  • Data: 2010-09-16 08:16:13
    Temat: Helios-44M-4 na Nikonie D3000
    Od: Jakub Kuźma(Globetrotterteam) <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Dwa miesiące temu kupiłem sobie Nikona D3000 z kitem 18-55.
    Rzeczywiście, szybciej niż mi to mówiono, stwierdziłem, że z tym
    obiektywem długo nie poszaleje. Kupiłem sobie 55-200 i jakoś mi to
    idzie. Ale, przymierzam się od jakiegoś czasu do kupienia stałki. 55mm
    1.8 Nikona to nie duży wydatek rzędu 500-600zł. Mam jednak na biurku
    Zenita 12XP z obiektywem wpisanym w temacie. Janosc dużo się nie
    różni,bo Zenit ma 2.0 minimalną przysłonę. Nie ma też rzecz jasna AF.
    Wyczytałem jednak w internecie iż są stosowne adaptery który pozwalają
    na wkręcenie Heliosów do nowoczesnych lustrzanek. Konwertery te nie są
    drogie, lecz wyczytałem też o paru zagrożeniach, wynikających z
    podłączenia ów obiektywu. Mam też do dyspozycji tele Pentacona,około
    10 wszelkiego rodzaju filtrów,wszystko leży nieużywane przy Zenicie
    mego ojca. W co musiałbym się zaopatrzyc, żeby zamocowac to wszystko
    do mojego Nikusia, tak aby było bezpiecznie? Widziałem też, że ludzie
    śmiało rozkręcają te Heliosy pozyskując jakieś przejkściówki do makro.
    W tym również jestem zielony, więc proszę Was o pomoc. Może zechce się
    komuś krótko w paru zdaniach to wytlumaczyc.

    Pozdrawiam, ->GT