  • 11. Data: 2013-02-21 12:07:11
    Temat: Re: Interfejs do polaczenia serwera z macierza dyskowa
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2013-02-21 08:47, Andrzej Lawa pisze:

    > Zwracam uwagę, że taki sterownik macierzowy to z reguły także pecet ze
    > specjalizowanym linuxem w bajeranckiej obudowie i z kosmiczną ceną ;)

    Hmm, raczej karta, bez obudowy. To miałem na myśli.

  • 12. Data: 2013-02-22 07:10:48
    Od: "MK" <s...@p...onet.pl>

    Witam i dziekuje za odpowiedzi.

    Jezeli chodzi o kolokacje do zewnetrznej serwerowni nie wchodzi za bardzo w
    gre dla typowo wewnetrznego systemu ERP (firma w jednej lokalizacji, 60
    licencji na ERP). Chodzi o ochrone danych, dodatkowe umowy o ochronie,
    zabezpieczenie nadmiarowosci szybkich lacz, itp. W firmie jest juz
    serwerowania klimatyzowana z odpowiednim zabezpieczeniem przed dostepem
    nieupowaznionych osob wraz z szafa rackowa zakupiona na potrzeby serwerow
    innego dedykowanego systemu.
    Podsumowujac wiec ja zakupuje dwa serwery i macierz (moze byc zintegrowana z
    jednym z serwerow - dopuszczam takie rozwiazanie).
    Moje pytanie dotyczy tego czy te trzy elementy mozna sklastrowac w jeden
    fizycznie sprzet i na nim postawic wirtualnie serwer bazy danych (SQL),
    serwer na potrzeby samej aplikacji ERP i dysk macierzy na przechowywanie
    danych (z wysokim IOPS). Pozwoli to zachowac minimalna nadmiarowosc jezeli
    chodzi o awarie serwerow. Prosze mnie poprawic jezeli zle mysle.

    Dodatkowo w kilku specyfikacjach na sprzet serwerowy zapisane jest ze dana
    macierz ma miec zabezpieczenie wewnetrznego cache przed awaria tylko nie
    dopuszczalne jest zabezpieczenie wykorzystujace moduły bateryjne. Czy
    oznacza to, ze zabezpieczenie w oparciu o baterie jest niepewne i na wypadek
    awarii zasilania zbuforowane dane w cache moga bezpowrotnie byc utracone ?
    Jakie w takim razie sa te pamieci cache bez podtrzymania bateryjnego ?

    Pozdrawiam
    M.K.

  • 13. Data: 2013-02-24 19:00:17
    Od: NiusOnly <_...@g...pl>

    W dniu 2013-02-22 07:10, MK pisze:

> [...]
    > danych (z wysokim IOPS). Pozwoli to zachowac minimalna nadmiarowosc jezeli
    > chodzi o awarie serwerow. Prosze mnie poprawic jezeli zle mysle.

    Zajmuje się wdrożeniami jednego z systemów ERP i z doświadczenia
    radziłbym żebyś chociaż zwrócił się do producenta lub firmy, która
    będzie to wdrażać, o sizing lub najlepiej zaproponowanie konkretnej
    konfiguracji sprzętowej.
    W moim przypadku zazwyczaj buduje się klaster gdzie zarówno baza jak i
    aplikacja pracują na interfejsach wirtualnych i mogą dowolnie być
    przełączane pomiędzy węzłami. Dodatkowo aplikacja ma specjalne moduły do
    obsługi użytkowników i zadań które są instalowane lokalnie i w pełni
    wykorzystują moc 2 serwerów. Podczas normalnej pracy obciążenie jest
    równoważone pomiędzy węzły klastra a podczas awarii centralny element +
    baza działa na sprawnym węźle. Fizycznie są to przynajmniej 2 serwery +
    oddzielna macierz połączona jednocześnie do wszystkich serwerów. Tak tak
    w uproszczeniu.
    Wracając do twojej sytuacji- jeśli chcesz to możesz zbudować
    konfiguracje samodzielnie ale uzgodnij ją z kimś kto już miał
    doświadczenie z aplikacją jaką wdrażacie. Często spotykam się z sytuacją
    że ktoś ma jakąś wizję która po prostu ze względu na konkretne wymagania
    aplikacji (lub brak wiedzy/doświadczenia klienta), nie sprawdza się i
    kończy się tym że trzeba wydawać dodatkowe pieniądze na sprzęt albo
    całość chodzi kulawo.
    Przy takiej ilości userów nie potrzebujesz niewiadomo jak szybkiego
    sprzętu. Skupiłbym się raczej na dobrym klastrze i wyeliminowaniu
    pojedynczych punktów awarii tak żeby w razie awarii nikt nie miał
    pretensji że firma nie pracowała przez 2 dni ;)

> [...]
    > awarii zasilania zbuforowane dane w cache moga bezpowrotnie byc utracone ?
    > Jakie w takim razie sa te pamieci cache bez podtrzymania bateryjnego ?

    Są kontrolery z flashem, w razie awarii zasilania wszystko jest
    przepisywane do flasha. Oczywiście tam też jest jakieś podtrzymywanie
    zasilania ale po zapisaniu do flashu (co trwa moment) nie jest potrzebne.

    M.