lądu położony poniżej poziomu morza. Albo singiel Urszuli. :P

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 66. Data: 2010-12-13 16:50:18
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-12-12 22:33, J.F. pisze:

    > A nie masz przypadkiem na mysli "4x dziennie, przez dwa tygodnie" ?

    Tak, miałem na myśli cykl reklamowy. Takich cykli reklamowych
    przedsiębiorstwa ubezpieczeniowe fundują sobie najmniej kilka w roku. A
    Ty nam tutaj o niebotycznym wpływie kosztu holowania na wysokość
    składek... :-)

    > O nie, ruch rosnie, a wypadkow ubywa.
    > Za to srednie odszkodowanie moze rosnac.
    Napisałem "statystyczne dane dotyczące szkód i odszkodowań", zauważyłeś?
    To właśnie te dane są podstawą do wszelkich podwyżek cen składek
    ubezpieczeniowych.

    > No nie wiem, nie wiem..

    No jak nie wiesz to... trudno. :-)

    > I nie bylo innych zmian ?

    Tak jeszcze jedna. Delikatna zmiana sum gwarancyjnych poprzez
    przeliczenie ich ze złotówek na euro po zaokrąglonym kursie 4,00 zł/eur
    (kurs średni NBP był wtedy na poziomie 4,10 zł/eur). Ale uznajmy, że to
    bez większego znaczenia. Reszta naprawdę bez zmian. :->

    > To wcale nie takie pewne czy nie ma prawa do poruszania sie ..

    Bez dokumentu potwierdzającego prawidłowy stan techniczny?

    > Nie podniosa, bo jak sprobuja to pojde do firmy ktora woli zatrudnic
    > jednego rzeczoznawce wiecej niz placic za dwa tygodnie wynajmu auta
    > :-P

    A dlaczego masz "iść do innej firmy" skoro numery kręci ubezpieczyciel
    sprawcy a Ty jesteś poszkodowanym? :-)

    > Gdzies tam ktos przelicza wyniki i mowi "musicie podniesc skladki".
    ...bo Kowalski (chyba nawet nie unas ubezpieczony) zażądał lawetowania
    samochodu na przegląd po naprawie z polisy OC ubezpieczonego u nas
    Iksińskiego - sprawcy wypadku. :-D

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 67. Data: 2010-12-13 21:34:20
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2010-12-12 13:46, J.F. pisze:
    > Nie mowie zeby nie korzystac, ale wzywac lawete do przewozenia
    > sprawnego auta ? A potem bedziesz pisal ze drozeja, bo sa obowiazkowe

    ale Ty pierniczysz:(...
    Skąd przed przeglądem wiesz, że jest sprawne, Ty nawet nie wiesz po co
    ten przegląd jest.
    Mojego znajomego auto po przeglądzie wróciło do mechaniora:)

  • 68. Data: 2010-12-14 11:12:33
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Przemysław Czaja wrote:

    > Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"

    > Mam dołu?
    >
    > ;-)

    Mam dół :)

    \SK

  • 69. Data: 2010-12-14 15:07:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 11 Dec 2010 10:18:10 +0100, w <idvfkl$e5k$1@news.onet.pl>, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Nie. Jednak ponieważ "wszyscy tak robią" to jestem ciekawy czy
    > faktycznie wszyscy mają szczęście czy policja przymyka oko.

    A jaka jest szansa, że policja skontroluje, jeżeli będziesz jechał z
    przepisami? 0,01%?
    Zdecydowanie większa, że laweciarz uszkodzi auta, dlatego ja jechałbym na
    kołach.
    A "zakładowiec" po prostu zna życie. I pewnie też nie chce się męczyć z
    zamawiamiem lawety czy jakąś dodatkową robotą. Bierz pan auto i s... :).

  • 70. Data: 2010-12-19 01:03:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 11 Dec 2010 09:31:23 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Wesja właściciela warsztatu: normalnie, wsiadasz Pan i jedziesz, policja
    > nie robi problemów.
    >
    > Wersja moja: laweta.
    >
    > Mam się kłucić czy policja odpuszcza?

    Policja zazwyczaj odpuszcza.
    A jak hcesz legalnie, to urząd, tymczasówka na dojazd i jedziesz.

    --