eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyGrzalka silnika - testowal ktos?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 169

  • 111. Data: 2012-02-17 22:18:37
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-17 10:28, J.F. pisze:
    >
    > Placisz i masz, chyba ze to blok ze slaba instalacja.
    > Inna sprawa ze placic oplate stala za cos co jest potrzebne 5 minut
    > dziennie ..
    >

    No nie do konca tak, ale sytuacja jest (byla) na tyle zagmatwana, ze
    sasiedzi pare mies. bez pradu mieszkali (mnie sie nie spieszylo z
    przeprowadzka). :)

    W skrocie: transformator budowany po kosztach nie ma tyle zapasu mocy, a
    dla czterech rodzin nie opaca sie operatorowi nic rozbudowywac :P

    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
    http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-
    mafia-look-IDvheh.html


  • 112. Data: 2012-02-18 00:44:29
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 16 Feb 2012 23:49:01 +0100, v...@i...pl napisał(a):

    >> 12kW wystarczy.
    > Mysle, ze bez szans na podlaczenie w mojej lokalizacji.

    Cóż, nie stać Cię na porządne 3 x 16A ;)

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 113. Data: 2012-02-18 09:46:18
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-02-17 22:16, v...@i...pl

    > Sprecyzujcie jeszcze tylko technologie tego TV, bo jakos LEDowy to nie
    > wydaje mi sie. Rodzice maja wlasnie 42" LED to nawet w temperaturze
    > ciala nie jest, stojac w pomieszczeniu o temp. ok 22-23*C
    >
    bez znaczenia
    po prostu praktycznie cała moc pobierana zamienia się w ciepło.
    A nawet gdyby dioda LED miała 100% sprawności, elektronika sterująca
    też, to i tak jakieś 50% emitowanego światła pozostawałaby wewnątrz
    telewizora ogrzewając go.
    czyli 100W telewizor grzałby z mocą 50W ;-)


  • 114. Data: 2012-02-18 09:50:20
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-02-17 12:16, Jakub Witkowski pisze:

    >> Więc kto tu wychodzi na debila bez wyobraźni (kaleka) że grzałka 300W
    >> *nic* nie ogrzeje?
    >
    > Ogrzeje silnik o max. kilka stopni. Tyle co nic. Szkoda zachodu.
    >
    czyli mówiąc wprost, krzysztof45 opowiadając historię stróża, łże jak pies?

    jeżeli fakty przeczą teorii to tym gorzej dla faktów?
    czy może teoria niedorobiona?


  • 115. Data: 2012-02-18 12:38:21
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    nazgul napisał(a):
    >> Ogrzeje silnik o max. kilka stopni. Tyle co nic. Szkoda zachodu.
    > czyli mówiąc wprost, krzysztof45 opowiadając historię stróża, łże jak pies?

    Wiesz jak jest... Umysły mierne potępiają wszystko, co przechodzi ich miarę :D

    Już miałem nie pisać w tym temacie, ale nadmienię dla niedowiarków z własnego
    doświadczenia że
    osobiscie kiedyś w Kadett 1.6D wsadziłem w obieg cieczy chłodzącej trzy świece żarowe
    po 120W każda.
    Po odpaleniu w mrozy auta na zimno, po kilku minutach pracy na postoju leciało
    zauważalne ciepełko.
    Bez tych świec auto na postoju mogło klekotać godzinę i ciepło nie poleciało.

    To jak włączona 300W grzałka na kilka godzin lub na całą noc nic nie pomoże zwłaszcza
    w odpaleniu
    silnika?
    --
    Krzysiek


  • 116. Data: 2012-02-18 12:42:51
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 18 Feb 2012 09:50:20 +0100, nazgul <x...@w...pl> wrote:

    > czyli mówiąc wprost, krzysztof45 opowiadając historię stróża, łże jak pies?

    Pięciokilowatowy Eberspacher potrzebuje jakiś dwudziestu minut,
    żeby podgrzać rzędową szóstkę (10 litrów płynu) do
    kilkudziesięciu stopni. A spróbuj przyjść jakieś 20 minut po
    tym, jak się wyłączy -- z kilkudziesięciu stopni robi się
    kilknaście.

    Nawet grzałki Defy mają od 500W do 2kW.

    > czy może teoria niedorobiona?

    Jak tam sobie stryjenka winszuje.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 117. Data: 2012-02-18 12:47:03
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 18 Feb 2012 09:50:20 +0100, nazgul <x...@w...pl> wrote:

    > czyli mówiąc wprost, krzysztof45 opowiadając historię stróża, łże jak pies?

    Pięciokilowatowy Eberspacher potrzebuje jakiś dwudziestu minut,
    żeby podgrzać rzędową szóstkę (10 litrów płynu) do
    kilkudziesięciu stopni. A spróbuj przyjść jakieś 20 minut po
    tym, jak się wyłączy -- z kilkudziesięciu stopni robi się
    kilkanaście.

    Nawet grzałki Defy mają od 500W do 2kW (za wyjątkiem grzałki do
    michy, która może pracować wraz z drugą, w układzie chłodzącym).

    > czy może teoria niedorobiona?

    Jak tam sobie stryjenka winszuje.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 118. Data: 2012-02-18 13:25:35
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-02-18 12:38, Krzysztof 45 pisze:

    >> czyli mówiąc wprost, krzysztof45 opowiadając historię stróża, łże jak
    >> pies?
    >

    > Już miałem nie pisać w tym temacie, ale nadmienię dla niedowiarków z
    > własnego doświadczenia że osobiscie kiedyś w Kadett 1.6D wsadziłem w
    > obieg cieczy chłodzącej trzy świece żarowe po 120W każda. Po odpaleniu w
    > mrozy auta na zimno, po kilku minutach pracy na postoju leciało
    > zauważalne ciepełko. Bez tych świec auto na postoju mogło klekotać
    > godzinę i ciepło nie poleciało.

    no właśnie
    zwłaszcza, że takie grzałki (zdaje się 3 świece żarowe) są fabrycznie w
    HDI i TDI.. pewnie konstruktorom coś się wydawało, albo dla picu montują.


  • 119. Data: 2012-02-18 13:37:45
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-02-18 12:47, Robert Rędziak pisze:
    > On Sat, 18 Feb 2012 09:50:20 +0100, nazgul<x...@w...pl> wrote:
    >
    >> czyli mówiąc wprost, krzysztof45 opowiadając historię stróża, łże jak pies?
    >
    > Pięciokilowatowy Eberspacher potrzebuje jakiś dwudziestu minut,
    > żeby podgrzać rzędową szóstkę (10 litrów płynu) do
    > kilkudziesięciu stopni. A spróbuj przyjść jakieś 20 minut po
    > tym, jak się wyłączy -- z kilkudziesięciu stopni robi się
    > kilkanaście.
    >
    > Nawet grzałki Defy mają od 500W do 2kW (za wyjątkiem grzałki do
    > michy, która może pracować wraz z drugą, w układzie chłodzącym).
    >
    >> czy może teoria niedorobiona?
    >
    > Jak tam sobie stryjenka winszuje.

    teorii nie przedstawiłeś żadnej, jest tylko twoje słowo przeciwko
    historii o stróżu ;-)

    to może tak:
    obliczmy potrzebną moc grzewczą
    V - kubatura [m3] powiedzmy 1m3
    dT- różnica temperatur noo... 20 chyba starczy
    k- współczynnik izolacji, dajmy np 4 (tak jak garaż blaszak)

    V*dT*k=Kcal/h

    1*20*4=80Kcal/h
    1kw=860Kcal/h
    to nam daje 100W.
    i co teraz?
    pewnie wzór niedobry - poprawcie mnie.




  • 120. Data: 2012-02-18 14:45:17
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Robert Rędziak napisał(a):
    >> czyli mówiąc wprost, krzysztof45 opowiadając historię stróża, łże jak pies?
    > Pięciokilowatowy Eberspacher potrzebuje jakiś dwudziestu minut,
    > żeby podgrzać rzędową szóstkę (10 litrów płynu) do
    > kilkudziesięciu stopni.
    Jakie 10 litrów płynu? w bloku i w nagrzewnicy masz 10 litów płynu? Chyba że
    termostatów nie
    posiadasz lub masz je zjebane.
    Mam u siebie w 2.5DTI Eberspacher 3,3 kW. Odpalam silnik, eber się włącza i wystarczy
    że zrzucę
    śnieg z auta i juz leci ciepełko przy -15. Więc jakie 20min? Sprawdź u siebie
    termostaty.

    Przed zapaleniem silnika jak odpalę Eberspacher z pilota to po 20 min jego pracy przy
    -15 z nawiewów
    leci +20-30stC A jak już autem ruszę to zaraz wskazówka podnosi się na blacie. A
    podnosi się od 70
    stC płynu.

    Nie jarzę po co podajesz przykład Eberspachera w stosunku do całonocnej pracy grzałki
    300W?
    --
    Krzysiek

strony : 1 ... 11 . [ 12 ] . 13 ... 17


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: