  • 31. Data: 2017-03-31 19:00:39
    Temat: Re: Historia jednej awarii
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2017-03-31 09:28, Piotr Wyderski wrote:

    > Standard. Nieselektywne wyłączniki nadprądowe są, jak
    > by to powiedzieć... nieselektywne i nie ma się co dziwić,
    > że przy prądzie zwarciowym rzędu kiloampera któryś
    > z losowej przyczyny wyleci pierwszy.
    >
    > Nie chcesz biegać do piwnicy, to sobie zainwestuj w selektywny:
    >
    > http://allegro.pl/s91-wylacznik-selektywny-25ka-cs-2
    0-ep-672482-ge-i6741705051.html

    Selektywność marketoidalna raczej. Zadziała albo nie, zależnie od
    pozostałych elementów instalacji.

  • 32. Data: 2017-03-31 19:39:10
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości

    > Też dokładnie tak mam. Tylko nieco trudno się tłumaczy, po
    > co do kibla idą 2 gigabitowe ethernety i 4 kable antenowe. :-)))

    Problem będzie, gdy trzeba np. zresetować router w sytuacji, gdy ktoś ma
    akurat "Noc Świętojańską"... :)

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

    ---
    Avast.

  • 33. Data: 2017-03-31 19:40:25
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@n...pl> napisał w wiadomości

    > U mnie jeszcze dojdzie drukarka sieciowa, co to gada z ruterem po usb.

    W takim układzie, to chyba raczej będzie prukarka, zwłaszcza, gdyby była
    igłowa :)

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

    ---
    Avast.

  • 34. Data: 2017-03-31 19:45:45
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Czy to takie "nic niezwyklego" ... ale co powiesz, jak 20A wyleci, a 10A
    > nie ?

    Ja bym powiedział, że "hmm, to jakiś 3 raz w tym miesiącu".
    Tak, miałem taki przypadek, jak próbowałem zwalczyć dziwne zwarcie w lodówce
    i nijak nie wychodziło gdzie, bo niskonapięciowe pomiary oporności
    wychodziły dobrze, a jak dostało sieci, to jebut - i leciał główny, a
    "sekcyjny" nadal w stanie roboczym. Sekcyjny 16, główny 25, dobrze, że nie w
    piwnicy... Technologia identyczna, tyle, że główny przed, a tamten już za
    licznikiem. Oczywiście, razem też wylatywały. Nawet próbowałem kamerą
    nakręcić, gdzie się błyśnie, nic z tego. Lodówka poszła na złom, i tak już
    byla złomiasta. Najgorsze, że w upalne lato...

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

    ---
    Avast.

  • 35. Data: 2017-03-31 20:06:35
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 31 Mar 2017 19:45:45 +0200, HF5BS napisał(a):

> [...]
    > "sekcyjny" nadal w stanie roboczym. Sekcyjny 16, główny 25, dobrze, że nie w

    Jeśli te zabezpieczenia to były eski, to takie zachowanie jest
    dopuszczalne - one mają takie charakterystyki zwarciowe, że mają prawo
    wywalać równocześnie.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 36. Data: 2017-03-31 21:36:14
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "badworm" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli te zabezpieczenia to były eski, to takie zachowanie jest
    > dopuszczalne - one mają takie charakterystyki zwarciowe, że mają prawo
    > wywalać równocześnie.

    W tym rzecz, że właśnie nie... to były korki-automaty, takie wkręcane.
    Tym śmieszniejsze, że inne zwarcia, przeciążenia, zwykle nie skutkowały
    wykiszkowaniem się obu.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

    ---
    Avast.

  • 37. Data: 2017-04-01 08:20:56
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "HF5BS" <h...@...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "PeJot" <P...@n...pl> napisał w wiadomości

    > W takim układzie, to chyba raczej będzie prukarka, zwłaszcza, gdyby była
    > igłowa :)

    od razu 3D;)

    > --
    > Wyobraź pan sobie taką sytuację, pracujesz pan do 67 roku życia,
    > co miesiąc wpłacasz 1000 złotych na ZUS, później dostajesz
    > 700 złotych miesięcznie emerytury. I kto jest złodziejem?
    > (C) Kabaret Neo-Nówka.
    >

    > ---
    > antywirusowe Avast.

    ogon się ciągnie...

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 38. Data: 2017-04-01 12:25:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-31 o 15:49, PeJot pisze:

    > U mnie jeszcze dojdzie drukarka sieciowa, co to gada z ruterem po usb.

    Drukarka?
    W jakiej technologii?
    Kredkowa - tej wilgoć nie przeszkadza. Atramentowa w zasadzie też
    pójdzie, podobnie igłówka albo rzędowa. Ale laser lubi suchość.
    Że o papierze już nie wspomnę.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 39. Data: 2017-04-01 12:28:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-31 o 21:36, HF5BS pisze:

> [...]
    >
    > W tym rzecz, że właśnie nie... to były korki-automaty, takie wkręcane.
    > Tym śmieszniejsze, że inne zwarcia, przeciążenia, zwykle nie skutkowały

    Jakaś "cofka" indukcyjna z lodówki?

    Oba bezpieczniki o tej samej charakterystyce?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 40. Data: 2017-04-01 13:18:05
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2017-04-01 o 12:25, Adam pisze:

    > Drukarka?
    /.../
    > Ale laser lubi suchość.

    I tu jest pies pogrzebany. Ale USB do 5 metrów to nie wyzwanie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem