  • 11. Data: 2017-02-01 13:23:19
    Temat: Re: Instalacja gazowa czy sie oplaca
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2017-02-01 o 10:18, sirapacz pisze:

    > i tak mu się opłaci, jeśli nie planuje sprzedawać tego samochodu w ciągu
    > kilku lat.

    Zależy od samochodu, nie wszędzie się opłaca zwłaszcza z wtyskiem
    bezpośrednim.

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 12. Data: 2017-02-01 13:27:10
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-02-01 o 07:41, roka pisze:
    > czy oplaca sie zalozyc instalacje gazowa ? jezdze ok 10 tys rocznie,
    > glownie miasto

    Daj sobie spokój.

  • 13. Data: 2017-02-01 13:46:37
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu środa, 1 lutego 2017 13:26:55 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:

    > Daj sobie spokój.

    Dlaczego? Pol roku i koszt instalacji (ok 2500-3000pln) splacony.

    --
    Pozdr.
    Jimiasty

  • 14. Data: 2017-02-01 14:32:52
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-02-01 o 07:41, roka pisze:
    > czy oplaca sie zalozyc instalacje gazowa ? jezdze ok 10 tys rocznie,
    > glownie miasto

    Warto, jeżeli kupisz coś za rozsądne pieniądze i auto pali około 10
    litrów to inwestycja zwróci się już po około roku. Później już jazda
    tylko za około pół ceny.

  • 15. Data: 2017-02-01 14:37:35
    Od: roka <r...@o...pl>

    W dniu 2017-02-01 o 14:32, Trybun pisze:

    > Warto, jeżeli kupisz coś za rozsądne pieniądze i auto pali około 10
    > litrów to inwestycja zwróci się już po około roku. Później już jazda
    > tylko za około pół ceny.

    benzyny pali ok 11 litrow po miescie

  • 16. Data: 2017-02-01 14:38:18
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 01.02.2017 o 13:46, Jimiasty pisze:

    > Dlaczego? Pol roku i koszt instalacji (ok 2500-3000pln) splacony.

    nie
    xsara hdi pali ok 7 (większość po mieście). porównywalna xsara z benzyną
    spali ok litr więcej, na gazie conajmniej 2 więcej. a dla uproszczonego
    rachunku nie będziemy liczyli koniecznego tankowania benzyny wiec weźmy
    10 gazu(co i tak jest dobrym wynikiem,szczególnie zimą)

    10 tyś km to 100 setek, a ze diesel pali 7 na sto wychodzi 700 litrów
    czyli 3150zł
    to samo dla gazu to 1000litrów za 2.1 to 2100zł. do tego trzeba doliczyć
    na bank 100zł za przegląd, i po kilku latach cośtam za serwis.
    czyli 3150-2200=950zł. Czyli zwrot będzie po pi razy oko 3 latach.
    Porównałem do diesla, bo (bez fap, dwumasy itp) to lepszy dupowóz od
    benzyny na gazie. z drugiej strony, jedne silniki się lepiej gazują inne
    gorzej, więc na pytanie wątkotwórcy trzeba by odpowiedzieć, że to
    zależy do jakiego modelu, ile ma lat, jak długo nim pojeździ. Bez tego -
    czcza gadka. natomiast pół roku zwrotu do trzech lat - to już jest
    przegięcie

    ToMasz

  • 17. Data: 2017-02-01 14:48:14
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-02-01 o 14:37, roka pisze:

    > benzyny pali ok 11 litrow po miescie

    Czyli można ustawić przelicznik jeszcze bardziej na korzyść gazu.
    Inwestycja zwróci się prędzej.

  • 18. Data: 2017-02-01 14:48:22
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-02-01 o 13:46, Jimiasty pisze:

    > Dlaczego? Pol roku i koszt instalacji (ok 2500-3000pln) splacony.

    Podane warunki:
    10tys. rocznie i miasto.
    Pytający nie podał innych danych.
    Jaki samochód? nie każdy dobrze znosi.
    Czy ma garaż pod budynkiem - gaz odpada.
    Dodatkowe kłopoty z przeglądami.
    Dodatkowe awarie, czasem znienawidzone przez właściciela.
    Był okres drogiego gazu, brak gwarancji, ze nie powróci.
    No i "last but not least" obciach.

  • 19. Data: 2017-02-01 14:57:22
    Od: roka <r...@o...pl>

    W dniu 2017-02-01 o 14:48, Trybun pisze:

    > Czyli można ustawić przelicznik jeszcze bardziej na korzyść gazu.
    > Inwestycja zwróci się prędzej.

    silnik 1.8t bardzo lubi gaz

  • 20. Data: 2017-02-01 14:59:43
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 1 Feb 2017 04:46:37 -0800 (PST)
    Jimiasty <j...@g...com> wrote:

    > Dlaczego? Pol roku i koszt instalacji (ok 2500-3000pln) splacony.

    Nie wiem jak to policzyłeś, ale licząc tylko i wyłącznie instalację i różnice na
    litrze, to wychodzi ponad rok, minimum.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń