  • 1. Data: 2014-04-08 11:17:00
    Temat: Instalowanie XP na SATA, jaki sterownik?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Witam
    Od rana usiłuję zainicjować instalację XP na płycie Gigabyte GA-8I925XE-G,
    na chipsecie oczywiście 925XE. Używam preinstalowanego sterownika (F6) z
    strony producenta płyty w różnych kombinacjach, i AHCI i RAJD, i ni
    cholery. Dysk jest widoczny w BIOS, na innym kompie da się go odczytać, ale
    instalator go nie widzi. Ma ktoś jakąś radę?
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2014-04-08 11:34:29
    Temat: Re: Instalowanie XP na SATA, jaki sterownik?
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 08-04-2014 o 11:17:00 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > ale
    > instalator go nie widzi. Ma ktoś jakąś radę?

    ja bym w BIOSie ustawił tryb pracy dysku na IDE (czy LEGACY - nie wiem,
    jak tam jest to nazwane) i zainstalował XP. A jak już system będzie
    zainstalowany - zmienił tryb na AHCI.
    Daje się to zrobić - szczegóły zna Wujek Google
    --
    Brak sygnaturki.

  • 3. Data: 2014-04-08 12:43:57
    Od: "SP1H" <...@p...pl>

    > Dysk jest widoczny w BIOS, na innym kompie da się go odczytać, ale
    > instalator go nie widzi. Ma ktoś jakąś radę?

    Jaki to dysk?

  • 4. Data: 2014-04-08 12:49:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 08 Apr 2014 11:34:29 +0200, Sławek Maculewicz napisał(a):

    > ja bym w BIOSie ustawił tryb pracy dysku na IDE

    Nie było oczywiste gdzie to się przestawia ale się znalazło. Instalator
    odnajduje dysk. Ale jest kolejny problem. Chodzi mi o wykonanie instalacji
    naprawczej (z tzw. drugiego R). Ale nic z tego bo instalator choć wykrywa
    obecność na dysku systemu XP, nie proponuje tego. Mogę jedynie wybrać
    partycję, sformatować i zainstalować XP na czysto. Jak spowodować aby to
    drugie R się pojawiało?
    Już parę razy na to się nacinałem i nigdy nie znalazłem odpowiedzi.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2014-04-08 12:52:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 8 Apr 2014 12:43:57 +0200, SP1H napisał(a):

    > Jaki to dysk?

    Samsung HD080HJ, 80 GB SATA
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2014-04-08 13:25:48
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 08-04-2014 o 12:49:52 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > drugie R się pojawiało?
    > Już parę razy na to się nacinałem i nigdy nie znalazłem odpowiedzi.

    A spróbuj wejść w Recovery Console i wykonać parę razy chkdsk c: /r
    Albo wystartuj z jakiegoś BartPE i zrób to samo...
    --
    Brak sygnaturki.

  • 7. Data: 2014-04-08 14:03:44
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Już parę razy na to się nacinałem i nigdy nie znalazłem odpowiedzi.

    Często pomaga zmiana płyty instalacyjnej, nie wszystkie wersje
    umożliwiały reinstalację.
    Czasem się zdarza, że pliki systemowe są uszkodzone lub ich nie ma,
    wtedy instalator "nie wie" że był juz jakiś system zainstalowany.

  • 8. Data: 2014-04-08 14:58:59
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 08 Apr 2014 14:03:44 +0200, Robson napisał(a):

    > Często pomaga zmiana płyty instalacyjnej, nie wszystkie wersje
    > umożliwiały reinstalację.
    Tak niektórzy twierdzą, ale ja nie zauważylem tej zależności.

    > Czasem się zdarza, że pliki systemowe są uszkodzone lub ich nie ma,
    > wtedy instalator "nie wie" że był juz jakiś system zainstalowany.
    IMO jeśli w trybie awaryjnym winda działa a normalnie wywala to znaczy że
    system jest OK a jedynie coś co startuje tylko w tym trybie bruździ. Może
    jakiś sterownik - mało prawdopodobne, bo poodinstalowywałem co tylko
    mogłem. Może jakiś program. Chyba poodhaczam co się da w autostarcie.

    --
    Jacek

  • 9. Data: 2014-04-08 15:47:12
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > ale
    > instalator go nie widzi. Ma ktoś jakąś radę?

    Znajdz odpowiedni driver (stary - to bardzo istotne) , czasy 925XE to chyba
    ICH5R albo ICH6R wiec kazdy nowszy na 99% sie wywali.

  • 10. Data: 2014-04-08 17:07:28
    Od: "ZZZ" <n...@n...spam.com>

    Użytkownik "ggs" <ggs_@_konto.pl> napisał w wiadomości

    > "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message
    >
    > Znajdz odpowiedni driver (stary - to bardzo istotne) , czasy 925XE to
    > chyba ICH5R albo ICH6R wiec kazdy nowszy na 99% sie wywali.
    >
    > --

    A przepraszam, że się tak podepnę... a w drugą stronę to zadziała, to znaczy
    stare sterowniki przy nowszej płycie?

    Dokładnie chodzi mi o podłączenie z pomocą n-Lite sterowników SATA
    w starej wersji i instalowanie z tak spreparowanej płyty Windowsa zarówno
    na "starym komputerze" (ze starszym chpisetem) jak na nowszym.
    Czy tak się zainstaluje? Czy system po starcie pozwoli sobie potem na
    podmianę
    sterowników na nowsze adekwatne do wersji chipsetu?

    ZZ