-
71. Data: 2011-11-09 13:14:36
Temat: Re: Ile paliwa potrzeba dla świateł ;-)
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Sebastian Kaliszewski" napisał w
>[*] dla czepialskich -- tak wiem, że sprawność alternatora to nie
>100%, ale:
>2) na biegu jałowym w normalnym samochodzie zużycie paliwa jest
>niezależne od świecenia lub nie.
Ma ktos miernik/komputer i moze potwierdzic ze faktycznie niezalezne ?
Ja tylko kiepski pomiar w gaznikowcu zrobilem, tam nie bylo
zauwazalne.
Jeszcze jedna zlosliwosc - na wolnych obrotach moze troche napiecie
spasc po wlaczeniu swiatel, i to moze powodowac rozne bledy pomiaru
spalania.
J.
-
72. Data: 2011-11-09 14:23:20
Temat: Re: Ile paliwa potrzeba dla świateł ;-)
Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>
Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał(a):
> kogutek wrote:
> > RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):
> >
> >> Hello AZ,
> >>
> >> Monday, November 7, 2011, 9:09:21 PM, you wrote:
> >>
> >>>> Pewnie jakieś 10% o ile nie mniej.
> >>>> No wiesz, rzadko sie zdarza jechać 100 km z pedałem w podłodze.
> >>>> Wartość opałowa benzyny to 43 MJ/kg, czyli ok. 30 MJ/litr
> >>>> Do wytworzenia 110 J energii potrzeba 0,0000037 litra benzyny, a biorąc
> >>>> pod uwagę sprawnośc przemiany na poziomie 20%, opory napędu alternatora,
> >>>> jego sprawność itp, itd nie wyjdzie więcej, jak jakieś mililitry.
> >>> Eee? Samochod zeby toczyc sie 100 km/h potrzebuje pewno pare kW, moze 8?
> >> Może 20?
> >>
> >>> Spalasz przy tym 7,5l, zalozmy na rowno 8,0, wiec wychodzi 0,11 l, jakby
> >>> doliczyc jeszcze sprawnosc alternatora/opory to wyjdzie jeszcze wiecej.
> >>> Moze niekoniecznie te 0,23 l ale watpie tez zeby bylo mniej niz 0,1.
> >> Mniej.
> >>
> > więcej, około 0,2. Napisał że 88 kW i pali 7,5 litra. Dla 88kW potrzeba pod 1
> 0
> > litrów na godzinę. Łatwo to policzyć bo znana jest wartość opałowa benzyny.
> > 7,5 litra to 60kWh. Tyle można uzyskać jak spalić paliwo ze stu procentową
> > sprawnością. I z taką się spala w silniku. Ale na pracę mechaniczną zamienia
> > się z tego od kilku do trzydziestu kilku procent. Zależy to od typu silnika (
> > wysokoprężny czy iskrowy), jego pojemności ( małe mniej sprawne duże bardziej
> > sprawne) i warunków w jakich pracuje (trasa albo zakorkowane miasto). Według
> > mnie samochód z silnikiem benzynowym eksploatowany w mieście może mieć średni
> ą
> > sprawność z 12-15 procent. Sporo mocy potrzebuje żeby się sam kręcił, na
> > zasilanie pompy oleju, pompy wody, pokonanie oporów ruchu. Na oko ze dwa
> > kilowaty dla silników do 1000 z trzy kilowaty pomiędzy 1000 a 2000 pojemności
> .
> > To mocy mechanicznej zostaje 88x0,15 - 2,5=10kW. Litr na kilowata wychodzi.
> > Inaczej nie chce. Sprawność alternatora jest w okolicach 50%.
>
>
> Że co?????
>
> > To daje ponad
> > 0,2 litra na 0,11kWh.
>
> Nie daje.
>
> > Kilowatogodzina wytworzona w samochodzie jest cirka
> > jebałt 10 razy droższa niż z gniazdka. Oczywiście mogłem się pomylić.
>
> Oczywiście. Co też uczyniłeś.
>
> Ale nie
> > więcej niż 20% i do końca nie wiadomo w którą stronę.
> >
>
> Pomyliłeś się istotnie więcej niż 20% :)
>
> pzdr
> \SK
Dokąd nie przedstawisz swojego wyliczenia. Krok po kroku jak ja to zrobiłem. I
z opisam dlaczego tak a nie inaczej. To ja mam rację. A Twoje pisanie jest
mniej warte niż zeszłoroczny śnieg. Możesz się ze mną nie zgadzać. Ale jak nie
potrafisz udowodnić dlaczego to się nie liczysz.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
73. Data: 2011-11-10 00:09:57
Temat: Re: Ile paliwa potrzeba dla świateł ;-)
Od: "Bugatti" <s...@m...pl>
Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości:
> więcej, około 0,2. Napisał że 88 kW i pali 7,5 litra. Dla 88kW potrzeba
> pod 10
> litrów na godzinę.
88kW i 10 l paliwa na 1 godzinę. kogutek a uwzględniłeś prędkość średnią,
baaaa - masę pojazdu, opory ruchu, sprawność "paliwowa" silnika (nie wiem
jak to się konkretnie nazywało, ale chodzi i jednostkowe zużycie paliwa w f.
obciążenia - jakbyś chciał to mogę Ci odszukać). A tak wogóle to nie
rozumiem jednostki l/godz. - chyba chodzi Ci o zużycie w f. mth.
> Łatwo to policzyć bo znana jest wartość opałowa benzyny.
> 7,5 litra to 60kWh.
tyle że jak jedziesz z v. średnią miastową np. 20 km/h to z drugiej strony w
trasie również zużyjesz 7,5 ale przyjedzisz dłuższy dystans (bo v. średnia
wzrośnie) więc proszę Cię nie zamieniaj zużycia paliwa na funkcję energii bo
to jest bez sensu w kwestii eksploatacji. Pokaż mi jakąś publikację gdzie
dokonywane takie translacje jednostek.
> Tyle można uzyskać jak spalić paliwo ze stu procentową
> sprawnością. I z taką się spala w silniku.
No to teraz kogutek pojechałeś. Paliwo w żadnym silniku nie spala się z 100%
sprawnością. Gdyby tak było to nie mielibyśmy emisji węglowodorów (które są
wynikiem niespalonego paliwa+wyskiej temp. spalania) i innych cząstek
stałych (w ZS-ach). Dużo czytam twoich postów. Pamiętam kiedyś się
kłóciliśmy i jak widać myślałem że się poprawiłeś ale nadal masz braki.
> Ale na pracę mechaniczną zamienia
> się z tego od kilku do trzydziestu kilku procent.
Do tego jeszcze odejmij sprawność napędu, zresztą przy jeździe w mieście
ciężko określić sprawność przy ciągłej zmianie obciążenia.
> Według
> mnie samochód z silnikiem benzynowym eksploatowany w mieście może mieć
> średnią
> sprawność z 12-15 procent. Sporo mocy potrzebuje żeby się sam kręcił, na
> zasilanie pompy oleju, pompy wody, pokonanie oporów ruchu. Na oko ze dwa
> kilowaty dla silników do 1000 z trzy kilowaty pomiędzy 1000 a 2000
> pojemności.
> To mocy mechanicznej zostaje 88x0,15 - 2,5=10kW. Litr na kilowata
> wychodzi.
> Inaczej nie chce. Sprawność alternatora jest w okolicach 50%. To daje
> ponad
> 0,2 litra na 0,11kWh. Kilowatogodzina wytworzona w samochodzie jest cirka
> jebałt 10 razy droższa niż z gniazdka. Oczywiście mogłem się pomylić. Ale
> nie
> więcej niż 20% i do końca nie wiadomo w którą stronę.
Tutaj przyznam szczerze nie liczyłem ale przy jeździe ze *stałą* prędkością
ok. 60 km/h dla auta o masie 1200 kg będzie może 10 kW. Inaczej ma się
sprawa przy pełnym obciążeniu Weźmy taki wykres z hamowni np. 1.9 TDI który
ma dla 2000 obr powiedźmy 350 Nm przy *pełnym obciążeniu* na IV biegu ma ok.
95 bhp -
http://imageshack.us/f/825/superbwykreschipprivlq.jp
g/
(linie pogrubione to chip) wykres wrzucam jaki mam pod ręką - nie chcę
reklamowac tej firmy.
Jak jedziesz w mieście to nie zawsze masz buta na maxa - a już w
szczególności na IV biegu...no chyba że slimaczysz...ale o to Ci nie
podjerzewam.
Na I biegu (mam na myśli starty ze świateł) przy 2000obr. będziesz miał
trochę więcej Nm a więc więcej bhp...aczkolwiek gadanie ile auto ma mocy
jest nielogiczne bo wówczas silnik jest zbyt mało obciążony gdyż wysoka
wartość przełożenia I biegu w znaczny sposób *odciąża* silniki - czemu tak
twierdze ? Prosty przykład : wjeżdzasz na górę rowerem na I lub na np. IV
zębatce -kiedy będą Cię nogi bardziej boleć (bardziej obciążone) -
oczywiście na IV zębatce.
W każdym razie nadal nie uwzględniasz masy auta w obliczeniach - ale mnie to
wisi bo podawanie zużycia paliwa i przeliczanie na jednostkę energii jest
beznadziejne i beznsensowne - i ta uwaga dot. wszystkich w tymże wątku.
Pozdr.
--
Bugatti