  • 1. Data: 2013-07-10 11:58:12
    Temat: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Od: "Ryszard G." <r...@i...eu>

    Witam grupowiczów :)

    usłyszałem opinię sprzedawcy w salonie samochodowym, że jak zależy na
    hamowaniu silnikiem
    w terenie górzystym, to tylko solnik wysokoprężny będzie do takiej jazdy
    najlepszy
    bo "ma wyższy stopień sprężania".
    Zdarzyło mi się jechać dłuższy odcinek stromego zjazdu i niestety jazda na
    drugim biegu nie zapewniała
    odpowiedniego hamowania, więc wspomagałem hamulcem nożnym od czasu do czasu
    a nawet
    miejscami na jedynce jechałem - ale to nie jazda. Silnik niewielki 1,25 l
    ale pod górę dawał radę :).
    Myślę, że większy silnik lepiej by hamował, ale przy większym aucie to nie
    wiem czy wystarczająco:
    przymierzam się do Orlando z silnikiem benzynowym 1,8
    - czy może ktoś potwierdzić hamowanie tym silnikiem na sporych spadkach
    terenu?

    pozdrawiam,
    Ryszard G.

  • 2. Data: 2013-07-10 12:20:05
    Temat: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Od: s...@g...com

    > - czy może ktoś potwierdzić hamowanie tym silnikiem na sporych spadkach

    Kuzyn też tak mówił chciał zaoszczędzić na klockach hamulcowych 100 zł później
    wymieniał sprzęgło za 1000 zł.

    Hamowanie silnikiem się stosuje ale w autobusach i dużych ciężarówkach. Ale tam są do
    tego są odpowiednie układy.

  • 3. Data: 2013-07-10 12:46:15
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-07-10, s...@g...com <s...@g...com> wrote:

> [...]
    wymieniał sprzęgło za 1000 zł.

    > Hamowanie silnikiem się stosuje ale w autobusach i dużych ciężarówkach. Ale tam są

    To niech sie kuzyn nauczy hamowac silnikiem.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 4. Data: 2013-07-10 12:47:46
    Od: Deflegmator <w...@...pl>

    On Wed, 10 Jul 2013 03:20:05 -0700 (PDT)
    s...@g...com wrote:

    > Kuzyn też tak mówił chciał zaoszczędzić na klockach hamulcowych 100 zł później
    wymieniał sprzęgło za 1000 zł.

    To co on z tym sprzęgłem tam wyprawiał? Jedynką na półsprzęgle 60km/h jechał?! Bez
    jaj. :D

    > Hamowanie silnikiem się stosuje ale w autobusach i dużych ciężarówkach.

    W osobówce również, jak najbardziej.

    --
    Deflegmator

  • 5. Data: 2013-07-10 12:50:33
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 10-07-2013 o 12:20:05 <s...@g...com> napisał(a):

    > Kuzyn też tak mówił chciał zaoszczędzić na klockach hamulcowych 100 zł
    > później wymieniał sprzęgło za 1000 zł.

    Dla sprzęgła obojętne kiedy dostanie "strzał" - wszystko trzeba robić z
    głową.

    TG

  • 6. Data: 2013-07-10 12:55:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 Jul 2013 03:20:05 -0700 (PDT), s...@g...com
> [...]
    wymieniał sprzęgło za 1000 zł.
    > Hamowanie silnikiem się stosuje ale w autobusach i dużych ciężarówkach. Ale tam są

    Uzywaj hamulcow, to potem zamiast sprzegla za 1000zl bedziesz
    naprawial przod za 10 tys ...

    Niestety - hamulce sie przegrzewaja, a potem przestaja hamowac.

    A "noga z gazu" sprzegla nie zuzywa.

    J.

  • 7. Data: 2013-07-10 12:55:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    >
    > Hamowanie silnikiem się stosuje ale w autobusach i dużych
    > ciężarówkach. Ale tam są do tego są odpowiednie układy.

    Chcesz powiedziec, ze jezdzac po gorach osobówką nie powinno sie hamować
    silnikiem???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

  • 8. Data: 2013-07-10 13:18:39
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 Jul 2013 03:20:05 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

    > Hamowanie silnikiem się stosuje ale w autobusach i dużych ciężarówkach. Ale tam są
    do tego są odpowiednie układy.

    Zabawne. Ale nieprawda.

    Jezdziles dotad dwusuwem, czy jak? :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 9. Data: 2013-07-10 13:20:18
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-07-10, Ryszard G. <r...@i...eu> wrote:
> [...]
    > przymierzam się do Orlando z silnikiem benzynowym 1,8
    > - czy może ktoś potwierdzić hamowanie tym silnikiem na sporych spadkach

    Zawsze silnik wysokoprezny bedzie lepiej hamowal raz, ze juz wspomniany
    stopien sprezania jest wiekszy a dwa nie ma przepustnicy wiec to tak jakbys
    hamowal benzynowym z pedalem w podlodze ale bez wtrysku paliwa.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 10. Data: 2013-07-10 13:40:48
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message

    > Chcesz powiedziec, ze jezdzac po gorach osobówką nie powinno sie hamować
    > silnikiem???

    Chciał powiedzieć, że trzeba umieć hamować silnikiem, a kuzyn nie umiał...

    --
    Axel