  • 21. Data: 2014-02-27 09:42:35
    Temat: Re: Im szybciej, tym bezpieczniej
    Od: masti <g...@t...hell>

    w porównaniu do dróg jednopasmowych?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 22. Data: 2014-02-27 09:43:11
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 27 Feb 2014 08:58:37 +0100 osobnik zwany J.F. napisał:

    > z powodu podniesienia predkosci na 140 ? Gdy wiekszosc i tak jedzie
    > ponizej 120 ?

    ale specjaliści PMSowi twierdzą, że nie można podnieść w miastach do 60
    bo będą jeździć 120

  • 23. Data: 2014-02-27 09:55:40
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Na autostradach dało - ruch się uspokoił.

    Połowa jedzie lewym pasem a połowa prawym.

    J.

  • 24. Data: 2014-02-27 10:01:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello masti,

    Thursday, February 27, 2014, 9:42:35 AM, you wrote:

    > w porównaniu do dróg jednopasmowych?

    Tak. Hint: karambole. Niewinna obcierka przy wyprzedzaniu może się
    skończyć wieloma ofiarami.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2014-02-27 10:30:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 27 Feb 2014 10:01:24 +0100 osobnik zwany RoMan
    Mandziejewicz napisał:

    > Tak. Hint: karambole. Niewinna obcierka przy wyprzedzaniu może się
    > skończyć wieloma ofiarami.

    no i ile ich było? w porównaniu do wypadków na drogach jednopasmowych

  • 26. Data: 2014-02-27 10:34:08
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-02-26 19:40, Myjk pisze:

    > Łolaboga, cieawe co na to kierowcy we Francji, we Włoszech czy tym bardziej
    > US.

    w Topgear też narzekają ;)

    > Ja widzę. Skrajni idioci bez wyobraźni mogą być dzięki temu temperowani.

    ilu takich widzisz na autostradach?

    > większość i tak jeździ poniżej dopuszczalnej, bo jazda więcej jak 120/h
    > jest już nieekonomiczna. Nawet mój CiTD przy 140/h zaczyna palić jak smok.

    większość jedzie ok. 140km/h, część faktycznie jak ty 120/h, część
    równie bezpiecznie 180/h
    W zasadzie na autostradzie nie przypominam sobie niebezpieczeństwa ze
    strony szybkich samochodów, pomijając idiotów wyprzedzających pasem
    awaryjnym (chyba dwóch takich widziałem w ciągu 10 lat)

    > Zatem sam widzisz, że nie ma sensownego powodu by podnosić prędkość. Już
    > teraz często jest problem by wyprzedzić bez dostania po plecach długimi, bo
    > się któremuś bardziej śpieszy niż innym. Do niemieckiej kultury jeszcze nam
    > sporo lat brakuje.

    no jeśli jedziesz 110/h to nie dziwne że ktoś jadący 40km/h ci zaświeci
    długimi jak mu się pakujesz pod maskę. Wystarczy ocenić różnicę
    prędkości i przepuścić dużo szybsze auto.
    Jeździsz też TIRami? bo oni właśnie często przy zmianie pasa oceniają
    _tylko_ odległość (choć IMO ostatnio to też się poprawia), a nie
    prędkość jadącego na drugim pasie (i chyba dużo bezpieczniej jest wtedy
    mieć w stosunku do nich dużą różnicę prędkości, bo wtedy nie zajeżdżają
    drogi i widzą że ktoś jedzie jednak szybciej)

    Łukasz

  • 27. Data: 2014-02-27 10:46:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello masti,

    Thursday, February 27, 2014, 10:30:26 AM, you wrote:

    > no i ile ich było? w porównaniu do wypadków na drogach jednopasmowych

    Nie pisałeś o ilości wypadków.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 28. Data: 2014-02-27 13:27:13
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2014-02-26 13:29, Tadeusz pisze:
    > http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczens
    two/news/im-szybciej-tym-bezpieczniej-policja-potwie
    rdza,1996229,324

    > :)
    Bardzo inteligentne wnioskowanie - "Przypominamy, że 1 stycznia 2011
    roku również w Polsce podniesione zostały limity prędkości. Od tego
    czasu po autostradach, zgodnie z przepisami, podróżować można z
    prędkością 140 km/h.
    Komentatorzy kreślący wówczas widmo drogowej apokalipsy... mieli rację.
    W 2011 roku na polskich drogach zginęło o 282 osób więcej niż w roku 2010."

    Widać to działa mniej więcej jak w tym przysłowiu - kowal zawinił a
    Cygana powiesili. Na autostradzie podnieśli prędkość - wtedy mieliśmy ze
    300 km autostrad, a tu nagle zabitych 282 osoby. Ale może na wszystkich
    drogach, a nie tylko tych autostradach? W dodatku przecież miały być
    takie bezpieczne... :-)

    T.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 29. Data: 2014-02-27 13:50:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello T.,

> [...]
    > 300 km autostrad, a tu nagle zabitych 282 osoby. Ale może na wszystkich
    > drogach, a nie tylko tych autostradach? W dodatku przecież miały być

    Ale doczytaj kilka zdań dalej, proszę.

    > T.
    > ---

    Niewłaściwy delimiter.

    > Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego
    > oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

    Po co ten spam? Wyłącz to - tylko drażni.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2014-02-27 17:35:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-02-27 01:29, Tomasz Pyra wrote:

    > Zakładając że kierowcy stosują się do ograniczenia prędkości

    GIGO.

    Shrek.