  • 31. Data: 2002-05-09 16:33:10
    Temat: Re: Hierarchia pl.* i pnn-g
    Od: Wojciech Myszka <m...@n...eu.org>

    On Wed, 8 May 2002 16:21:55 +0000 (UTC), c...@m...pl
    ([cookie]) wrote:

    >jak zajmiesz w nasku domene wrotki.pl to domena ta jest Twoja, a nie
    >producentow wrotek - podobnie z hierarchia usenet - TS wzial sobie
    >przedrostek pl. bo taki mu sie podobal....

    Ty jesteś dosyć młody i tych czasó kiedy TS sobie "brał" przedrostek
    pl. nie pamiętasz. Ja pamiętam doskonale. Zają się tym bo mu się
    chciało i nie było jeszce Ciebie żebyś mógł to zrobić lepiej.

    Żeby ostać się w historii trzeba być odpowiednią osobą, w odpowiednim
    miejscu i we właściwej chwili.

    Jeżeli chodzi o usenet i przedrostek pl. - nie udało Ci się. Szukaj
    dalej.
    --
    Wojtek ---(___C'>

  • 32. Data: 2002-05-09 16:33:28
    Od: Wojciech Myszka <m...@n...eu.org>

    On Thu, 9 May 2002 14:41:18 +0000 (UTC), "Moi" <M...@...pl> wrote:

    [...]
    >Za stary jestem. Nie wiem ile lat mial Don Kichote, mnie po 40-stce
    >juz sie nie chce...

    Aaaa, to zupełnie zmienia postać rzeczy. Ale zaczynaj tak wszystkie
    posty: "Stary już jestem, nic mi się nie chce, ale też nic mi się nie
    podoba". Ja się odczepię.

    >Bo jest. A narzekanie i "marudzenie" mialo m.in. na celu odwrocenie
    >uwagi mieszkancow pnn-g od szalenczej pogoni za trollami i innym
    >warzywem, z proba skierowania jej na sygnaly plynace od normalnych
    >obywateli usenetu.

    Z definicji w usenecie nie ma normalnych obywateli. Jeżeli nawet są
    gdzieś - to udało im się utworzyć i przegłosować (lub zawłaszczyć)
    grupy gdzie się spotykają. Czasami oczywiście jakiś cham albo burek
    zakłóca tam spokój, no, bywa...

    Kto i czemu trolluje na pnng to ja niezbyt dokładnie wiem - grupa
    jest dosyć uciążliwa, ale ostatnio jak tam zaglądałem to odniosłem
    wrażenie, że normalnych obywateli to tam niezbyt wielu. Za jakiś czas
    sprawdzę ponownie.

    --
    Wojtek ---(___C'>

  • 33. Data: 2002-05-09 16:34:02
    Od: Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD <a...@v...ci.uw.edu.pl>

    Piotr 'VaGla' Waglowski wrote:

    > Tyle ze caly internet doprowadzi _z czasem_ do zniesienia struktur
    > panstwowych...

    Jakos tego nie widac...Fajnie by bylo, ale jak na razie to
    widze panstwa wymyslajace coraz lepsze prawa do trzymania Internet
    za gardlo. DMCA przykladem.

    P.S. Czy ktos moze wie, dlaczego moje posty nie dochodza,
    jesli wysylam je przez bramke email<->news newsgate.pl? Do
    moderatora juz pisalem...

    --
    SARFA: the act of turning away from God.

  • 34. Data: 2002-05-09 17:39:54
    Od: "Moi" <M...@...pl>

    "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl> napisał
    > Zarowno NASK (a wiec hierarchia *.pl), jak usenet (z hierarchia pl.*) czy
    > IRCNet (z narodowym coordem i ircopami) nie maja zadnego uregulowania w
    > istniejacym w Polsce porzadku prawnym. Poza dwoma interpelacjami
    poselskimi
    > w sprawie NASKu, ale to nie porzadek prawny, tylko zwrocenie oczu narodu -
    > poprzez swoich reprezentantow na dana kwestie. Oczywiscie prosze mnie
    > poprawic jesli myle sie w tej kwestii.
    > Z dyskusji tu prowadzonej wnioskuje, ze wsrod uzytkownikow tych uslug
    rodzi
    > sie pomysl zmiany tego stanu rzeczy :)

    Moja intencja, nie bylo pojsc az tak daleko. Mam nadzieje, ze istnieje
    wiecej
    dokumentow typu (cytuje tytul z pamieci) "Zasady dobrego moderowania",
    znakomitego zestawu elementarnych wskazan dla moderatora(ow),
    autorstwa bodaj Niny (with a little help from...)
    Czy nie mozna byloby takich zasad stworzyc wiecej, w jakis sposob je
    przez spolecznosc inter(use)netowa przedyskutowac - analogicznie
    do RFD ng, uznac (CFV?) za obowiazujace i umiescic na usenet.pl?
    Moze wtedy np. na polipie bylby jeden "skandal" mniej...

    Na ewentualna propozycje: to siadz i sam napisz!, od razu
    odpowiadam - moze zrobmy cos najpierw z tym, co juz istnieje. Poza
    tym, gwarzac w tak szacownym gronie, mysle, ze bylbym ostatnia osoba
    zaslugujaca na powierzenie tak trudnego zadania.

    > Jesli wezmie sie pod uwage, ze internet narodowy mialby byc u swych
    podstaw
    > (a wiec odnosnie dysponentow narodowej hierarchii) osadzony w porzadku
    > prawnym panstwa - dysponci tych hierarchi winni byc podmiotami
    panstwowymi,
    > lub na podstawie stosownej delegacji ustawowej podmiot komercyjny,
    > najpewniej wyloniony w drodze przetargu....

    Czy z domenami nie jest wlasnie tak w USA z ICANN (tyle, ze bez przetargu)?

    > Tyle ze caly internet doprowadzi _z czasem_ do zniesienia struktur
    > panstwowych...

    Niech-no sie tylko Lepper z Giertychem o tym dowiedza...

    > Piotr VaGla Waglowski | v...@v...pl | ICQ: 30733977

    Pozdrawiam,

    Moi

  • 35. Data: 2002-05-09 17:40:12
    Od: "Moi" <M...@...pl>

    "Maciej Wierzbicki" <v...@k...p.lodz.pl> napisał
    > Na każdym utrzymującym grupy pl.* i akceptującym controle TS'a.

    Archiwa i backupy tez?

    > * Maciej 'Voovoos' Wierzbicki * VOO1-RIPE * VOO1-6BONE

    Pozdrawiam,

    Moi

  • 36. Data: 2002-05-09 17:40:18
    Od: "Moi" <M...@...pl>

    "Sigurd" <s...@p...onet.pl> napisał news:abd9ro$qun$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Moi" <M...@...pl> napisał w wiadomości
    > No, a skąd ciągniesz te grupy? tak z ciekawości pytam.

    Nie ciagne juz ze trzy lata. Chyba z news.tpnet.pl to bylo...?
    Tak czy inaczej, nikt mi t(amt)ego nie skasuje. To co jest
    tam zapisane jako hierarchia pl.* jest moje, nie TS'a.
    Udostepnic moge komu zechce.

    > Sigurd

    Pozdrawiam,

    Moi

  • 37. Data: 2002-05-10 08:34:32
    Temat: Internet a zniesienie struktur panstwowych... Re: Hierarchia pl.* i pnn-g
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Piotr 'VaGla' Waglowski na pl.internet.polip:
> [...]
    > najpewniej wyloniony w drodze przetargu....
    >
    > Tyle ze caly internet doprowadzi _z czasem_ do zniesienia struktur

    Myślisz? Ja rozumiem właśna waluta z Cryptomnionu. Ale zniesienie
    struktur państwowych? chyba się rozpędziłeś. Mógłby jakoś uzasadnic taką
    ,,przepowiednię'': jakieś przsłanki do tego? Bo Sieć nie dość że nie
    radzi sobie z własną stukturą i samorządem to jeszcze niezbyt widać
    perspektywy na zmianę takiego stanu rzeczy.

    --
    Ziemek Borowski ZMB-RIPE http://ziembor.waw.pl/zmb/

  • 38. Data: 2002-05-10 08:36:59
    Od: "Sigurd" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Tak czy inaczej, nikt mi t(amt)ego nie skasuje. To co jest
    > tam zapisane jako hierarchia pl.* jest moje, nie TS'a.

    No to mamy różnicę definicyjną. Ty, jak rozumiem, traktujesz hierarchię jako
    pewien produkt, rozrastający się, ale w danym momencie zawierajacy,
    powiedzmy, 13 mln postów (btw. ile jest?). I kropka. A dla mnie hierarchia
    to taka usługa, umozliwiajaca wymianę postów.
    I ta druga - bezsprzecznie należy teraz do TS i MJ.

    Sigurd

  • 39. Data: 2002-05-10 11:32:03
    Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>

    Moi wrote:

    > Archiwa i backupy tez?

    A co ma jedno z drugim wspólnego ? Przecież gardłujesz o newsach.
    Archiwa i backupy to newsy ?

    --
    * Maciej 'Voovoos' Wierzbicki * VOO1-RIPE * VOO1-6BONE

  • 40. Data: 2002-05-10 11:33:53
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Użytkownik "Ziemek Borowski" <z...@Z...Waw.PL> napisał w
    wiadomości news:slrnadmnmj.t0t.ziembor.news@bluesky.domek.ziemb
    or.waw.pl...
> [...]
    > radzi sobie z własną stukturą i samorządem to jeszcze niezbyt widać
    > perspektywy na zmianę takiego stanu rzeczy.

    Wczoraj zostalem stryjkiem - zatem przepraszam za ewentualny brak logiki w
    nastepujacym poscie:

    Internet jako zjawisko spoleczne (medium) jest ponad panstwowe.
    Ustawodawstwa poszczegolnych panstw nie sa w stanie objac internetu swoimi
    regulacjami (pisze to na podsatwie prowadzonej przeze mnie od dwoch lat
    codziennej Kroniki Wydarzen zwiazanych z prawem internetowym w ramach
    serwisu VaGla.pl). Jednoczesnie poszczegolne technologie sa kontrolowane
    przez poszczeolne rzady (jeszcze). Istotny wplyw ma tu rzad USA. Wszak to
    przez serwery znajdujace sie na terytorium tego panstawa przechodzi
    wiekszosc ruchu w sieci (prosze mnie poprawic jesli sie myle). To co sie
    proboje robic to regulacje miedzynarodowe - czyli zakres prawa
    miedzynarodowego publicznego. Mam tu na mysli konwencje miedzynarodowa
    dotyczaca przestepczosci komputerowej czy tez dwie konwencje dotyczace
    ochrony wlasnosci intelektualnej przygotowane przez WIPO. Takie regulacje
    beda dzialaly tylko wobec obywateli panstw stron danej umowy
    miedzynarodowej... tak bylo wczesniej - teraz dodatkowo USA chce ukarac
    spolke rosyjka (casu Sklariowa i Adobe), Francja urzadza sad nad Yahoo! za
    pamiatki nazistowskie, ktore moga kupowac obywatele francji... Jednostki
    panstwowe nie daja sobie rady z zastala sytuacja... Przykladowo: bo nagle
    sie okzuje ze w jednym z panstw nie jest zagrozone kara wypuszczenie wirusa
    o globalnym charakterze i tak dalej... Zatem - wedle mojej subiektywnej
    opini - organizacje panstwowe musza z czasem (moze nie za mojego zycia)
    zostac zweryfikowane na rzecz spoleczenstwa globalnego. Owszem - zdaje sobie
    sprawe, ze 2/3 ludzkosci nie widzialo nigdy telefonu, jednak to tylko
    powoduje ze proces o ktorym pisze bedzie odwleczony w czasie.
    Z drugiej strony obserwuje proby wprowadzenia reglamentacji informacji -
    wlasnie ustawa DMCA, ale rowniez propozycje brytyjskie, zmierzajace do stanu
    prawnego pod ktorym naukowiec bedzie musial pytac rzadu o mozliwosc
    upublicznienia swoich wynikow badan naukowych i nie bedzie mogl bez zgody
    panstwa uczyc zagranicznych studentow... Tyle ze takie regulacje w moim
    odczuciu nie beda respektowane przez ogol obywateli, chyba, ze panstwo
    swoimi organami bedzie skutecznie realizowalo porzadek prawny. W co niestety
    nie wierze. Czyli stan faktyczny bedzie taki - fikcja prawna i pokazowe
    procesy i egzekwowanie prawa oraz cos na ksztalt globalnej szarej strefy...
    Do niedawna glosilem, ze nie ma czegos takiego jak netykieta, ze internetem
    rzadza zasady prawne ustanowione przez organizacje panstwowe. W tej chwili
    dostrzegam potrzebe stworzenie regulacji globalnej - stad i zaczalem sie
    zawstanawiac nad takimi rzeczami jak _wolnosc_ w sieci etc... Rousseau w
    Umowie spolecznej stwierdzil (bez wdawania sie w szczegoly) ze jednostka
    przekazuje na rzecz narodu swoje wladztwo i niezaleznosc etc.. tyle ze w
    chwili obecnej terytorium panstwowe ma (w kontekscie internetu) znaczenie
    drugorzedne. To nie jest juz spoleczenstwo narodu - to jest spoleczenstowo
    globalne. Majace swoja charakterystyke - dajaca sie opisac w statystycznych
    slupkach, jednoczesnie nie jest to spoleczenstwo, ktore da sie utozsamiac z
    Ludzkoscia swiatowa... Nie kazdy czlowiek na swiecie bedzie podlaczony do
    internetu, a moze bedzie? nie wiem tego. za mojego zycia pewnie nie kazdy.
    To mniej wiecej jest uzasadnienie moje "przepowiedni"
    Co do faktu, iz Siec nie daje sobie rady z wlasna samorzadnoscia - z moich
    obserwacji wynika, ze to nie samorzadnosc a rzady komercyjnych firm (firm i
    kapitalu, a nie jednostek panstwowych) beda mialy znaczacy wplyw na ksztalt
    sieci i zasady w niej panujace... Stad dla rownowagi warto popierac takie
    incjatywy jak RWO - ale to pisze teraz na marginesie, gdyz jak powiedzialem
    bardziej spojny przekaz moglby nastapic z mojej strony gdyby nie fakt, iz
    wczoraj sie urodzil moj bratanek....Jeszcze jestem nieco oszolomiony za co
    przepraszam unizenie.

    Piotr VaGla Waglowski | vagla [at] vagla.pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl