  • 11. Data: 2007-02-18 22:33:18
    Temat: Re: ISP a KONKURENCYJNO- Przyszo kto zostanie- cennikowe przykady. PROBLEMY ISP z TPSA
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Sun, 18 Feb 2007 22:52:59 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > Akurat ATM i FR to nie sa zle technologie, latwo nadaja sie do
    > wiekszej ilosci zastosowan niz Ethernet. Tyle ze sa drozsze.

    Ciężarówka też nie jest złym samochodem, można nią przewieźć znacznie
    więcej niż osobówką, tyle że jest droższa w eksploatacji a w pewnych
    zastosowaniach zupełnie wystarcza maluchm zwłaszcza że w tym drugim
    przypadku nie trzeba płacić dodatkowo podatku drogowego (opłata za port).

    --
    futszaK
    0601061867

  • 12. Data: 2007-02-18 22:42:30
    Temat: Re: ISP a KONKURENCYJNOŚĆ- Przyszłość kto zostanie??- cennikowe przykłady. PROBLEMY ISP z TPSA
    Od: "Stiwi" <s...@p...onet.pl>

    > Dla przykładu podam że łącza oferowane mi przez TP to (ceny brutto)
    > oddział Białystok
    > wolunen 10MB ATM - 5 tys zł
    > 20MB ATM - prawie 7 tys
    > przy wolumenie pow 30MB cena za 1 mb to okolo 300zł
    > + dzierżawa konwertera>Ethernet 1450zł (obecnie jest juz zmiana i około
    > 800zł)
    > podkreślam ze nie jest to usługa Global Access (bez BGP- za ponad 10 tys
    > za
    > 10MB)

    Czy aby nie pomyliles jednostek MB z Mb ?
    80Mbitow za 5.000pln, to ~ 65pln za Mbit. Cos mi sie nie wydaje, zeby TP
    miala takie ceny.

    Pozdrawiam,
    Sebastian.

  • 13. Data: 2007-02-18 22:54:28
    Od: Daniel <d...@d...poczta.fm>

    nie ISP napisał(a):
    > heee...
    > nie ma Pan pojęcia co pisze....
    > W Boonn firma kupuje symetryka 15MB z PBG od Operatora korzystającego z
    > Crossroads w Level3 i cena takiego łącza kosztuje 450EU. i gdzie tu radość?

    A co to jest PBG? Protocol Border Gateway?

    Daniel

  • 14. Data: 2007-02-19 00:12:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

  • 15. Data: 2007-02-19 08:33:38
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Mon, 19 Feb 2007 01:12:30 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > Odpowiednikiem malucha nie jest Ethernet, a raczej modem 9600
    > z programowym MNP5. I mysle tu o tym "nowym" maluchu, bo PF126P
    > to 300 bps.

    nie czepiajmy się szczegółów, w zasadzie modemów 9600 się nie stosuje, a
    maluchy to i owszem bo do wożenia na przykład dokumentów czy pizzy w
    zupełności się nadają i nic nie zapowiada aby coś w tej kwestii się
    zmieniło w przeciągu najbliższych kilkunastu lat poza naturalnym
    wyeksploatowaniem się w/w

    > Chyba nie myslisz ze ta oplata jest jakas cecha ATM (lub FR)? Rownie
    > dobrze mozna chciec pieniedzy za dowolny port, albo za kolor fazy
    > w gniazdkach.

    nie sądzisz że zbaczamy za bardzo od meritum sprawy ?

    fTP usiłuje na siłe uszczęśliwiać klientów doprowadzaniem przyłączy FR (i
    wstawiania kolejnego grata w postaci cisco które robi za przejściówke
    FR-ethernet) czy ATM zamiast doprowadzić klientowi kupującemu Internet port
    fast/gigabit-ethernet tak jak robią to inni dostawcy.

  • 16. Data: 2007-02-19 09:02:16
    Od: "zasiu" <z...@w...to.gower.peel>

> [...]
    > port
    > fast/gigabit-ethernet tak jak robią to inni dostawcy.

    I co Twoim zdaniem Tepsa powinna zrobić? Wymienić pudła w całym szkielecie
    na gigabitowe? Kto zapłaci za tą zmianę?

    Mają ATM i FR, to sprzedają ATM i FR. Jak chcesz mieć na tym Ethernet, to
    konwertujesz. Proste.

    pozdr
    zasiu

  • 17. Data: 2007-02-19 10:29:43
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Mon, 19 Feb 2007 10:02:16 +0100, zasiu wrote:

    > I co Twoim zdaniem Tepsa powinna zrobiae? Wymieniae pud?a w ca?ym szkielecie
    > na gigabitowe? Kto zap?aci za t? zmian??
    > Maj? ATM i FR, to sprzedaj? ATM i FR. Jak chcesz mieae na tym Ethernet, to
    > konwertujesz. Proste.

    ależ to w jakiej technologii jest szkielet to jest sprawa operatora, zaś
    sposób dostawczania usługi powinien być jak najbardziej dogodny dla
    klienta

    gdybym ja wychodził z podobnego założenia to bym wojował ze swoimi
    klientami o wirusy a za rozsyłanie śmieci po sieci bym blokował im dostep,
    tyle że tak dziwnie się złożyło że przepływ pieniędzy jest od moich
    klientów do mnie a nie odwrotnie, wiec staram się tak kreować swoje usługi
    aby było to jak najbardziej dogodne DLA KLIENTÓW

  • 18. Data: 2007-02-19 10:34:09
    Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Sun, 18 Feb 2007 23:54:28 +0100 I had a dream that Daniel
    <d...@d...poczta.fm> wrote:
    >A co to jest PBG? Protocol Border Gateway?

    No wiesz, to właśnie goście, co nie odróżniają bajta od bita, ISP od SIP,
    PGB od BGP, co zdanie walą błędy ortograficzne itp itp, śmią oceniać tutaj,
    kto na pojęcie, a kto nie, jeszcze próbując zainteresować swoimi urojeniami
    biedny UKE, jak gdyby nasza Pani Ania nie miała nic innego do roboty.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 19. Data: 2007-02-19 10:36:26
    Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Sun, 18 Feb 2007 15:21:59 +0100 I had a dream that Marcin Kuczera
    <m...@l...usun-to.pl> wrote:
    >i większość poważny dostawców może sobie taką ofertę (bez bgp) wsadzić w
    >dupe i przekręcić w poprzek.

    Niedawno, w miejscowości, gdzie jest tylko TPSA, wziąłem od nich ATM
    z BGP - łącze troszkę większe, a dużo tańsze. Jak ktoś się nie umie
    targować, to niech płaci, nawet dużo, ale niech nie obarcza swoimi
    niepowodzeniami UKE!

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 20. Data: 2007-02-19 11:20:12
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    zasiu napisał(a):
    [..]

    > I co Twoim zdaniem Tepsa powinna zrobić? Wymienić pudła w całym szkielecie
    > na gigabitowe? Kto zapłaci za tą zmianę?

    Już zapłaciłeś jeżeli płacisz fTP ;)

    > Mają ATM i FR, to sprzedają ATM i FR. Jak chcesz mieć na tym Ethernet, to
    > konwertujesz. Proste.

    Mają ATM i FR gdyż porty GE mają tylko w szkieletowych routerach i taki dostęp
    też sprzedają.