  • 41. Data: 2002-05-10 12:00:04
    Temat: Re: Hierarchia pl.* i pnn-g
    Od: "Moi" <M...@...pl>

    "Maciej Wierzbicki" <v...@k...p.lodz.pl> napisał
    news:3CDB9297.CC7850B2@kis.p.lodz.pl...
    > A co ma jedno z drugim wspólnego ? Przecież gardłujesz o newsach.
    > Archiwa i backupy to newsy ?

    Napisalem to w kontekscie _skutecznego_ skasowania hierarchii
    pl.* (przez kogokolwiek).

    > * Maciej 'Voovoos' Wierzbicki * VOO1-RIPE * VOO1-6BONE

    Pozdrawiam,

    Moi

  • 42. Data: 2002-05-10 13:52:55
    Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>

    Moi wrote:

    > Napisalem to w kontekscie _skutecznego_ skasowania hierarchii
    > pl.* (przez kogokolwiek).

    To teraz poszukaj w RFC co oznacza "skuteczne skasowanie grupy" tudzież
    "skuteczne założenie grupy".

    Niniejszym z mojej strony EOT.

    --
    * Maciej 'Voovoos' Wierzbicki * VOO1-RIPE * VOO1-6BONE

  • 43. Data: 2002-05-11 10:56:39
    Od: Jakub Klawiter <j...@p...fm>

    Hi!

    Dnia 02-05-10 10:36, Użytkownik Sigurd napisał:

    > No to mamy różnicę definicyjną. Ty, jak rozumiem, traktujesz hierarchię jako
    > pewien produkt, rozrastający się, ale w danym momencie zawierajacy,
    > powiedzmy, 13 mln postów (btw. ile jest?). I kropka. A dla mnie hierarchia
    > to taka usługa, umozliwiajaca wymianę postów.
    > I ta druga - bezsprzecznie należy teraz do TS i MJ.

    Przepraszam ze sie wtracam, ale zaczelo sie od rozsadnej skad inad
    propozycji ustalenia nie koniecznie sztywnych ram dotyczacych czasu jaki
    ma ulynac od wyslania CFV to glosowania. Propozycja ma rece i nogi, tak
    czy inaczej jest to generalnei propozycja do Tomka i innych wladnych
    zeby sprawdzili czy sa w stanie sie zadeklarowac, ze zrobia wszystko co
    w ich mocy aby np. oczekiwanie na glosowanie po wyslani CFV wynosilo
    tydzien, dwa, miesiac niech bedzie. Obojetnie. To wszystko tylko dla
    dobra szeroko rozumianego ogulu ... a dyskusja przeciagnela sie w
    science-ciction pod tytulem co bedzie jak TS skasuje pl.* przeciez wiemy
    ze tego nie zrobi, bo po co ... jesli bedzie chcial dac sobie siana, to
    znajdzie czlowieka ktoremu juz od lat pewnie ufa i przekaze mu wladze
    ... jakkolwiek skomplikowane by to nie bylo.
    Dyskusja nad odtwarzaniem nie skasowanych grup UseNet w pl.* jest troche
    malo sensowna ... a moze sie myle. ;-)
    Ja nei wiem ... ostatnio rozne zeczy dziwia mnei coraz bardziej ... chyba
    sie starzeje, ale co mi tam ... taka zycia ...

    POzdrawiam!

  • 44. Data: 2002-05-11 14:35:38
    Temat: Re: Internet a zniesienie struktur panstwowych... Re: Hierarchia pl.* i pnn-g
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Piotr 'VaGla' Waglowski na pl.internet.polip:
    > Internet jako zjawisko spoleczne (medium) jest ponad panstwowe.

    OK. Przy czym, nie do końca, to jest problem nie ,,Internet'' jest
    ponadpaństwowy, a raczej: ,,państwa mają mniejszą kontrolę nad
    wypowiedziami obywateli'', m.in. z powodu rozwoju telekomunikacji (w tym
    i Internetu).

    > Ustawodawstwa poszczegolnych panstw nie sa w stanie objac internetu swoimi
    > regulacjami (pisze to na podsatwie prowadzonej przeze mnie od dwoch lat
    > codziennej Kroniki Wydarzen zwiazanych z prawem internetowym w ramach
    > serwisu VaGla.pl).

    E. regulacjami, czy możliwościami sprawowania kontroli?

    > Mam tu na mysli konwencje miedzynarodowa
    > dotyczaca przestepczosci komputerowej czy tez dwie konwencje dotyczace
    > ochrony wlasnosci intelektualnej przygotowane przez WIPO. Takie regulacje
    > beda dzialaly tylko wobec obywateli panstw stron danej umowy
    > miedzynarodowej... tak bylo wczesniej - teraz dodatkowo USA chce ukarac
    > spolke rosyjka (casu Sklariowa i Adobe),

    To akurat z Internetem jako takim nie ma wiele wspólnego. IMHO rzecz
    jasna.

    > panstwowe nie daja sobie rady z zastala sytuacja... Przykladowo: bo nagle
    > sie okzuje ze w jednym z panstw nie jest zagrozone kara wypuszczenie wirusa
    > o globalnym charakterze i tak dalej... Zatem - wedle mojej subiektywnej
    > opini - organizacje panstwowe musza z czasem (moze nie za mojego zycia)
    > zostac zweryfikowane na rzecz spoleczenstwa globalnego.

    Wiesz, mamy już doświadczenia z UE... i śmiem myśleć, że to się nie uda.
    Ochrona własności intelektualnej, tudzież bezpieczeńśtwo
    teleinformatyczne to nie są kluczowe problemy. A kwestie redystrybucji
    dóbr, tudzież konflikty ekonomiczne spowodują że takie ciała owszem:
    będą powstawać, i za krótki czas się rozwalać.

    Co do reszty się zgadzam... ;-/.
    --
    Ziemek Borowski ZMB-RIPE http://ziembor.waw.pl/zmb/

  • 45. Data: 2002-05-14 22:30:36
    Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@p...onet.pl>

    "Moi" <M...@...pl> wrote in news:ab6usq$31q$1@news.tpi.pl:

    > Coraz czesciej dochodze do wniosku, ze brzydko sie bawicie
    > na pl.news.nowe-grupy.
    > I bardziej Wam zalezy na zabiciu czasu przez utrzymywanie
    > konwencji hihotowej na pnn-g, niz na faktycznym udziale/pomocy
    > w tworzeniu sensownych grup dyskusyjnych w przedmiotowej
    > hierarchii.

    To nie jest tak. Jeżeli ktoś przeczyta ze zrozumieniem instrukcję
    zakładania grup w pl.*, przejrzy posty z ostatnich kilku dni (nawet
    same początki wątków), ew. zobaczy dodatkowe materiały pomocnicze, to
    IMO nie ma praktycznie szans na zgłoszenie bezsensownej propozycji (a
    takie właśnie kończą się flamem). Nawet jeśli mu się coś takiego uda,
    to otrzyma konkretną odpowiedź, dlaczego nie. Nie sądzę, żeby
    nieodpowiadanie na posty bez poprawnego RFD było dobrym rozwiązaniem,
    ale jeśli uważasz, że to dobry pomysł - mogę nie odpisywać.

    > A teksty w stylu: 'Jak TS bedzie mial czas..."; "Widocznie TS mial
    > inne, wazniejsze sprawy...' brzmia w tym kontekscie zalosnie.

    No, prawda, że zakładanie grup ma się kiepsko. Podsyłanie raz na
    miesiąc aktualnej kolejki grup czekających na założenie, spisu
    odrzuconych z jakiegoś powodu itp. mogłoby IMO uspokoić nastroje i
    dopytywania się, czy list doszedł i jak to sprawdzić i kiedy będzie
    głosowanie. Ciekawe, czy jest to wykonalne...

    > Wystarczy potem tylko popchnac controle ze swoim kluczem.

    Nie tylko. Trzeba policzyć głosy, zweryfikować fałszywe (ostatnio
    to niestety norma). Dopiero wtedy jest koniec.

    > Dla jasnosci sprawy dodam jeszcze, ze w zupelnosci zgadzam
    > sie z zawartymi w FAQ'ach i innych dokumentach (bravo ZZ!)
    > wymaganiach, wskazowkach, instrukcjach tyczacych organizacji
    > newsow i kwestii formalnych zwiazanych z powstawaniem
    > nowych grup. Tylko ten kompletny brak terminow...!

    No niestety, nie tylko terminów, ale i informacji, czy CFV
    dotarło, które jest w kolejce itd. Inna sprawa, że ciężko termin
    określić - czasem czasu jest więcej, czasem mniej, a podejrzewam, że
    newsy nie są (niestety - ale nie dziwię się) dla TS priorytetem.

    --
    /**** Wskoczcie do klozetu i stańcie na głowie ****\
    ***** Ja żyję, a wyście umarli, panowie. *****

  • 46. Data: 2002-05-16 15:44:57
    Od: kocurek <k...@w...poznan.pl>

    "Paweł 'Róża' Różański" <r...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Nie tylko. Trzeba policzyć głosy, zweryfikować fałszywe (ostatnio

    Bądźmy szczerzy - tego nie da się zrobić.

    --
    /\_/\ Żaden magnes tak nie działa, jak magnes pięknego ciała. (Jan
    (~o o~) Sztaudynger)

  • 47. Data: 2002-05-16 15:46:02
    Od: Tomasz Surmacz <t...@s...ict.pwr.wroc.pl>

    In pl.news.nowe-grupy Jakub Klawiter <j...@p...fm> wrote:
[...]

    Już kiedyś była. Od początku istnienia FAQ.

    Została usunięta na prośby użytkowników, aby FAQ zaczęło przystawać do
    rzeczywistości (naginanie rzeczywistości do FAQ okazało się trudniejsze).

    ~/news> rlog news-pl-faq.4.htpl
    ----------------------------
    revision 2.16
    date: 2000/10/20 16:32:04; author: ts; state: Exp; lines: +12 -12
    info o dluzszym czasie czekania na glosowania

    _________
    (_ _' __) We are currently awaiting the loading of our complement of small
    |__(____/ giene during the journey. Meanwhile, thank you for your patience.

  • 48. Data: 2002-05-16 16:52:00
    Od: "MateuszB 'Draco'" <s...@g...pl>

    "Tomasz Surmacz" <t...@s...ict.pwr.wroc.pl> napisał:
    > Już kiedyś była. Od początku istnienia FAQ.
    > Została usunięta na prośby użytkowników, aby FAQ zaczęło przystawać do
    > rzeczywistości (naginanie rzeczywistości do FAQ okazało się trudniejsze).

    A to już kiedyś proponowałem i nawet ktoś obiecał się tym zająć:
    lista grup oczekujących? Taka kolejka na www aby było wiadomo
    które grupy i w jakiej kolejności czekają na głosowanie?

    Mateusz

  • 49. Data: 2002-05-16 23:09:19
    Od: Jakub Klawiter <j...@p...fm>

    Hi!

    Dnia 02-05-16 17:46, Użytkownik Tomasz Surmacz napisał:

> [...]
    >
    > Została usunięta na prośby użytkowników, aby FAQ zaczęło przystawać do
    > rzeczywistości (naginanie rzeczywistości do FAQ okazało się trudniejsze).

    :) Tiaaa rozumiem.
    W takim razie pozostaje tylko druga propozycja, z lista oczekujacych na
    glosowanie CFV publikowana powiedzmy raz w miesiacu ... wtedy
    proponujacy widzi, ze zgloszenie wplynelo, ze cos sie dzieje. Mysle ze
    stworzenie takiego automaga nie jest jakos extremalnie trudne (choc moge
    sie mylic ;-).

    --
    I to by bylo na tyle ... a na przodzie to jeszcze troche by bylo ...
    ... ale bylo, nie bylo konczyc trzeba ... Pozdrowka!

  • 50. Data: 2002-05-18 00:47:39
    Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@p...onet.pl>

    kocurek <k...@w...poznan.pl> wrote in

    > Bądźmy szczerzy - tego nie da się zrobić.

    Zależy, jak leży. ;-) Były przypadki, że się dało, ale faktem
    jest, że jak się ktoś postara, to się praktycznie nie da (no, będzie to
    _bardzo_ utrudnione). Co nie znaczy, że nie należy zwracać uwagi na
    oczywiste przypadki...

    --
    /**** http://xnews.3dnews.net/ - Xnews homepage ****\
    ***** http://kuciak.prv.pl/polxnews/ - polonizacja Xnews *****