  • 1. Data: 2010-10-28 07:35:18
    Temat: IBM T42 zasilany z akumulatora?
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Witam

    Czy ktos moze wie jakie moze byc minimalne napiecie
    zasilania tego laptopa? Zasilacz ma nominalnie 16V.

    Potrzebuje zasilic go w aucie i wolalbym nie uzywac
    jakis przetwornic DC/AC i zasilacza...

    Moze ktos wie na 100% czy moge go po prostu bezposrednio
    do akumulatora podlaczyc?

    Jakub

  • 2. Data: 2010-10-28 08:42:04
    Temat: Re: IBM T42 zasilany z akumulatora?
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 28 Oct 2010 09:35:18 +0200, Jakub Jewuła napisał(a):

> [...]
    > zasilania tego laptopa? Zasilacz ma nominalnie 16V.
    >
    > Potrzebuje zasilic go w aucie i wolalbym nie uzywac

    Obawiam się, że jednak trzeba będzie. Zasilacz samochodowy uniwersalny z
    wyjściem na 16V.

    > Moze ktos wie na 100% czy moge go po prostu bezposrednio
    > do akumulatora podlaczyc?

    Nie zadziała.

    "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem
    all that unusual to be drinking with a White Rabbit, a short guy who
    resembled Bertrand Russell, a grinning Cat, and my old friend Luke
    Raynard, who was singing Irish ballads while a peculiar landscape
    shifted from mural to reality at his back."

  • 3. Data: 2010-10-28 08:54:52
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał w
    wiadomości news:own9l4v0d9ud$.92flx96u41t4.dlg@40tude.net...
    > Obawiam się, że jednak trzeba będzie. Zasilacz samochodowy uniwersalny z
    > wyjściem na 16V.
    > Nie zadziała.

    No trudno - kolejny grat do noszenia :(

  • 4. Data: 2010-10-28 09:04:50
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-10-28 09:35, Jakub Jewuła pisze:
> [...]
    > jakis przetwornic DC/AC i zasilacza...
    >
    > Moze ktos wie na 100% czy moge go po prostu bezposrednio
    Do akumulatora to może nie, bo 12v to troche mało, ale w sprawnym aucie
    ze sprawnym ładowaniem około 13.8-14v będzie podczas pracy silnika,
    działać laptop będzie na 100% (sprawdzałem dawno temu, nie pamiętam czy
    T42 ale któryś z pancerników ibm), najwyżej nie naładuje swojej baterii.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2010-10-28 09:37:26
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> wrote in message
    > Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał
    > w wiadomości news:own9l4v0d9ud$.92flx96u41t4.dlg@40tude.net...
    >
    > No trudno - kolejny grat do noszenia :(

    Nie musi być duży grat.
    Poszukaj zasilacza samochodowego do laptopa, -ów (bo może trafisz
    na cos uniwersalnego) gdzie będziesz miał przetwornicę DC/DC
    z 12V na 18-20V i wtedy zasilisz z akumulatora.
    Ja kupiłem kiedyś stareńki zasilacz od Compaq'a, zmieniłem wtyczkę
    do laptopa i hula.

    MB

  • 6. Data: 2010-10-28 09:40:32
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 28 Oct 2010 11:37:26 +0200, michalek napisał(a):

> [...]

    > na cos uniwersalnego) gdzie będziesz miał przetwornicę DC/DC
    > z 12V na 18-20V i wtedy zasilisz z akumulatora.

    Zasilacz tego typu to nie problem - od 14 do 20V ustawiane przełącznikiem.

    Może też być maleńska przetwornica samochodowa do instalacji "na stałe"
    przez gniazdko zapalniczki albo do akumulatora z wyjściem na 220V i wtedy
    zwykły zasilacz sieciowy który i tak się z reguły nosi przy sobie
    wystarczy.

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 7. Data: 2010-10-28 09:41:30
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 28 Oct 2010 11:04:50 +0200, BartekK napisał(a):

> [...]
    > działać laptop będzie na 100% (sprawdzałem dawno temu, nie pamiętam czy
    > T42 ale któryś z pancerników ibm), najwyżej nie naładuje swojej baterii.

    Pytanie jak długo będzie tak działać.

    "Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

  • 8. Data: 2010-10-28 10:06:10
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-10-28 11:41, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Pytanie jak długo będzie tak działać.
    Mój przypadek wiem działał przynajmniej tak ze 2 lata, był zamontowany
    na stałe w ciężarówce :)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 9. Data: 2010-10-28 11:37:32
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

    > Mój przypadek wiem działał przynajmniej tak ze 2 lata, był zamontowany na
    > stałe w ciężarówce :)

    To ciężarówki już nie mają 24V instalacji?

  • 10. Data: 2010-10-28 14:46:50
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

> [...]
    > jakis przetwornic DC/AC i zasilacza...
    >
    > Moze ktos wie na 100% czy moge go po prostu bezposrednio

    Sa takie urzadzenia:

    http://allegro.pl/zasilacz-samochodowy-do-wszystkich
    -modeli-laptop-i1283279167.html

    Uzywam, jest OK