  • 1. Data: 2012-05-11 02:54:33
    Temat: I RMS dla kondensatorów ceramicznych SMD
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    Nigdzie nie mogę znaleźć informacji o I RMS dla kondensatorów
    ceramicznych KEMET.

    Dokładnie chodzi mi o ten C1210C225K1RAC (TME).
    Za cholerę w żadnym katalogu nie ma tego.

    Może jest jakiś ogólna choćby "zakres" dla X7R ?

    Taki np. TDK podaje dla swoich multilayer ceramic (czyli jakby to samo)
    , powiedzmy dla C3216X7R2A105M , że I RMS = 9 A.

    Czy to jest tak, że generalnie wielowarstwowe ceramiczne mają spory prąd
    I RMS ?

    Wystarczy mi, jak ten C1210C225K1RAC będzie miał z 600mA... Ale cholera
    że go wie ??

    Potrzebny mi jakiś low ESR, tak 2.2uf - 10uF, na 100, z I RMS > 0.6A

  • 2. Data: 2012-05-11 08:24:05
    Temat: Re: I RMS dla kondensatorów ceramicznych SMD
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "sundayman" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy to jest tak, że generalnie wielowarstwowe ceramiczne mają spory prąd I
    > RMS ?

    Wydaje mi się (intuicja nie podparta wiedzą), że w przypadku ceramicznych
    jedynym istotnym parametrem decydującym o IRMS jest ilość wydzielanego
    ciepła i związany z tym wzrost temperatury. Mając parametry typu stratność
    można to jakoś oszacować a znając gabaryty można mniej więcej wiedzieć o ile
    K (czy C) temperatura się podniesie. Jak przyjmiesz wzrost temperatury o 10
    stopni i wyjdzie Ci więcej niż potrzebujesz to chyba możesz spać spokojnie
    bo jest to chyba bardzo ostrożne oszacowanie.
    P.G.

  • 3. Data: 2012-05-11 10:03:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup
    >Dokładnie chodzi mi o ten C1210C225K1RAC (TME).
    >Za cholerę w żadnym katalogu nie ma tego.
    >Czy to jest tak, że generalnie wielowarstwowe ceramiczne mają spory
    >prąd I RMS ?

    Bo to bylo tak - dawno, dawno temu, prad byl spory, i w dodatku
    ograniczony czestotliwoscia, pojemnoscia i napieciem.
    Jak czestotliwosci i pojemnosci byly niskie, to i prad byl niski i nie
    bylo potrzeby go podawac.

    Widac niektorzy nie zauwazyli wzrostu jednego i drugiego :-)

    Ale popatrz jeszcze na parametr Dissipation Factor.
    Wspolczynnik strat ? Kilka procent.

    Jak mamy 0.6A i 100V, czyli 60W mocy biernej, to kilka % od tego spali
    malutki element SMD.
    Juz slyszalem o takich co przetopili trymery w filtrach antenowych :-)

    Przy okazji - strasznie wysoki ten DF. I nie wiadomo co mu szkodzi
    bardziej - prad czy napiecie.

    J.

  • 4. Data: 2012-05-11 11:01:38
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2012-05-11 02:54, sundayman pisze:

> [...]
    >
    > Taki np. TDK podaje dla swoich multilayer ceramic (czyli jakby to samo)
    > , powiedzmy dla C3216X7R2A105M , że I RMS = 9 A.

    A to czytałeś?

    www.tdk.com/pdf/cap_ripple_current.pdf

    I to:
    http://ecadigitallibrary.com/pdf/CARTSEUROPE08/2_2.p
    df

    Bo ten temat też mnie interesował, ale oba linki z pierwszej strony
    guglarki ;)

    Być może jednak potrzebujesz jednak odrobinę większe kondensatory. Ja w
    "trudne miejsca" daję jednak trochę inne (włącznie z np X2/Y2).

    Pozdrawiam

    DD

  • 5. Data: 2012-05-12 13:59:19
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > A to czytałeś?
    >
    > www.tdk.com/pdf/cap_ripple_current.pdf

    a nie , a ciekawe. Dzięki.

    > Być może jednak potrzebujesz jednak odrobinę większe kondensatory. Ja w
    > "trudne miejsca" daję jednak trochę inne (włącznie z np X2/Y2).

    to jest kondensator na wejściu przetwornicy. "Oryginalnie" jest właśnie TDK.