  • 41. Data: 2019-09-20 12:35:10
    Temat: Re: Huawei Y6 2019
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 20 Sep 2019 02:58:27 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Daj mi alternatywne rozwiązanie do grup dyskusyjnych ale takie żeby:
    > -synchronizowało(zaznaczało nieprzeczytane, odznaczało przeczytane) posty jak
    korzystam naprzemiennie z telefonu, dwóch komputerów stacjonarnych, tableta
    niezależnie tez od tego jakie tam systemy operacyjne mam zainstalowane
    Wcale tego nie potrzebujesz. Możesz korzystać z newsów tylko w jednym
    miejscu za to dobrze, z namysłem i bez pośpiechu. I newsom i tobie to
    wyjdzie na dobre. A poza tym, czytać i synchronizować możesz sobie via
    google na dowolnym sprzęcie, lecz pisz tylko z jednego miejsca. To są
    czynności rozłączne. A nawet pisz z gógli lecz zawijaj wiersze. Prosta
    grzeczność.

    > -taki dodatkowy wymóg że nic tantalować i konfigurować nie muszę to już fanaberia
    pewnie nazwiesz więc to pomińmy?
    No wiesz, jak chcesz używać samograjów to sprzedaj rozum na Allegro.
    Napisz "nówka nie śmigana, brak śladów użycia, sprzedam tanio lub
    zamienię na komórę". Będziesz wielokomórkowcem wreszcie :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 42. Data: 2019-09-20 12:59:58
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 20.09.2019 Kris <k...@g...com> napisał/a:

> [...]
    niezależnie tez od tego jakie tam systemy operacyjne mam zainstalowane

    Ja korzystam w tym celu z domowego pi (które i tak robi inne rzeczy) i slrn, vide
    sygnaturka.
    Więc mogę newsy poczytać nawet z Nokii E51 :-)

    > -taki dodatkowy wymóg że nic tantalować i konfigurować nie muszę to już fanaberia
    pewnie nazwiesz więc to pomińmy?

    Niestety, trzeba zainstalować klienta ssh.
    Z konfiguracją dobre 2 minuty z życiorysu, ale jednorazowo.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 43. Data: 2019-09-20 13:08:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 września 2019 12:32:47 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > Było wałkowne ze sto razy. Przeszukaj archiwum googlenews bo do tego się
    > akurat nadaje. Na szybko - wygoda korzystania z googlenews w porównaniu
    > z dowolnym czytnikiem wyspecjalizowanym jest żadna. Zwłaszcza kiedy
    > udzielasz się na wielu grupach.

    Udzielam się na kilku grupach, w ulubionych mam kilkanascie i problemów nie widzę

    > stronie. A drugie - gdy piszesz przez googlenews, twój post nie ma
    > znaczników nowego wiersza po kilkudziesięciu znakach. Skutek jest taki
    > że na panoramicznym ekranie mam tekst od lewej do prawej krawędzi i mało
    > sobie głowy nie ukręcam kiedy chcę go przeczytać a dojechawszy do prawej
    > krawędzi zapominam co było przy lewej :), zamiast zgrabnej szpalty
    > długiej na ~70 znaków którą ogarniam jednym spojrzeniem.

    Znowu pewnie problem z narzędziem/czytnikiem z którego korzystasz. W google groups to
    żaden problem
    Nawet kilkuset znakowy tekst bez entera czy innych znaczników końca linii google
    połamie prawidłowo tak że widać go na całym ekranie bez potrzeby przewijania
    Pozwoliłem sobie skopiować Twój tekst i wrzuciłem go jako nowy post na google groups.
    Pozbawiłem go enterów czy tam innych znaczników końca linii
    Nawet przy powiększeniu ekranu do 175% ten kilkuset znakowy tekst mieści się na
    ekranie bez konieczności przewijania lewo-prawo

    https://ifotos.pl/zobacz/175png_qsanepa.png

    A tak to wygląda dla ekranu nie powiększonego(100%)

    https://ifotos.pl/zobacz/100png_qsanepq.png

    Jeśli w swoim czytniku musisz taki niepołamany tekst przesuwac lewo-prawo to znaczy
    że czytnik do bani skoro nie potrafi dopasować teksu do ekranu

    > A jesteś ty i
    > inni góglarze zbyt leniwi by tekst samemu przenosić do nowej linii.

    Ja tam akurat z entera korzystam ale nawet gdyby to ewidentna wada czytnika jest to
    ze nie potrafi tak połamać tekstu żeby nie było konieczności przewijania lewo-prawo.

    > Jest jeszcze kilka innych, mniej istotnych szczegółów, znajdź je sam.

    Mniej wiece zawsze powtarzają się teksty o braku łamaniu i złym kodowaniu
    Czyli walka z problemami które generuje czytnik czytacza.

  • 44. Data: 2019-09-20 13:26:30
    Od: Animka <a...@w...pl>

> [...]
    > inni góglarze zbyt leniwi by tekst samemu przenosić do nowej linii.
    > Jest jeszcze kilka innych, mniej istotnych szczegółów, znajdź je sam.

    Sam korzystasz z przestarzałego i nie rozwijanego czytnika 40tude Dialog
    i masz pretensje do ludzi, których posty wyświetlają się prawidłowo.
    U mnie posty Krisa prawidłowo się wyświetlają.

    --
    animka

  • 45. Data: 2019-09-20 13:39:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    Maciejewski napisał:

> [...]
    >Jeśli w swoim czytniku musisz taki niepołamany tekst przesuwac
    >lewo-prawo to znaczy że czytnik do bani skoro nie potrafi dopasować

    Google lamie, ale czy "prawidlowo ? Inaczej niz intencja autora. Choc
    wcale niekoniecznie - bo jesli autor wpisywal ciurkiem, widac mial
    intencje, zeby bylo ciurkiem ... i dowolnie polamane :-) Dalej -
    znakomicie utrudnia to cytowanie przy odpowiedzi, gdy trzeba wycinac
    fragmenty. No chyba ze znow nowa moda - nic nie wycinamy, zostawiamy
    oryginalny tekst, dopisujemy swoja wypowiedz w calosci. A swoja
    droga - w googlu sie jakos trudno ten enter naciska ? Bo jest pare
    osob, ktore jakby wcale nie naciskaly. Nowe pokolenie, wychowane na
    sms, bez podzialu na akapity ?

    J.

  • 46. Data: 2019-09-20 14:05:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 września 2019 13:42:39 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > A swoja
    > droga - w googlu sie jakos trudno ten enter naciska ?

    Mniej więcej tak samo trudno naciska się enter jak daje spację przed pytajnikiem

    >Bo jest pare
    > osob, ktore jakby wcale nie naciskaly. Nowe pokolenie, wychowane na
    > sms, bez podzialu na akapity ?

    Żaden problem ten enter naciskać i naciskać się staram.
    Ale z drugiej strony posty tych co nie naciskają w google są widoczne dobrze a skoro
    w czytnikach nie połamane to znaczy że czytniki archaiczne;)
    Więc czas je wywalić i zacząć korzysta z bardziej funkcjonalnego narzędzia;)
    Z usenetu korzystam zaledwie od 2007 roku i faktycznie wtedy czytniki miały sens.
    Kilka lat temu przesiadłem się jednak na google i teraz trudno mi wyobrazić sobie
    abym miał korzystac z czytnika.
    Nie ma takiej potrzeby po prostu

  • 47. Data: 2019-09-20 14:44:27
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-09-20 o 14:05, Kris pisze:

    > Mniej więcej tak samo trudno naciska się enter jak daje spację przed pytajnikiem

    > Żaden problem ten enter naciskać i naciskać się staram.

    Z tego co widzę rzadko i niechętnie.

    > Ale z drugiej strony posty tych co nie naciskają w google są widoczne dobrze a
    skoro w czytnikach nie połamane to znaczy że czytniki archaiczne;)

    Nie są dobrze widoczne.
    Dostałeś informacje dlaczego, nie rozumiesz jej czy nie chcesz rozumieć?

    > Więc czas je wywalić i zacząć korzysta z bardziej funkcjonalnego narzędzia;)

    Narzędzie które odstręcza od ciebie rozmówców nie jest funkcjonalne.

    > Z usenetu korzystam zaledwie od 2007 roku i faktycznie wtedy czytniki miały sens.

    Teraz tez mają.

    > Kilka lat temu przesiadłem się jednak na google i teraz trudno mi wyobrazić sobie
    abym miał korzystac z czytnika.
    > Nie ma takiej potrzeby po prostu

    Potrzeba jest, po prostu ty jej nie dostrzegasz.

    pozdrawiam

  • 48. Data: 2019-09-20 15:04:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 września 2019 14:47:05 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

    > Z tego co widzę rzadko i niechętnie.

    Wzrok już też nie ten zapewne;)

    > Nie są dobrze widoczne.

    Są dobrze widoczne. W google. No chyba ze ktoś jakiś mało funkcjonalny czytnik ma to
    i źle mu wyświetla.

    > Dostałeś informacje dlaczego, nie rozumiesz jej czy nie chcesz rozumieć?

    Kilka razy pisałem- w google są dobrze widoczne na jeśli w czytnikach są źle widoczne
    to może warto zmienić/wywalić/skonfigurować inaczej czytnik lub zacząć korzystać z
    innych narzędzi.

    > Narzędzie które odstręcza od ciebie rozmówców nie jest funkcjonalne.

    Odstraszają co najwyżej tych których narzędzia nie potrafią prawidłowo wyświetlić
    tekstu.
    A skoro są już narzędzia co taki tekst wyświetlają prawidłowo więc może warto się
    przełamać i zacząć z nich korzystać.
    Z dorożek ludzie się z czasem przesiedli do tramwajów

    > Teraz tez mają.

    Co za sens w narzędziu które trzeba instalować, które nie potrafi prawidłowo
    wyświetlić tekstu(kłopoty z kodowaniem i łamaniem chociażby),
    które nie potrafi zsynchronizować wiadomości na kilku urządzeniach jednocześnie itp

    > Potrzeba jest, po prostu ty jej nie dostrzegasz.

    Ja takiej potrzeby nie mam. Jak i zresztą coraz więcej userów zapewne
    Chyba już większość do usenetu używa google groups
    Zaryzykuje zresztą stwierdzenie ze usenet obecnie nie zamarł całkowicie własnie
    dzięki google

  • 49. Data: 2019-09-20 15:47:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 września 2019 13:00:00 UTC+2 użytkownik Dominik Ałaszewski napisał:

    > Niestety, trzeba zainstalować klienta ssh.
    > Z konfiguracją dobre 2 minuty z życiorysu, ale jednorazowo.

    Dla Ciebie ok
    Dla mnie nie takie proste- nie moja branża kompletnie i musiałbym zacząć się
    doktoryzować z ssh, zanabyć pi i doktoryzować się z jego obsługi;
    Kogutek pisywał ze Polak uważa że przy robocie trzeba się ujebać bo inaczej zapłata
    się nie należy;)
    Ja chyba niepolak bo wolę prościej, szybciej, bez komplikacji;)

  • 50. Data: 2019-09-20 16:04:56
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

> [...]
    > Są dobrze widoczne. W google. No chyba ze ktoś jakiś mało funkcjonalny czytnik ma

    Strona prawidłowo wyświetla się w Internet
    Explorerze. Chyba, że ktoś ma mało funkcjonalną
    przeglądarkę, to i źle mu wyświetla. Uj ze
    standardami.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.