  • 11. Data: 2013-04-16 15:45:07
    Temat: Re: Gwarancja na telefon z programu wymiany dla stalych abonenetow
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-04-15 21:40:12 +0200, "JoteR" <j...@p...pl> said:

    > Ma tylko odpowiedzialność sprzedawcy za towar niezgodny z umową

    A gwarancji raczej nie.
    Inaczej miałby ją - w tym i jej warunki.

    (pewnie wystarczyłoby:
    a/ jeszcze mieć
    b/ przeczytać
    te śmieszne papierki, które podpisywał przy zawieraniu umowy)

    --
    Bydlę

  • 12. Data: 2013-04-16 18:22:50
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-04-15 15:56, Maciek pisze:

    > Czesc,
    >
    > W ramach przedluzenia umowy dostalem telefon. Jest mi niepotrzebny, wiec
    > chce go komus sprzedac. Jak ten ktos moze zrealizowac gwarancje, gdyby
    > telefon padl?
    >
    > Pisemna umowa sprzedazy wystarczy?

    jesli kupiłes go na pragon (np. za 1 zł) to po prostu dołączasz ten
    paragon do karty gwarancyjnej i masz to w d ;)
    jesli na fa, to powinienes juz spisac umowe sprzedazy i dołączyc kopie
    faktury.

    --
    @foe_pl

  • 13. Data: 2013-04-16 18:33:34
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-04-15 16:53, Maciek pisze:

    > To wiem sam. Ale z tym aparatem zadnej gwarancji pisemnej nie dostalem, a
    > na infolinii odsylaja mnie do materialow na stronie, ktorych nie moge
    > znalezc.

    Gwarancja rzadko daje Ci wiecej praw niz ustawa z której możesz
    korzystac na podstawie dowodu sprzedazy. Wiekszosc firm robi ludziom
    wode z mózgu, przekonujac ich, ze reklamownie produktu na zasadach
    gwarancji jest dla nich najlepsze a w rzeczywistosci daje pewnosc
    producentowi, ze sprzedany wadliwy towar do niego nie wróci i bedzie sie
    blakal po serwisach...

    --
    @foe_pl

  • 14. Data: 2013-04-16 18:56:34
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "the_foe" napisał:

    > Gwarancja rzadko daje Ci wiecej praw niz ustawa z której możesz
    > korzystac na podstawie dowodu sprzedazy.

    "chce go komus sprzedac. Jak ten ktos moze zrealizowac gwarancje,
    gdyby telefon padl?

    Czy ów nieszczęśliwy nabywca może zatem skorzystać z owej ustawy w
    stosunku do sprzedawcy, czyli w tym przypadku - wątkopodawcy? ;->

    JoteR

  • 15. Data: 2013-04-17 00:18:25
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Apr 2013 15:45:07 +0200, Bydlę napisał(a):

    > (pewnie wystarczyłoby:
    > a/ jeszcze mieć
    > b/ przeczytać
    > te śmieszne papierki, które podpisywał przy zawieraniu umowy)

    Takie rady, to wiesz co - wydrukowac, zwinac w rulonik i... dalej sam wiesz
    :>
    Umowe podpisywalem nascie lat temu, a w ANEKSIE, ktory ja pzedluza, nie ma
    slowa o gwarancja na aparat tel.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 16. Data: 2013-04-17 17:34:27
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-04-17 00:18:25 +0200, Maciek <d...@p...onet.pl> said:

    > Takie rady, to wiesz co - wydrukowac, zwinac w rulonik i... dalej sam wiesz
    > :>
    > Umowe podpisywalem nascie lat temu

    No i co z tego?
    Czyżbyć nie czytał tego, co podpisujesz, albo wurzucał podpisane przez
    siebie umowy?
    ;>

    > , a w ANEKSIE, ktory ja pzedluza, nie ma
    > slowa o gwarancja na aparat tel.

    Skoro nie ma (dokumentu/wzmianki/itd.), to nie ma gwarancji.
    ;>

    --
    Bydlę

  • 17. Data: 2013-04-18 01:02:00
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Apr 2013 17:34:27 +0200, Bydlę napisał(a):

    > No i co z tego?
    > Czyżbyć nie czytał tego, co podpisujesz, albo wurzucał podpisane przez
    > siebie umowy?

    Dokladnie tak. Umowy z roku 1999 juz dawno nie mam/nie pamietam.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 18. Data: 2013-04-18 16:40:47
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-04-18 01:02:00 +0200, Maciek <d...@p...onet.pl> said:

    > Dokladnie tak.

    No, to mamy sprawę załatwioną.

    --
    Bydlę

  • 19. Data: 2013-04-18 16:43:07
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Apr 2013 16:40:47 +0200, Bydlę napisał(a):

    > No, to mamy sprawę załatwioną.

    Ale rozumiesz roznice miedzy "nie mam papierka" a "umowa przestala
    obowiazywac"?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał