  • 21. Data: 2015-08-20 21:26:45
    Temat: Re: I to jest cos ciekawego
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "T."

    Tu jest trochę dzisiejszych nowości w temacie zbiorników, wodoru i
    bezpieczeństwa.

    http://glowny-mechanik.pl/jak-rozwiazano-problemy-z-
    bezpieczenstwem-w-wodorowej-toyocie-mirai/

    Faktem jest, że technologia wykonania zbiornika zapewnia nieprzenikanie
    wodoru. Swoją drogą ciekawe jest sformułowanie "zbiorniki są obłożone
    dookoła czujnikami wodoru"... :-)
    ---
    "
    Tankowanie

    Tankowanie Toyoty Mirai przebiega nieco inaczej niż napełnianie
    standardowego baku benzyną czy olejem napędowym. Aby uniknąć wszelkich
    możliwych błędów, jakie może popełnić użytkownik podczas tej procedury,
    zastosowano wiele różnych zabezpieczeń. Dysza na końcu dozownika ma
    mechaniczny zamek, który zapewnia doskonałe połączenie z wlotem paliwa w
    samochodzie. Jeżeli zamek nie zostanie prawidłowo zamknięty, tankowanie się
    nie rozpocznie. Czujniki ciśnienia wykrywają najmniejsze wycieki na złączu
    między dozownikiem a wlotem, które przerywają tankowanie w razie wykrycia
    nieprawidłowości. Ściśle kontrolowane jest tempo pompowania, aby uniknąć
    niebezpiecznego wzrostu temperatury.
    "

    Czyż nie przypomina to tankowania LPG ? Kiedyś, jak mi się nie zatrzasnęło
    to potem stacja przez 2 godziny była nieczynna :-)

  • 22. Data: 2015-08-25 17:48:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Jacek wrote:

    > "pojazd napędza energia elektryczna, która powstaje w wyniku reakcji
    > wodoru z tlenem, a jej jedynym efektem ubocznym jest... para wodna."
    > Motyla noga! A to ciekawe. Para wodna.
    > Jacek

    a co według Ciebie jest produktem reakcji?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 23. Data: 2015-08-28 03:45:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin N" <m...@o...pl> wrote in message
> [...]
    rzedazy-w-grudniu/

    > Te nowe eko-samochody skupiają się zawsze na kształcie pojazdy. Starają
    > się zrobić niski współczynnik oporu, żeby poprawić zasięgi.
    >
    > Czemu tak się nie starają w zwykłych samochodach, tylko często budują
    > klocki z oporem cegły?
    >
    > Zrobiliby jakiś mały lekki samochód w kształcie kropli wody i spalałby 4
    > litry na 100 po mieście i 3 litry w trasie. Benzyny!
    >
    > No tak, ale kto wtedy kupiłby te eko-cuda za grubą kasiorę...

    Jak taka Toyota Mirai za $60000 USD wygląda przy Tesla Model S
    za podobne pieniądze?