  • 11. Data: 2014-01-13 11:39:22
    Temat: Re: Gwarancja i serwis w toyocie
    Od: w...@h...com

    W dniu poniedziałek, 13 stycznia 2014 10:13:36 UTC+1 użytkownik misiek napisał:
    przeciez toyoty "siem nie psujom"
    :D

    Myślę, że się psują, to nie czasy Corolli czy Cariny japońskiej. Tyle tylko, że
    klienta który zabulił kupę kasy traktują poważnie, a nie jak w innych serwisach (w
    wiem od znajomych jak walczyli w Citroenie, czy Nissanie o naprawy gwarancyjne) jak
    szczeniaka, który zawraca głowę. Dlatego uważam za uczciwe powiedzieć, że naprawdę
    serwis jest na poziomie.

  • 12. Data: 2014-01-13 11:39:33
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-13, w...@h...com <w...@h...com> wrote:

    > Jaki żarcik? Wszystko co napisałem jest zgodne z prawdą. Toyota Motor Poland zadaje
    kontrolne pytanie czy przypadkiem nie stosowano żarówek podwyższonej mocy, bo pewnie
    wtedy nie uwzględnili by gwarancji na reflektory.

    Zarowki +50% nie maja podwyzszonej mocy. Swoja droga jestem ciekaw z jakiego
    gownolitu sa te reflektory, ze po trzech latach sie wypalaja...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 13. Data: 2014-01-13 12:02:48
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-01-12 21:33, w...@h...com wrote:
    > Kupując nowy samochód obawiałem się, że będę frajerem który przepłacił uzyskując w
    zamian jedynie drogie przeglądy. Wiele się naczytałem na forum na temat jak salony
    traktują klienta, ale sposób podejścia w salonie przeszedł moje oczekiwania. Mówiąc
    krótko na razie nie żałuję że kupiłem nowe auto.
    > Z czymkolwiek zgłosiłem bez problemu wymieniono mi elementy i to czasem drobiazgi.
    Wymieniono mi m. in. radio, amortyzatory klapy bagażnika i tuż przed końcem gwarancji
    całe lampy przednie, gdyż tamte uległy wypaleniu wskutek ciągłego świecenia.
    Aczkolwiek z tym należy uważać, bo sprawdzają czy przypadkiem nie stosowano jakichś
    wzmocnionych żarówek +50%, bo one podobno bardzo niszczą reflektory. To tylko tyle,
    kolejny samochód pewnie kupię za 10 lat, a na razie
    > Toyota jest chyba ostatnią firmą, która jeszcze poważnie traktuje słowa: Klient i
    Gwarancja. Pytanie jak długo?

    z ta obsluga Toyoty tez bywa roznie, wiec sie nie zachwycaj :)

    Przyklad: trojaczki z Kolina.
    Wiadomo, ze podzespoly sa we wszystkich trojaczkach identyczne.
    Po wykryciu wad chłodnic, PSA (peugeot, citroen) podjęła się akcji
    serwisowej wymiany tychże chłodnic, Toyota natomiast zlała temat.
    Sytuacja faktyczna sprzed ok 4-5ciu lat.

    Ale w sumie po to jest gwarancja, by wszelkie usterki jakie wyskoczą w
    okresie gwarancji eliminować na koszt producenta (jeśli to nie jest
    zużycie eksploatacyjne - choć spotkałem się już z sytuacją, że Peugeot
    wymieniał zawieszenie w 206 - kwestia udowodnienia przez właściciela, że
    to nie jest zwykłe zużycie eksploatacyjne).

  • 14. Data: 2014-01-13 12:08:21
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 stycznia 2014 11:39:22 UTC+1 użytkownik w...@h...com
    napisał:
    > a nie jak w innych serwisach (w wiem od znajomych jak walczyli w Citroenie, czy
    Nissanie o naprawy gwarancyjne) jak szczeniaka, który zawraca głowę.

    Hmmm... Ja mam calkiem pozytywne wrazenia z ASO Fiata, gdzie zawsze bylem
    traktowany powaznie i jak cos bylo do zrobienia na gwarancji to robili bez
    laski.

    A ASO Renault w jednej Megane po gwarancji wzielo na siebie polowe kosztow
    wymiany cewek, a w drugiej Megane, w ktorej miesiac po gwarancji padla klima
    najpierw sami od siebie przedluzyli gwarancje o rok, a potem w ramach tej
    gwarancji naprawili :)

    Pozdrawiam
    MK

  • 15. Data: 2014-01-13 12:10:45
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-01-13 12:02, AL pisze:
    > On 2014-01-12 21:33, w...@h...com wrote:
    (...)

    > z ta obsluga Toyoty tez bywa roznie, wiec sie nie zachwycaj :)

    Ano różnie bywa, niemniej osobiście nadal jestem zdania, że
    jako firma lepiej dbają o klienta (mimo złych jednostkowych
    doświadczeń z ASO) niż inne firmy.

    (...)
> [...]
    > wymieniał zawieszenie w 206 - kwestia udowodnienia przez właściciela, że
    > to nie jest zwykłe zużycie eksploatacyjne).

    Niczego nie trzeba było udowadniać (no, pewnie nie w każdym ASO)
    - wadliwe były przednie wahacze (kosztowne) i w ramach gwarancji
    wymieniali przy okazji przeglądu.

  • 16. Data: 2014-01-13 12:10:56
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-01-13 11:39, w...@h...com wrote:
> [...]
    szczeniaka, który zawraca głowę. Dlatego uważam za uczciwe powiedzieć, że naprawdę

    ja tam nigdy w Citroenie nie miałem problemu z wyegzekwowaniem tego co
    chciałem wyegzekwować w ramach gwarancji.

    Dodatkowo mechanicy często poprawiali różne pierdoły typu obluzowany
    kabelek czy jakiś uchwyt podczas normalnych przeglądów okresowych (z
    włąsnej inicjatywy). Z mechanikiem można nmormalnie pogadać, zajrzeć z
    nim pod auto i się dopytać o coś co jest - tak mi sie np. wydaje -
    problemem, lub niedługo może być (z punktu widzenia BHP użyszkodnik nie
    powinien wchodzić na hale, ale życie jest takie, że czasami trzeba wejść
    i się dopytać - nikt nie robi z tego wielkiego halo przy zachowaniu
    należytej ostrożności).
    Likuje ;) w tym momencie ASO Citroena w Chorzowie.

  • 17. Data: 2014-01-13 12:37:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
> [...]
    >bagażnika i tuż przed końcem gwarancji całe lampy >przednie, gdyż
    >tamte uległy wypaleniu wskutek ciągłego świecenia.

    Dluga ta gwarancja byla ?
    Alez ta tojota zeszla na psy, u mnie w fordzie silowniki klapy dobre,
    radio dobre, reflektory ... no, kiepskie, ale nie wiem czy nie
    fabrycznie.
    Tylko ze auto ma juz 14 lat ...

    Ale forda nie polecam, bo blacha zla :-)

    J.

  • 18. Data: 2014-01-13 13:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik w...@h...com ...

    > Wymieniono mi m. in. radio, amortyzatory klapy bagażnika i tuż przed
    > końcem gwarancji całe lampy przednie, gdyż tamte uległy wypaleniu
    > wskutek ciągłego świecenia.

    ???
    Co ci sie ten samochód tak psuje?

  • 19. Data: 2014-01-14 09:56:37
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2014-01-12 21:33, w...@h...com pisze:
    (...)
> [...]
    reflektory. To tylko tyle, kolejny samochód pewnie kupię za 10 lat, a na razie

    Łojezu! Po takiej wiadomości nigdy nie kupię Toyoty. A silnika nie
    wymienili? Do mojej Dacii wlewam tylko benzynę i płyn do spryskiwaczy.
    Nic się nie psuje, a gwarancję mam jeszcze przez rok (w sumie 5 lat).
    A swoją drogą, widać że nie tylko ja mam takie zdanie - chyba nikt tych
    Toyot nie kupuje, skoro zaczęło już spamować grupy dyskusyjne...
    pwz

  • 20. Data: 2014-01-14 10:04:25
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-01-13 11:15, w...@h...com pisze:
    > W większości serwisów nie uwzględniają takich uwag jak osłabione
    > reflektory, czy amortyzatory klapy bagażnika. Kolego przerabiał to w
    > Citroenie. Radio rzeczywiście się zepsuło, bo od czasu do czasu
    > przestawało reagować na przyciski.
    Ile lat Ty masz tą Toyotę? 3? I popsuły się amortyzatory klapy
    bagażnika? W autach na f psuły mi się takie amortyzatory gdzieś po 10
    latach użytkowania i rzeczywiście serwis wtedy nie reagował. Radio nie
    zepsuło się nigdy :->

    Maciek