  • 21. Data: 2013-10-14 12:07:34
    Temat: Re: Inwestycja TPSA - zasady po oddaniu do u??ytku
    Od: a...@p...pl

    a do czego wam jest potrzebny szbyki Internet? Przeciez 2mb/s to tez
    jest szybki internet (broadband). Poczta chodzi, www chodzi...co
    wiecej potrzebuje firma? No chyba, ze szybszy upload dla zdalnego
    pulpitu.

    Internet wezcie sobie od lokalnego opa na wifi i bedzie taniej lub
    dogadac sie z ludzmi "we wsi" te kilkaset metrow dalej.

    --
    ThinkXtra

  • 22. Data: 2013-10-15 20:42:42
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    a...@p...pl wrote:
> [...]
    >
    > Internet wezcie sobie od lokalnego opa na wifi i bedzie taniej lub
    > dogadac sie z ludzmi "we wsi" te kilkaset metrow dalej.

    Szybki i niezawodny internet jest potrzebny nam do tego, że:
    a. jedna z firm działających w naszym budynku potrzebuje VPN do centrali
    w Holandii,
    b. oprogramowanie innej firmy działającej w budynku do zarządzania
    stanami magazynowymi, fakturowania musi na bieżąco łączyć się z biurem,
    które jest w innej lokalizacji,
    c. obecnie jeżeli jedna osoba wysyła e-maila z załącznikiem 10 MB, to
    łączność internetowa siada w całym budynku do czasu aż załącznik
    przejdzie, a przy prędkości up 256 kbit trochę to trwa,
    itd. itp.

    W budynku ma być docelowo ok. 40 stanowisk pracy biurowej z komputerami
    na każdym biurku i do tego dochodzą komputery w magazynach, jakieś
    smartfony, tablety, nie wiadomo co jeszcze. Więc 2 Mbit/256 kbit, to
    jest za mało na taki budynek.

  • 23. Data: 2013-10-15 21:11:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Poldek napisał:

> [...]
    > łączność internetowa siada w całym budynku do czasu aż załącznik
    > przejdzie, a przy prędkości up 256 kbit trochę to trwa, itd. itp.

    Akurat przed tym "c" można uchronić się przez ustawienie właściwych
    priorytetów w routingu. W końcu jeśli będzie przechodził godzinę
    zamiast kilkunastu minut, to nic strasznego się nie stanie. A punkty
    "a" i "b" mogą przy tym nie ucierpieć. W ogólę bez kontroli ruchu,
    to nijak sobie tego nie można wyobrazić -- przy szybszym łączu łączność
    siądzie na kilkanaści sekund zamiast kilkunastu minut -- też wkurza jak
    diabli.

> [...]
    > na każdym biurku i do tego dochodzą komputery w magazynach, jakieś
    > smartfony, tablety, nie wiadomo co jeszcze. Więc 2 Mbit/256 kbit, to

    Może mało, ale da się przeżyć, gdy nad tym rozsądnie panować. A do tego
    "nie wiadomo co jeszcze" można z jedną czy dwie neostrady po kilkadziesiąt
    złotych dołożyć.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2013-10-16 02:45:10
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 15 Oct 2013 20:42:42 +0200, Poldek <n...@g...pl> wrote:

> [...]
    >na każdym biurku i do tego dochodzą komputery w magazynach, jakieś
    >smartfony, tablety, nie wiadomo co jeszcze. Więc 2 Mbit/256 kbit, to

    czytajac teraz co ty napisales, to z mojej strony wyglada to tak, ze
    chcecie robic biznes (wynajem magazynu, powierzchni biurowych ....),
    daliscie TP do zrozumienia, ze jestescie powaznym klientem i chcecie
    wiele uslug dla siebie i innych podmiotow, podpisaliscie jakies kwity,
    TP doszla do wniosku, ze warto zainwestowac i podciagnela wam
    swiatlowod, wy zgodziliscie na pewne warunki (pewnie umowy itp) a
    teraz placzecie, ze musicie placic i jaka to ta TP jest beeeeeeeeee.

    duzy biznes to duze pieniadze a wy byscie chcieli tanim kosztem robic
    biznes. Ktos pod was robi inwestycje a wy teraz buczecie. Tak to
    wyglada.

    A z drugiej strony to nie ma innego szybkiego Internetu w okolicy???
    Trzeba bylo miec "plan B".

    --
    ThinkXtra

  • 25. Data: 2013-10-18 18:18:21
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    a...@p...pl wrote:

> [...]
    >
    > duzy biznes to duze pieniadze a wy byscie chcieli tanim kosztem robic
    > biznes. Ktos pod was robi inwestycje a wy teraz buczecie. Tak to

    Ojeju, już pisałem że płacimy co miesiąc 1500 + VAT za telefon? To jest
    oczywiście goły abonament. Za rozmowy płacimy dodatkowo.
    Z umowy podpisanej z TPSA na etapie budowy się wywiązujemy.

    > A z drugiej strony to nie ma innego szybkiego Internetu w okolicy???
    > Trzeba bylo miec "plan B".

    Nie wiem, po kablu, to raczej nikt inny nam nic nie dostarczy, bo
    przecież nie będzie kopał rowu i kładł kabla dla nas - ponieważ drugiej
    umowy na gwarantowane 1500 zł + VAT przez dwa lata na razie nie
    podpiszemy. Jeśli nie po kablu, ale też nie po HSDPA, czy inne LTE,
    tylko jakaś poważniejsza technologia, to nie znam się na tym. Faktycznie
    muszę się zainteresować.

  • 26. Data: 2013-10-18 21:09:29
    Temat: Re: Inwestycja TPSA - zasady po oddaniu do użytku
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Smok Eustachy wrote:
    > W dniu 12.10.2013 17:43, Poldek pisze:
    > /.../
    > Idzie.
    > Jak widzę, jak się chce mieć telefony i żeby działały to niestety....
    > Natomiast może tak być, że DSL ma dużą odległość od centrali, a po
    > światłowodzie usługa jest droga.

    No więc jestem po spotkaniu z doradcą z Orange.
    Nie jest to łatwa rozmowa, ponieważ uzyskanie odpowiedzi na pytania w
    rodzaju "jaką mamy stawkę za połączenia krajowe stacjonarne, jaką za
    komórkowe, a jaką za połączenia komórkowe do Kazachstanu, Ukrainy i
    Białorusi" doradca odpowiada, że nie wie i musimy to sami sprawdzić w
    umowie, którą posiadamy. Znajduję umowę i tam jest napisane, że "zgodnie
    z cennikiem TPSA". Dzwonię do doradcy i pytam się jaki jest aktualny
    cennik TPSA, on nie wie, radzi sprawdzić na stronie internetowej orange.
    Wchodzę na stronę orange a tam jest spory rozstrzał cen w różnych
    ofertach. Dzwonię do doradcy jeszcze raz, pytam się jaką mamy ofertę.
    Odpowiada, że mamy indywidualną ofertę, ponieważ była inwestycja i
    stawki za połączenia były kalkulowane dla nas indywidualnie w
    Skierniewicach i są w umowie. Ja na to, że w umowie mam, że "zgodnie z
    cennikiem TPSA". On, że sprawdzi i jutro przyśle. Mijają dwa dni nie
    przysyła. Dzwonię ponownie mówi, że przyśle za pół godziny. Nie przysyła
    itd. Na razie jedyny pomysł na sprawdzenie stawek, to zadzwonić gdzieś i
    potem sprawdzić na bilingu ile skasowało.

    Teraz dalej: według doradcy nasz ISDN nie chodzi na światłowodzie, tylko
    na miedzi. Czyli światłowód, który mamy podciągnięty do serwerowni w
    budynku leży nieużywany i się amortyzuje.
    DSLa szybszego niż 2 Mbit/256 kbit nadal nie może nam dać. Ale może
    zaoferować VPNa. Ile by ten VPN kosztował i jaką miałby przepustowość,
    to jest do sprawdzenia w ciągu 2 tygodni. Możliwe, że VPN miałby większą
    przepustowość niż DSL, a może nie. Na pewno byłby droższy.
    Jeśli chodzi o światłowód, to oferta polega na łączu typu Frame Relay 10
    Mbit za 2200 zł. Łącze wchodzi do Polpak-T i dlatego to musi tyle
    kosztować. Na moje, że 10 Mbit, to jednak nie tak dużo - może być
    więcej, do 100 Mbit i będzie odpowiednio drożej. Czyli na razie i
    rozglądam się za możliwością drugiego łącza i/lub rozwiązaniem, które
    pozwoli na razie istniejące słabe łącze zagospodarować jak najlepiej się
    da, czyli tak żeby nie siadał wszystkim internet, kiedy jedna osoba
    wysyła maila z załącznikiem.

  • 27. Data: 2013-10-18 22:47:44
    Od: i...@p...pl

    W dniu piątek, 18 października 2013 21:09:29 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
    > Smok Eustachy wrote:
    > No więc jestem po spotkaniu z doradcą z Orange.
    > <CIACH>

    Po Twoim opisie widzę, że doradca lepiej sprawdziłby się w sklepie warzywniczym (bez
    urazy dla warzywniaków!) niż tutaj, więc czym prędzej zmieniaj doradcę, choć z
    drugiej strony... w TP trudno znaleźć kogoś kompetentnego. Współczuję.

    Ircys

  • 28. Data: 2013-10-18 23:14:12
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik <i...@p...pl> napisał w wiadomości
    ups.com>...

> [...]
    > niż tutaj, więc czym prędzej zmieniaj doradcę, choć z drugiej strony... w
    > TP trudno znaleźć kogoś kompetentnego. Współczuję.

    Co się dziwić. Jakiś czas temu dyrektorem był facet zajmujący się wcześniej
    sprzedażą damskiej bielizny. Chyba nawet jeszcze pracuje.
    R.

  • 29. Data: 2013-10-18 23:48:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Ircys napisał:

    > Po Twoim opisie widzę, że doradca lepiej sprawdziłby się w sklepie
    > warzywniczym (bez urazy dla warzywniaków!) niż tutaj,

    A tutaj proszę pana mamy cykutę, to jest nowe zagraniczne warzywo,
    weźmie pan na spróbowanie?

    Jarek

    --
    W pewnym sklepie MHD jarzyny
    Sprzedawały dwie młode dziewczyny

  • 30. Data: 2013-10-19 01:13:05
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 18.10.2013 21:09, Poldek pisze:
    /.../

> [...]
    > komórkowe, a jaką za połączenia komórkowe do Kazachstanu, Ukrainy i
    > Białorusi" doradca odpowiada, że nie wie i musimy to sami sprawdzić w

    Pisz reklamację. W niej wszystko to co tu opisujesz. Nie wiem jak jest z
    DSLem dokładnie, ale zadzwoń na 19330 i połącz się z działem DSL, żeby
    Ci powiedzieli jakie masz mozliwości techniczne.