  • 31. Data: 2012-02-08 07:28:59
    Temat: Re: Ile benzyny na rozruch przy LPG
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    Użytkownik "Cezary Daniluk" <c...@n...com>

    > Stag 300 Premium ma taką możliwość ;) raz testowałem ją bardziej dla
    > zabawy niż z konieczności, wszak trzeba dbać o pompę paliwa co jest w
    > zbiorniku :)

    hmm
    a ja mam staga 200 - może nie potrafiłem wejść w ten tryb?
    tyle że niekoniecznie musi to byc zalezne od centrali LPG
    bo jezeli ECU samochodu nie daje sygnału na wtryskiwacze przy braku
    ciśnienia Pb to żadna sekwencja nie ma szans.

  • 32. Data: 2012-02-08 08:35:14
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On Feb 8, 7:28 am, "PM" <x...@w...pl> wrote:
> [...]

    > bo jezeli ECU samochodu nie daje sygnału na wtryskiwacze przy braku
    > ciśnienia Pb to żadna sekwencja nie ma szans.

    U mnie napisane jest w instrukcji że trzeba włączać zapłon z
    wciśniętym guzikiem na centralce, tyle że ja to testowałem latem :)
    nie zimą :)

    Pozdrawiam !

  • 33. Data: 2012-02-08 09:51:33
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@c...com>

    >U mnie napisane jest w instrukcji że trzeba włączać zapłon z
    >wciśniętym guzikiem na centralce, tyle że ja to testowałem latem :)
    >nie zimą :)

    tak robiłem
    silnik był juz rozgrzany (prawie do temp przełączenia)
    ale nie poszło ;-(

  • 34. Data: 2012-02-08 15:00:25
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Maciek wrote:
    > Pytanie do posiadaczy starszych instalacji gazowych - orientujecie
    > sie, ile benzyny moze zuzywac przecietny silnik 1,8 w ciagu pierwszej
    > minuty (pi*drzwi) po uruchomieniu na mrozie? Setke, pol litra...?

    Nie wiem, wiem ze u mnie przelacza sie obecnie po 3km silnik podobnej
    pojemnosci.
    Srednio ROCZNIE potrzeba na 100km oprocz gazu jeszcze 1L benzyny (na rozruchy).
    Gaz najlepiej miec w sloneczej Californi w duzym V8. Opcje startu na gazie tez
    mam no ale parownik sie nie wyrobi z podgrzewaniem gazu przeciez. Nie
    testowalem.

    No i wtryski "waldemary" (valtek) sie czasami kleja totez mam podgrzewacz ktory
    mniej wiecej dziala (bo nie jest idealnei zaprojektowany).

  • 35. Data: 2012-02-08 16:01:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Cezary Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    >sam masz złom...
    >Każda pożądna instl. IV gen nie przełączy sie na LPG przed
    >osiągnięciem temp. silnika min ok 30-40 stopni bo nawet nie da sie
    >ustawić mniej. Żeby przełączała wczesniej trzeba użyć druciarstwa
    >przy czujnikach temperatury.

    Tylko czemu to nazywac porzadna instalacja.

    J.

  • 36. Data: 2012-02-08 16:09:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Drugą generację w największe mrozy odpalałem bez żadnych dodatkowych
    >ceregieli. Szybkie skrobanie szyb na wolnych obrotach (może minuta)
    >wsiadałem i po pierwszej przygazówce silnik przełączał się na lpg.
    >Nic się nie psuło nie zjarało.

    Jak ja swoja I generacje w najwieksze mrozy odpalalem wprost na gazie,
    to wlasnie gdzies po minucie, moze 30s gasl.
    A potem byl klopot z ponownym zapaleniem ( i przydawal sie akumulator
    o duzej pojemnosci :-))

    >Regeneracja parownika po 3 latach (45 tys. przebiegu) Koszt 300 zł.

    A nowy kosztowal 350 czy 299 ? :-)

    Moj przejechal 2x wiecej i ciagle nie zglaszal problemow.
    Mimo ze silnik byl zazwyczaj uruchamiany wprost na gazie - przy
    srednich mrozach sobie radzil.

    >W sekwencji MUSI się nagrzać do 30 stopni bo inaczej nie pojedzie.
    >:-)
    >Tak gazownicy twierdzą. Regenerację gazownika chyba też zaliczyłem po
    >podobnym przebiegu. Za to wtryski trzeba czyścić co rok mimo
    >tankowania polecanego przez gazowników "najczystszego gazu z naszej
    >stacji".

    Ja po paru latach filterek zmienilem ... smiem twierdzic ze absolutnie
    bez potrzeby.

    Ze dwa razy udalo mi sie zatankowac cos dziwnego, po ktorym nie chcial
    zapalac na gazie, ale to pomoglo spuszczenie czegos tam z parownika na
    goraco.

    J.

  • 37. Data: 2012-02-08 18:29:48
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 07 Feb 2012 19:02:25 +0100, w <jgrovi$49k$1@inews.gazeta.pl>, kamil d
    <k...@t...pl> napisał(-a):

    > Z tym, że po odpaleniu zostawiam go na 5min, potem po ruszeniu bardzo
    > szybko się nagrzewa, 2km jazdy i włącza się gaz. Jeśli ruszam od razu to
    > nagrzewa się dużo dłużej. 1.6, IV gen.

    Zasłoń reduktor (i węże koło niego).

  • 38. Data: 2012-02-08 18:31:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 07 Feb 2012 22:00:24 +0100, w <jgs3d1$lob$1@news.task.gda.pl>, Cezary
    Daniluk <c...@n...com> napisał(-a):

    > To że mój samochód osiąga ją na parowniku po 1,5km jazdy przy ~-15 do
    > -18 tylko dobrze świadczy o jego układzie chłodzenia i tyle.

    Albo źle o sprawności silnika ;p.

  • 39. Data: 2012-02-08 18:33:39
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 7 Feb 2012 20:38:57 +0100, w <jgruki$mlr$1@inews.gazeta.pl>, "Kuba \(aka
    cita\)" <y...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > przełączała wczesniej trzeba użyć druciarstwa przy czujnikach temperatury.

    Niekoniecznie -- są też podgrzewacze temp. wody. Tylko alternator musi dać radę
    :).

  • 40. Data: 2012-02-09 10:41:09
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On Feb 8, 6:31 pm, "r...@k...pl" <r...@k...pl> wrote:

    > Albo źle o sprawności silnika ;p.

    Nie ma silnika o sprawności 100% - wtedy układ chłodzenia były
    zbędny :P
    Sądzę, że w nowych konstrukcjach szybkość nagrzewania zależy tylko i
    wyłącznie od sprawności układu chłodzenia, może też od materiału z
    jakiego wykonany jest silnik.

    Mój z zewnątrz jest w 100% aluminiowy, może to też ma wpływ na
    szybkość nagrzewania, wszak łatwiej nagrzać blok aluminiowy niż blok
    żeliwny :)

    Pozdrawiam !