  • 1. Data: 2009-11-23 21:42:10
    Temat: HD4850 i tryby 2D/3D
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Witam

    Mam karte Radeon HD4850 od Sapphire (512MB DDR3, HDMI -0 wyglada tak:
    http://image.ceneo.pl/data/products/2612649/product.
    jpg ). Karta ma
    czestotliwosc rdzenia 650Mhz a pamieci 1000Mhz (to tez sie liczy x2 jak
    dual ram w kompie?):

    http://gpuz.techpowerup.com/09/11/23/arr.png

    No i teraz nie wiem czy ta karta pracuje w trybie 2D czy 3D. Jesli nie
    pracuje w 2D to jak ja do tego zmusic? Czy w trybie 2D bedzie miec mniejsza
    czestotliwosc? Jak to osiagnac?

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 2. Data: 2009-11-23 22:05:45
    Temat: Re: HD4850 i tryby 2D/3D
    Od: "Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    Norbert <n...@r...no> napisał(a):

    > No i teraz nie wiem czy ta karta pracuje w trybie 2D czy 3D. Jesli nie
    > pracuje w 2D to jak ja do tego zmusic? Czy w trybie 2D bedzie miec mniejsza
    > czestotliwosc? Jak to osiagnac?

    Te wartości do default przy ustawieniu 3D.
    Uruchom ATI CCC. Kliknij na zakładkę "Ati Overdrive"
    i na samym dole masz "Current Values" GPU oraz Memory Clock.
    Tylko poczekaj 15 sekund bo pewnie uruchomi się w 3D z default values.
    Ati powerplay sam reguluje częstotliwości 2D/3D (przynajmniej przy nowych
    sterownikach i biosie karty)

  • 3. Data: 2009-11-23 23:02:16
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Mon, 23 Nov 2009 22:05:45 +0000 (UTC), Gil napisał(a):

> [...]
    > Tylko poczekaj 15 sekund bo pewnie uruchomi się w 3D z default values.
    > Ati powerplay sam reguluje częstotliwości 2D/3D (przynajmniej przy nowych

    Sterowniki z konca wrzesnia br., karta ma bios z czerwca 2008. A
    czestotliwosci sa caly czas 650/1000 Mhz. Nie spadaja wcale :/
    Jedyne co osiagnalem grzebiac w CCC (w OverDrive) to tyle, ze wylaczyl sie
    wiatrak, ale karta ma teraz okolo 45*C czyli tylko 3*C wiecej niz z
    wiatrakiem. Gdy wlacze test w Overdrive to temperatura rosnie i wlacza sie
    wiatrak.
    Nadal jednak nie wiem czemu karta musi pracowac caly czas w 650/1000.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 4. Data: 2009-11-23 23:23:53
    Od: "Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    Norbert <n...@r...no> napisał(a):

    > Nadal jednak nie wiem czemu karta musi pracowac caly czas w 650/1000.

    Coś nie tak.
    Ja mam 4830
    i dla 3D mam:
    575/900
    a w 2D
    160/250

    Może rozejrzyj sie za jakimś nowym biosem. Niekoniecznie firmowym.
    Byle do twojej karty.

  • 5. Data: 2009-11-24 01:22:00
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Norbert pisze:
> [...]
    > pracuje w 2D to jak ja do tego zmusic? Czy w trybie 2D bedzie miec mniejsza
    Przełącz się na 2gą zakładkę "sensors" - tam masz podaną aktualną
    częstotliwość (bo ta z pierwszej to tylko "parametr fabryczny") -
    zobaczysz też wykres jak ona się zmienia w trakcie pracy.
    Np karta HD4350, stary driver catalyst 9.4:
    http://gpuz.techpowerup.com/09/11/23/bc8.png
    a na zakładce sensors widać ze zegar skacze od 110MHz do 600MHz nominalnych:
    http://gpuz.techpowerup.com/09/11/23/fp9.png

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2009-11-24 09:13:36
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > No i teraz nie wiem czy ta karta pracuje w trybie 2D czy 3D.

    Uruchom Everest. W jednej z zakładek znajdziesz możliwe tryby pracy
    karty i przypisane im wartości. A wartości chwilowe przeczytasz z
    GPU-Z - jak napisał BartekK. Pamiętaj, że aero glass to tryb 3d

  • 7. Data: 2009-11-24 13:17:35
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Tue, 24 Nov 2009 02:22:00 +0100, BartekK napisał(a):

> [...]
    > http://gpuz.techpowerup.com/09/11/23/bc8.png
    > a na zakładce sensors widać ze zegar skacze od 110MHz do 600MHz nominalnych:

    No a u mnie tam ciagle jest 650/1000, nigdy nie spada :/

    http://gpuz.techpowerup.com/09/11/24/9q.png

    ps. pracuje w XP, wiec nie ma aero, ani tym podobnych rzeczy - no chyba ze
    jakis program korzysta z 3D "w tle", ale nie mam pomyslu co by to moglo byc

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 8. Data: 2009-11-24 14:40:26
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Norbert" <n...@r...no> wrote in message

> [...]
    > jakis program korzysta z 3D "w tle", ale nie mam pomyslu co by to moglo

    Starsze 4xx0 ograniczaja czestotliwosc nawet w Win7 z wlaczonym Aero, wiec
    to zalezy raczej od obciazenia procesora, a nie trybu pracy.

    Pozdrawiam
    Kamil