eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHybrydy na mrozie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 17

  • 11. Data: 2017-01-10 18:30:42
    Temat: Re: Hybrydy na mrozie
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Wszystko się zgadza, ale w hybrydzie gdy stoisz na światłach a
    akumulator trzeba naładować, to silnik nie chodzi na "jałowych"
    obrotach, tylko na optymalnych.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz


  • 12. Data: 2017-01-10 19:14:51
    Temat: Re: Hybrydy na mrozie
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 10-01-2017 o 13:57, ToMasz pisze:
    >>> porownaniu z latem?
    >>>
    >>
    >> Działają normalnie,
    > ale domniemasz ja my wszyscy, czy używasz

    Nie wiem kim są "my wszyscy", ja piszę z doświadczenia - używam.

    >> prawie tak samo jak w lecie.
    > to dziwne. bo zaletą hybrydy jest to, że może w mieście, korku jechać
    > bez zużywania paliwa. latem na autostradzie, akumulator i napęd
    > elektryczny jest zbędnym balastem

    ale co w tym dziwnego?

    >> Prawie, bo w zimie częściej/dłużej działa silnik spalinowy celem
    >> utrzymania optymalnej temp. silnika i ogrzania wnętrza
    > kaman. jest minus 15 do minus 8. ogrzewanie musi działac non stop.
    > pytanie jest takie. po jakim czasie zaczyna działać? JAkie jest wydajne?

    Nie wiem co musi działać według Ciebie.
    Tak jak pisałem (z doświadczenia), silnik w korku włącza się co jakiś
    czas celem utrzymania optymalnej temp. Wybacz ale nie mierzyłem stoperem
    jaka jest różnica w czasie w stosunku do lata.

    >> jak ktoś
    >> oczywiście włączy klimatyzację ;)
    >> Spalanie jest może około 10% większe.
    > o czego? i gdzie?

    co czego i gdzie?

    Jak ktoś kupuje hybryde, to raczej do miasta. latem
    > jeździ głównie w trybie mieszanym, gdzie ma szanse, dzięki napędowi
    > elektrycznemu, spalać mniej niż typowe 100% spalinowe samochody. Teraz,
    > podczas mrozów tej zalety niema. Bo? Zakładam że przez pierwsze 15 minut
    > silnik zapierdziela na maksa, bo trzeba zagrzać siebie, wnętrze i
    > ładować akumulatory, gdyz przy rozruchu benzyniaka napięcie spadło
    > poniżej 12v. czyli silnik spala odrobinę więcej niż reszta towarzystwa w
    > korku. następnie trzeba jakoś jechać. Przypuszczam że napędem
    > elektrycznym można się podkulać, ale jak wczoraj zawoziłem żonę i
    > dziecko do przedszkola, to zdecydowałem że zostanę w aucie. mało mi dupa
    > do fotela nie przymarzła jak wyłączyłem silnik na 5 minut. czyli?
    > właściciel hybrydy albo ma fotele podgrzewane czapę i rękawice, albo
    > pali benzynę żeby mieć ogrzewanie.
    > I teraz podsumowanie. hybryda na benzynie ostrą zimą spala 10% więcej
    > niż latem w czasie jazdy mieszanej? To co wcześniej napisałem to tylko
    > moje przypuszczenia, wynikłe z logiki. ale podsumowanie pachnie ściemą
    > na kilolmet. raz że wszystkie spalinowce palą conajmniej 10% więcej zimą
    > w czasie jazdy miejskiej. Dwa jeśli hybrydy na swoim kombinowanym
    > napędzie zyskują _tylko_ 10% wobec spalniowców - to ja pierdziele taką
    > ekologię.
    > pytanie pozostaje dalej aktualne. jak w hybrydach działa ogrzewanie i
    > klimatyzacja. Jak się zachowują akumulatory na mrozie. Ale w praktyce,
    > bo teorie to znamy.
    >
    > ToMasz

    Mam wrażenie że chcesz na siłę udowodnić sobie jakąś tezę a nie uzyskać
    informację dlatego wywód jest ciekawy ale nie ma pokrycia w rzeczywistości.

    Tak jak pisałem spalanie w zimie jest około 10% wyższe niż w lecie.
    Przez jakiś czas miałem taką fobie i zapisywałem każde tankowanie i tak
    mniej więcej wychodzi.
    Nie rozumiem za bardzo "ściemy pachnącej na kilometr" (pisownia
    poprawiona) - żeby rozwiać Twoje wątpliwości nie sprzedaję hybryd ;)
    Własny samochód mam zwykły benzynowy i z przyzwyczajenia wolę nim
    jeździć niż hybrydą.
    Sama sprężarka klimatyzacji jest elektryczna (ale to przydaje się w lecie).

    PS. Fotele oczywiście są podgrzewane elektrycznie ale z tego korzysta
    się tylko przez minutę/dwie po długim postoju na mrozie, później jest to
    wręcz niewskazane ;)


  • 13. Data: 2017-01-10 20:47:28
    Temat: Re: Hybrydy na mrozie
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 10 Jan 2017 07:23:23 +0100, Marcin <n...@n...com> wrote:

    >Moze na grupie sa jacys uzytkownicy hybrd i moga sie podzielic
    >wrazeniami jak one dzialaja podczas takich morozow jak ostatnio.

    https://youtu.be/5u_wpjHHXB0?t=7m17s

    Co prawda to jest Prius pierwszej generacji (?) ale jakiś tam pogląd
    jest ;)

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t


  • 14. Data: 2017-01-10 22:27:38
    Temat: Re: Hybrydy na mrozie
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Od tego roku zdaje sie. Czyli zima przed nimi.
    >
    > No i to nie hybrydy, wiec czesc pytan pozostaje.
    >

    Coś jest na rzeczy. Jak zapytałem sprzedawcę o zasięg, to nabrał wody w
    usta i pokazał gustowną aplikację na ścianie salonu, żebym sobie
    poustawiał i sprawdził. Oczywiście niczego się nie dowiedziałem.
    Strasznie jestem ciekaw, jak wygląda ogrzewanie w takim samochodzie.

    Miłego.
    Irek.N.


  • 15. Data: 2017-01-12 17:40:41
    Temat: Re: Hybrydy na mrozie
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>


    > Mam wrażenie że chcesz na siłę udowodnić sobie jakąś tezę a nie uzyskać
    > informację dlatego wywód jest ciekawy ale nie ma pokrycia w rzeczywistości.

    nie. Mówiono nam że wtrysk to zajebista rzecz. tyle że sprzedawane w
    Polsce pierwsze auta z wtryskiem były słabsze i więcej paliły, niz te
    same modele z gaźnikiem. bo? PRawdopodobnie katalizator. który
    przemycono z wtryskiem. TAkich historii można by mnożyć, nie tylko w
    motoryzacji. obawiam się że z hybrydami też tak jest. Clarkson też mówił
    że ekologicznie to on (raz) pojechał do domu Toyotą Aygo i spalił
    niecałe 4 litry na 100. Hybrydą ponad 6. Chciałbym więc mieć informacje
    z pierwszej ręki, a nie powielane z folderów reklamowych.

    > Tak jak pisałem spalanie w zimie jest około 10% wyższe niż w lecie.
    przyjmuję to co powiedziałeś, nie mam doświadczeń, ale trudno mi
    uwierzyć w te +10%. tym bardziej że "jerzu" dał link do filmiku który
    pokazuje coś bardzo innego.

    ToMasz


  • 16. Data: 2017-01-12 18:04:45
    Temat: Re: Hybrydy na mrozie
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 12-01-2017 o 17:40, ToMasz pisze:
    > Mówiono nam że wtrysk to zajebista rzecz. tyle że sprzedawane w
    > Polsce pierwsze auta z wtryskiem były słabsze i więcej paliły, niz te
    > same modele z gaźnikiem. bo? PRawdopodobnie katalizator. który
    > przemycono z wtryskiem. TAkich historii można by mnożyć, nie tylko w
    > motoryzacji. obawiam się że z hybrydami też tak jest. Clarkson też mówił
    > że ekologicznie to on (raz) pojechał do domu Toyotą Aygo i spalił
    > niecałe 4 litry na 100. Hybrydą ponad 6. Chciałbym więc mieć informacje
    > z pierwszej ręki, a nie powielane z folderów reklamowych.

    Nie wiem z czym Clarkson porównywał Toyotę Aygo, jak z np z 2 krotnie
    cięższym/mocniejszym silnikiem to nie dziwne że wyszło mu to co chciał
    dowieść.
    Wszystko można udowodnić jak się sprytnie spreparuje środowisko/warunki.
    Nie powiem Ci jak wszystkie hybrydy czy nawet część z nich się zachowuje
    bo użytkuję tylko jedne model a nawet egzemplarz więc tylko o nim mogę
    Ci cokolwiek powiedzieć z doświadczenia.
    Dla zobrazowania 2 tonowy samochód z silnikiem 3,3l pali ~10,5l/100km w
    lecie i ~11,5l w zimie (jazda głównie miejska z elementem eskpresówki).


  • 17. Data: 2017-01-23 13:36:19
    Temat: Re: Hybrydy na mrozie
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-01-12 o 18:04, klaus pisze:
    > W dniu 12-01-2017 o 17:40, ToMasz pisze:

    > Dla zobrazowania 2 tonowy samochód z silnikiem 3,3l pali ~10,5l/100km
    > w lecie i ~11,5l w zimie (jazda głównie miejska z elementem
    > eskpresówki).

    Nieźle. Dokładnie tyle co moja tojka avensis 2.0 w benzynie.
    Ja też już chce się przerzucić na Lexusa.

    pozdro

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: