  • 1. Data: 2010-04-07 11:37:39
    Temat: Jak dobrac cisnieni w oponach?
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    Czesc.

    Jak dobrac cisnienie w oponach o rozmiarach innych niz fabryczne?

    Fabryczne rozmiary to 235/60R16, i tam zalecane cisnienienie jest powiedzmy
    2.2/2.4atm

    Docelowe opony to 255/45R18, i jakie tutaj dac cisnienie? czy sa jakies
    okreslone przeliczniki?

    Pacjent to MB C140, waga 2.1t

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 2. Data: 2010-04-07 15:13:48
    Temat: Re: Jak dobrac cisnieni w oponach?
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "Brzezi" <> napisał w wiadomości ...
> [...]
    > powiedzmy
    > 2.2/2.4atm
    >
    > Docelowe opony to 255/45R18, i jakie tutaj dac cisnienie? czy sa jakies

    w LS430 dopuszczone są fabrycznie 2 rozmiary koł:
    225/55/R17 - z ciśnieniem 2,2-2,4
    245/45/R18 - z ciśnieniem 2,4-2,6

    na twoim miejscu napompowałbym o 0,3 atm wiecej i pojeździł
    jak bedzie za dużo (za twardo) to spuścisz z 0,1 atm

    przy czym na dużej części polskich dróg 255/45R18 będzie
    wymagać bardzo ostrożnej jazdy i lawirowania między dziurami :)

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 3. Data: 2010-04-07 15:21:02
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > Docelowe opony to 255/45R18, i jakie tutaj dac cisnienie? czy sa jakies
    > okreslone przeliczniki?
    >
    > Pacjent to MB C140, waga 2.1t
    >
    > Pozdrawiam
    >         Brzezi

    Ludzie to mają problemy :)

  • 4. Data: 2010-04-07 15:31:13
    Od: "M. Bąk" <m...@w...pl>

    W dniu 2010-04-07 11:37, Brzezi pisze:
> [...]
    > 2.2/2.4atm
    >
    > Docelowe opony to 255/45R18, i jakie tutaj dac cisnienie? czy sa jakies

    W instrukcjach do eklasy i vito nie a rozróżnienia zalecanego ciśnienia
    na różne wielkości felg.

  • 5. Data: 2010-04-07 15:41:22
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 07 kwi 2010 o 15:13 GMT, Tadeusz napisał(a):

> [...]
    >
    > na twoim miejscu napompowałbym o 0,3 atm wiecej i pojeździł
    > jak bedzie za dużo (za twardo) to spuścisz z 0,1 atm

    Wulkanizator napompowal mi do 2.2, ale wydawalo mi sie ze za nisko siedzi,
    i narazie dopompowalem do 2.5

    > przy czym na dużej części polskich dróg 255/45R18 będzie
    > wymagać bardzo ostrożnej jazdy i lawirowania między dziurami :)

    No bez przesady, jest prawie 115mm gumy :) to jest calkiem znosnie, zreszta
    jak zmienialem opony, to felgi byly prosciutkie jak nowki, to sa takie
    mercedesowakie alu prawie pelne, z malym wycieciem na obwodzie, bardzo
    solidne i masywne sa, praktycznie nie do skrzywienia....

    Mniejsza felga ginie przy tym samochodzie, jest ogromny, i nawet felga 18"
    skromnie wyglada :(

    A swoja droga juz jezdzilem w innym samochodzie na 225/40R18, to dopiero
    byl hardcore, no ale i felga przy kazdej zmianie opon do prostowania
    szla... :(

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 6. Data: 2010-04-07 15:42:58
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 07 kwi 2010 o 15:31 GMT, M. Bąk napisał(a):

    > W instrukcjach do eklasy i vito nie a rozróżnienia zalecanego ciśnienia
    > na różne wielkości felg.

    w mojej instrukcji jest tylko jeden rozmiar podany, no wiec nie mam
    porownania

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 7. Data: 2010-04-07 15:51:57
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 07 kwi 2010 o 15:21 GMT, BearBag napisał(a):

    > Ludzie to mają problemy :)

    Dlaczego sadzisz ze to problem? :)

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 8. Data: 2010-04-07 19:17:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Brzezi pisze:
> [...]
    > 2.2/2.4atm
    >
    > Docelowe opony to 255/45R18, i jakie tutaj dac cisnienie? czy sa jakies

    Zmniejszając profil zazwyczaj trzeba oponę pompować mocniej żeby nie
    orać felgą krawężników.

    U mnie producent przy podobnych proporcjach podaje:
    215/55R16 - 2,4/2,4
    225/45R18 - 2,6/2,4

    Za to w słabszym silniku instrukcja podaje takie same ciśnienia dla obu
    rozmiarów.

    Najlepiej napompuj tak jak podaje producent i zobacz czy opona nie ugina
    się jakoś niebezpiecznie przy najeżdżaniu na krawężnik.