  • 11. Data: 2011-06-26 09:42:04
    Temat: Re: HDMI i teletekst - czy to możliwe?
    Od: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl>

    Big Jack wrote:

    > W wiadomości
    spam.gazeta.pl

    > Że tak będzie to mnie nie trzeba przkonywać. Kwestia jak udowodnić
    > gościowi, że zmyśla albo że ma inne połączenie niż HDMI i daltego
    > teletekst mu działa

    Sluchaj moze gos jednak nie jest bajkopisarzem, byc moze korzysta z
    dekodera Telegazety wbudowanej w odbiornik TVSAT, cyfrowej kablowki
    czy z czegos tam. I moze po prostu zle to interpretuje ;)

    Wtedy rzeczywiscie poprzez HDMI mozna ogladac tetetext, tyle
    ze korzystajac z pilota tunera do obslugi tegoz.

    Michal W.

  • 12. Data: 2011-06-26 10:00:18
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-06-26 11:42, Michal W. pisze:

> [...]
    >
    > Wtedy rzeczywiscie poprzez HDMI mozna ogladac tetetext, tyle
    > ze korzystajac z pilota tunera do obslugi tegoz.

    Jak działa HDMI CEC, to może nawet z pilota telewizora da się przełączać
    teletext w zewnętrznym tunerze. Może właśnie to myli ludzi? Wciskają
    przycisk TXT w telewizorze i myślą, że to teletext w telewizorze.

  • 13. Data: 2011-06-26 10:09:41
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *Tomasz Wójtowicz* napisał(-a):

> [...]

    Nie, twierdzi że włącza w telewizorze i jest. Ciekawe, ja swojego
    Panasonica nawet nie ma szans żebym zmusił do jakiejś reakcji kiedy jest
    aktywne HDMI i naciskam na pilocie TXT. A jemu działa! BTW, ciekawe jaki
    ma telewizor.

> [...]
    > przełączać teletext w zewnętrznym tunerze. Może właśnie to myli
    > ludzi? Wciskają przycisk TXT w telewizorze i myślą, że to teletext w

    Nawet jeśli tak jest, to nie mam możliwości weryfikacji tego. Faktem
    jest, że twierdzi że ma w _telewizorze_ teletext z sygnału HDMI. Cud!

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 14. Data: 2011-06-26 12:10:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Jun 2011 12:09:41 +0200, Big Jack wrote:

> [...]
    >Panasonica nawet nie ma szans żebym zmusił do jakiejś reakcji kiedy jest
    >aktywne HDMI i naciskam na pilocie TXT. A jemu działa! BTW, ciekawe jaki

    Ja tam nie wiem, ale w strumieniu MPEG kanal na TXT jest.
    Nie jest to moze telegazeta, ale podejrzewam ze ktos pomyslal aby bylo
    normalnie dostepne. "sprawni inaczej" mogli w tym mysleniu pomoc.

    Proponuje zaczac od ustalenia typu i przeczytania instrukcji.

    J.

  • 15. Data: 2011-06-26 14:19:01
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-06-26 14:10, J.F. pisze:

> [...]
    > normalnie dostepne. "sprawni inaczej" mogli w tym mysleniu pomoc.
    >
    > Proponuje zaczac od ustalenia typu i przeczytania instrukcji.

    Tak, strumień teletekstu jest w sygnale MPEG i ten strumień teletekstu
    może być:

    1). odczytany przez przeglądarkę TXT w tunerze cyfrowym
    2). zregenerowany przez tuner do postaci analogowej i przesłany przez
    composite, s-video, component lub rgb

    Ale przez HDMI przesłany być nie może, bo
    1). HDMI przesyła zdekodowane piksele a nie strumień MPEG
    2). timing sygnału HDMI wyklucza "wepchnięcie" tam sygnału TXT, co jest
    śmieszne biorąc pod uwagę, że pasmo TXT to jest < 8kbps, a pasmo sygnału
    HDMI to są Gbps

    Być może wprowadzenie złącza DisplayPort rozwiąże problem, bo DP to jest
    magistrala transmisji dowolnych danych, a nie tylko zdekodowanych
    pikseli, więc w szczególności przez DP można by wysłać do OTVC sygnał
    MPEG i w OTVC nastąpiło by zdekodowanie strumieni wideo, audio i TXT.

  • 16. Data: 2011-06-26 14:21:54
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Big Jack:

    | twierdzi że ma w _telewizorze_ teletext z sygnału HDMI

    Twierdzic to on sobie moze - jest to oczywiscie bzdura.

    Tylko z HDMI CEC, mozna robic takie cuda.
    Ale to jest dalej teletext OSD - czyli obraz generowany
    "na ekran" przez odbiornik satelitarny.

    Moze tez ogladac przez SCART i o tym nie wiedziec.
    SCART (nie HDMI) sie zawsze uaktywnia pierwszy, po
    wlaczeniu TV.

    | Nawet jeśli tak jest, to nie mam możliwości weryfikacji tego.

    Wylaczyc CEC lub zaobserwowac roznice miedzy teletekstem
    z sat i tv.
    -=-=-=-

    W strumieniu transmisyjnym TS, teletekst jest nadawany
    niezaleznie i ma swoje PID - TPID.

    Czasem tez dodatkowy kanal cyfrowy nadawany jest w pierwszych
    liniach obrazowych, np. France 24.

    Z teletekstu rezygnuje wielu nadawcow uwazajac, ze zastepuje
    go dzisiaj EPG i Internet, zostawiajac tylko linie 21, czyli
    "napisy" - subtiles - CC.

    Pzdr.J.P.

    Linie wygaszajace uzywane tradycyjnie do przesylania danych
    [pierwszy ; (drugi) polobraz]

    telegazeta:
    [16, 17, 18, 21 ; (329, 330, 331, 334)]

    CEPT1:
    [6-22 ; (318-335)]

  • 17. Data: 2011-06-26 15:13:58
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *Tomasz Wójtowicz* napisał(-a):

    > Ale przez HDMI przesłany być nie może, bo

    > 2). timing sygnału HDMI wyklucza "wepchnięcie" tam sygnału TXT, co
    > jest śmieszne biorąc pod uwagę, że pasmo TXT to jest < 8kbps, a pasmo
    > sygnału HDMI to są Gbps

    I dlatego uważam, że to jest nieporozumienie, że TXT tam się nie znalazł

> [...]
    > pikseli, więc w szczególności przez DP można by wysłać do OTVC sygnał
    > MPEG i w OTVC nastąpiło by zdekodowanie strumieni wideo, audio i TXT.

    DisplayPort już istnieje (na tą chwilę widziałem go jedynie w kartach
    graficznych komputerów), a czy ktoś próbował upchać tam TXT, to tego już
    nie wiem

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 18. Data: 2011-06-27 06:20:56
    Od: ptoki <s...@g...com>

    1...@j...googlegroups.com

    > A możesz uściślić na jakich działa, a na jakich nie działa pomimo emisji
    > teletekstu? No i oczywiście warunek: teletekst włączony na telewizorze a
    > nie na dekoderze.

    Oj. bedzie to mozliwe gdzies kolo piatku.
    I oczywiscie mialem na mysli teletekst w telewizorze.
    Sprawdze i dam znac. Moze jakies fotki porobie jesli bedzie co
    pokazac.

  • 19. Data: 2011-07-04 06:37:57
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jun 27, 8:20 am, ptoki <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > I oczywiscie mialem na mysli teletekst w telewizorze.
    > Sprawdze i dam znac. Moze jakies fotki porobie jesli bedzie co

    Sprawdzilem i odwoluje to co napisalem.
    Zamieszanie pewnie zostalo spowodowane wspomnieniami kiedy uzywalem
    dekodera polsatu podpietego przez euro złącze.
    Na hdmi telewizor wogole nie reaguje na guzik teletekstu...