-
11. Data: 2022-05-18 08:57:49
Temat: Re: Hejt na elektryki
Od: K <n...@e...com>
On 18/05/2022 07:33, K wrote:
> On 17/05/2022 23:24, ii wrote:
>> W dniu 17.05.2022 o 21:47, K pisze:
>>> On 17/05/2022 18:52, Cavallino wrote:
>>>> Producenci smrodowozów muszą już widzieć zbliżającą się z ogromną
>>>> prędkością ścianę z którą się niebawem zderzą, bo idą na całość nie
>>>> przebierając w środkach, żeby obrzydzić elektryki i trochę odwlec co
>>>> nieuniknione:
>>>>
>>>
>>> To ci sami producenci musza widziec zblizajaca sie z ogromna
>>> predkoscia sciane jesli chodzi o czas ladowania baterii i zasieg. Tez
>>> odwlekaja to co nieuniknione czyli wodor.
>>
>> A nie atom?
>
> Nie slyszalem o samochodach na wodor ani o tym aby ktorys z producentow
> pracowal nad takim rozwiazaniem. Podrzucisz jakies wiarygodne zrodlo?
mialo byc "na atom", a nie na wodor :D
-
12. Data: 2022-05-18 09:38:03
Temat: Re: Hejt na elektryki
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 18.05.2022 o 08:57, K pisze:
> On 18/05/2022 07:33, K wrote:
>> On 17/05/2022 23:24, ii wrote:
>>> W dniu 17.05.2022 o 21:47, K pisze:
>>>> On 17/05/2022 18:52, Cavallino wrote:
>>>>> Producenci smrodowozów muszą już widzieć zbliżającą się z ogromną
>>>>> prędkością ścianę z którą się niebawem zderzą, bo idą na całość nie
>>>>> przebierając w środkach, żeby obrzydzić elektryki i trochę odwlec
>>>>> co nieuniknione:
>>>>>
>>>>
>>>> To ci sami producenci musza widziec zblizajaca sie z ogromna
>>>> predkoscia sciane jesli chodzi o czas ladowania baterii i zasieg.
>>>> Tez odwlekaja to co nieuniknione czyli wodor.
>>>
>>> A nie atom?
>>
>> Nie slyszalem o samochodach na wodor ani o tym aby ktorys z
>> producentow pracowal nad takim rozwiazaniem. Podrzucisz jakies
>> wiarygodne zrodlo?
>
> mialo byc "na atom", a nie na wodor :D
Widzisz, nawet nie robi Ci różnicy :-)
-
13. Data: 2022-05-18 09:56:27
Temat: Re: Hejt na elektryki
Od: K <n...@e...com>
On 18/05/2022 08:38, ii wrote:
> W dniu 18.05.2022 o 08:57, K pisze:
>> On 18/05/2022 07:33, K wrote:
>>> On 17/05/2022 23:24, ii wrote:
>>>> W dniu 17.05.2022 o 21:47, K pisze:
>>>>> On 17/05/2022 18:52, Cavallino wrote:
>>>>>> Producenci smrodowozów muszą już widzieć zbliżającą się z ogromną
>>>>>> prędkością ścianę z którą się niebawem zderzą, bo idą na całość
>>>>>> nie przebierając w środkach, żeby obrzydzić elektryki i trochę
>>>>>> odwlec co nieuniknione:
>>>>>>
>>>>>
>>>>> To ci sami producenci musza widziec zblizajaca sie z ogromna
>>>>> predkoscia sciane jesli chodzi o czas ladowania baterii i zasieg.
>>>>> Tez odwlekaja to co nieuniknione czyli wodor.
>>>>
>>>> A nie atom?
>>>
>>> Nie slyszalem o samochodach na wodor ani o tym aby ktorys z
>>> producentow pracowal nad takim rozwiazaniem. Podrzucisz jakies
>>> wiarygodne zrodlo?
>>
>> mialo byc "na atom", a nie na wodor :D
>
>
> Widzisz, nawet nie robi Ci różnicy :-)
na razie jeszcze mi nie robi ale nadejdzie ten dzien za kilka lat, ze
stane przed decyzja zakupu pierwszego niespalinowego.
-
14. Data: 2022-05-18 12:49:50
Temat: Re: Hejt na elektryki
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello K,
Tuesday, May 17, 2022, 9:47:29 PM, you wrote:
>> Producenci smrodowozów muszą już widzieć zbliżającą się z ogromną
>> prędkością ścianę z którą się niebawem zderzą, bo idą na całość nie
>> przebierając w środkach, żeby obrzydzić elektryki i trochę odwlec co
>> nieuniknione:
> To ci sami producenci musza widziec zblizajaca sie z ogromna predkoscia
> sciane jesli chodzi o czas ladowania baterii i zasieg.
Gdzie ta ściana? Moc łaowarek zbliża się do pół megawata
> Tez odwlekaja to co nieuniknione czyli wodor.
W marzeniach. Sprawność samej elektrolizy to 60%. Ogniwa paliwowe
dokładają swoje a platyna na drzewach nie rośnie. Lit prędzej czy
później będzie wydobywany z wody morskiej. Poza tym - efektywność
recyklingu jest coraz lepsza.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
15. Data: 2022-05-18 13:00:58
Temat: Re: Hejt na elektryki
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 18-05-2022 o 12:49, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello K,
>
> Tuesday, May 17, 2022, 9:47:29 PM, you wrote:
>
>>> Producenci smrodowozów muszą już widzieć zbliżającą się z ogromną
>>> prędkością ścianę z którą się niebawem zderzą, bo idą na całość nie
>>> przebierając w środkach, żeby obrzydzić elektryki i trochę odwlec co
>>> nieuniknione:
>> To ci sami producenci musza widziec zblizajaca sie z ogromna predkoscia
>> sciane jesli chodzi o czas ladowania baterii i zasieg.
>
> Gdzie ta ściana? Moc łaowarek zbliża się do pół megawata
Ścianą jest ludzka wytrzymałość.
I ona JUŻ jest niższa niż zasięg elektryka.
Czuję to po sobie.
Nie jestem w stanie jechać tak długo bez przerwy, żeby prąd się skończył
(zakładając start z baterią w pełni naładowaną).
A nie mam auta z topowej półki, ani z topową baterią.
Tak gdzieś połowa jego zasięgu to optymalny czas na przerwę dla
kierowcy, a więc też dobry moment na szybkie podładowanie.
Na trasie Poznań-Zakopane oznacza to dodatkową może z godzinę, jeśli
chcesz przejechać tą trasę ZA DARMO (bo ładowarki wolniejsze i rzadko
rozmieszczone), albo NIC jeśli chcesz korzystać z JUŻ TERAZ
istniejących, szybkich ładowarek.
Trenowane w majówkę.
-
16. Data: 2022-05-18 13:24:21
Temat: Re: Hejt na elektryki
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 18.05.2022 o 09:56, K pisze:
> na razie jeszcze mi nie robi ale nadejdzie ten dzien za kilka lat, ze
> stane przed decyzja zakupu pierwszego niespalinowego.
Nadejdzie, albo i nie nadejdzie.
Ultranowoczesne silniki od Mazdy wywracają wszystkie te eko-kłamstwa do
góry nogami.
Cieszę się, że w końcu pozwala się publicznie mówić, że pojazdy
bateryjne nie są w stanie zastąpić spalinowych. Nie można więc skończyć
produkcji spaliniaków ot tak.
--
MN
-
17. Data: 2022-05-18 13:26:29
Temat: Re: Hejt na elektryki
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 18.05.2022 o 13:00, Cavallino pisze:
> Tak gdzieś połowa jego zasięgu to optymalny czas na przerwę dla
> kierowcy, a więc też dobry moment na szybkie podładowanie.
W realnym świecie, w którym wszyscy używają elektryki - nie istnieje nic
takiego jak "szybkie podładowanie". To tylko slogan reklamowy bez pokrycia.
--
MN
-
18. Data: 2022-05-18 13:37:30
Temat: Re: Hejt na elektryki
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 18-05-2022 o 13:26, Marcin N pisze:
> W dniu 18.05.2022 o 13:00, Cavallino pisze:
>> Tak gdzieś połowa jego zasięgu to optymalny czas na przerwę dla
>> kierowcy, a więc też dobry moment na szybkie podładowanie.
>
> W realnym świecie, w którym wszyscy używają elektryki - nie istnieje nic
> takiego jak "szybkie podładowanie".
Jasne.
Stacje benzynowe za dużo większą kasę dało się zbudować, ale zbudowanie
ładowarek to zadanie niewykonalne dla ludzkości.....
Już nie wspominając o tym, że zanim ten czas nadejdzie, do czas
potrzebny na szybkie podładowanie spadnie pewnie do kilku minut.
Przez ostatnie 10 lat spadł on z 3 h do 15 minut (licząc na przebieg 300
km), a postęp raczej się nie zatrzyma.
Do tego wtedy nie było technicznej możliwości, żeby przejechać wiele
więcej niż 100 km, teraz 400 km nie jest jakimś szczególnym problemem.
A mówimy o segmencie aut popularnych.
Hitowe konstrukcje już teraz mają po 800 km zasięgu.
-
19. Data: 2022-05-18 13:55:36
Temat: Re: Hejt na elektryki
Od: K <n...@e...com>
On 18/05/2022 11:49, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello K,
>
> Tuesday, May 17, 2022, 9:47:29 PM, you wrote:
>
>>> Producenci smrodowozów muszą już widzieć zbliżającą się z ogromną
>>> prędkością ścianę z którą się niebawem zderzą, bo idą na całość nie
>>> przebierając w środkach, żeby obrzydzić elektryki i trochę odwlec co
>>> nieuniknione:
>> To ci sami producenci musza widziec zblizajaca sie z ogromna predkoscia
>> sciane jesli chodzi o czas ladowania baterii i zasieg.
>
> Gdzie ta ściana? Moc łaowarek zbliża się do pół megawata
>
Ale zasieg i czas ladowania stoja w miejscu, a wez jeszcze takim
elektrykiem pojedz autostrada 140kmh to w ogole mozna deklarowany zasieg
podzielic na trzy. Nie ma co tutaj dorabiac ideologii w stylu Cavallino,
ze co 150km trzeba robic przerwe na obiad/sen/spacer - bo on tak musi z
racji wieku/kondycji psycho fizycznej.
>> Tez odwlekaja to co nieuniknione czyli wodor.
>
> W marzeniach. Sprawność samej elektrolizy to 60%. Ogniwa paliwowe
> dokładają swoje a platyna na drzewach nie rośnie. Lit prędzej czy
> później będzie wydobywany z wody morskiej. Poza tym - efektywność
> recyklingu jest coraz lepsza.
>
Oczywiscie, ze masz racje ale dlatego trawaja nad tym intesywne prace.
Zobaczymy co bedzie ale wiadomo juz, ze baterie osiagnely swoj szczyt
rozwoju i nic nowego sie tam nie wydazy.
-
20. Data: 2022-05-18 13:58:36
Temat: Re: Hejt na elektryki
Od: K <n...@e...com>
On 18/05/2022 12:24, Marcin N wrote:
> W dniu 18.05.2022 o 09:56, K pisze:
>> na razie jeszcze mi nie robi ale nadejdzie ten dzien za kilka lat, ze
>> stane przed decyzja zakupu pierwszego niespalinowego.
>
> Nadejdzie, albo i nie nadejdzie.
> Ultranowoczesne silniki od Mazdy wywracają wszystkie te eko-kłamstwa do
> góry nogami.
>
> Cieszę się, że w końcu pozwala się publicznie mówić, że pojazdy
> bateryjne nie są w stanie zastąpić spalinowych. Nie można więc skończyć
> produkcji spaliniaków ot tak.
>
To jest wszystko obarczone jakimis kompromisami oraz dodatkowymi
komplikacjami budowy samego silnika. Silnik spalinowy staje sie coraz
drozszy i skomplikowany w obsludze.